Poté, co Taylor Swift emigrovala k čistému popu, ve kterém abyste střípky country hledali s lupou, je korunka country-popové princezny volná. Svým letošním debutem "WildHorse" si o ni ovšem výrazně říká třiadvacetiletá americká zpěvačka RaeLynn z Texasu.
Zřejmě si říkáte, kdo je ksakru vlastně
RaeLynn. Zpěvačka vlastním jménem Racheal Lynn Woodward na sebe upozornila už v roce 2012, kdy se zúčastnila druhé řady americké verze The Voice. Do týmu si ji tehdy zařadil
Blake Shelton, ale neprošla sítem čtvrtfinále. I to ovšem stačilo k podpisu smlouvy a hlavně k navázání kontaktů. Mladá písničkářka následně začala spolupracovat nejen se svým koučem Sheltonem a Pistol Annies, ale coby autorka i s
Mirandou Lambert a s Dr. Lukem. Loni pak přišel nový kontrakt, z nějž konečně vzešel i debut "WildHorse".
Svoji prvotinu připravila RaeLynn dohromady s dvojicí Leeland Dayton Mooring - Nicolle Galyon, kteří už spolupracovali na albech Thomase Rhetta, dua Dan + Shay nebo třeba na nahrávkách
Lady Antebellum. Postarali se o produkci celé desky a společně s blonďatou písničkářkou také o autorství většiny z dvanáctky songů. Jak už jsme naznačili v úvodu, stylově většinu písniček namířili do prvních tří desek
Taylor Swift. Stačí si koneckonců pustit úvodní "Your Heart" a hned s prvními tóny banja k vám začnou proudit vzpomínky na "Love Story", "You Belong To Me" či "Fearless" ze
stejnojmenné desky slavnější kolegyně.
Nekončí to ovšem pouze s prvními tóny, ale zrovna v případě této písničky onen pocit pokračuje i nadále. Podobné doprovodné vokály a hlavně ona chytlavost a nenásilnost melodie vás v podobných úvahách udrží i nadále. Jen hlas samotné RaeLynn je výrazně odlišný. Její mírně nakřáplý a výše položený vokál vám možná bude připomínat spíše
Miley Cyrus. Tím ale srovnávání končí. Už totiž další, titulní písnička se od přímé podoby ke komukoli vzdaluje. Pochopitelně ne stylově, ve škatulce country-popu zůstává od začátku do konce, ale už vás nebudou napadat takovéto přímé souvislosti.
Ačkoli stále hovoříme o country-popu, většina písniček se pohybuje spíše na straně country, které reprezentují nástroje jako banjo, kytary, mandolína nebo steelová kytara a pochopitelně melodické základy. K popu se pak přehupují díky citlivě vloženým elektronickým prvkům, absencí houslí a především rytmicky. Většina písniček, i když třeba neoplývají rokenrolovým rytmem jako třeba našláplá "Insecure", působí velmi živě a jiskrně. Vyvarovali se tu patosu, který občas country přináší, a naopak je celkové vyznění velmi moderní a svěží.
RaeLynn a její tým odvedl skvělou práci vlastně ve všech aspektech. Těžko budete hledat slabší písničku, ať už mezi těmi rychlejšími nebo mezi baladami. Melodie působí sice poměrně jednoduše, ale je to jenom první dojem. Když se totiž do nich zaposloucháte, zjistíte, že si s nimi autoři vyhráli a nakombinovali v nich více nápadů. Poznáte to také v tom, že ačkoli jsou neskutečně chytlavé, ani po desátém poslechu vás nepřestanou bavit. K tomu přispívá výborný zvuk. Kdo má možnost poslechnout si toto album ve studiové kvalitě, ocení dokonalou separaci nástrojů, jejich vzájemné vyvážení a výbornou souhru s hlasem samotné zpěvačky. Prolínají se naprosto přirozeně a v mezihrách a místy i v souběhu s vokálem na vás vykouknou velmi příjemné detaily.
Stejně jako v případě alb několikrát zmíněné Taylor Swift i debut
RaeLynn se řadí mezi nenáročné nahrávky, které se prostě jednoduše dobře poslouchají a baví na první poslech. Komu by to vadilo a potřebuje se probírat složitostmi, ať toto album vynechá a poslouchá alternativní country, případně další styly. Debut mladé Texasanky excelentně zaplňuje díru na trhu, a co se týče hitovosti, zábavnosti a celkového vyznění, překonává i třeba poslední album "Storyteller"
Carrie Underwood.