© facebook interpreta Radio Wave se připomíná s novým sloganem "Děláme vlny" jako suverénně nejúspěšnější rádiová stanice svého druhu v digitálním prostoru. Od 2. dubna startuje v oživeném programovém schématu, uvádí hned několik nových pořadů, novou zvukovou i vizuální podobu, barvitější hudební dramaturgii a chystá řadu dalších inovací.
Speciální stanice Českého rozhlasu Radio Wave v lednu oslavila své šesté narozeniny. V prvních letech se stanice ocitla v centru pozornosti především kvůli sporu kolem analogového vysílání. Nyní je již třetím rokem signál Radia Wave šířen přes internet a digitální, kabelovou a satelitní síť. Radio Wave za šest let své existence skutečně dospělo a jakkoli duchem zůstává rebelantským dítětem, dosáhlo modelu inteligentního, zábavného a skutečně současného českého rádia na světové úrovni.
Změny v programu si kladou za cíl zatraktivnit obsah vysílání a přizpůsobit jej více digitálnímu prostředí.
"Radio Wave vysílalo po několik let prakticky ve stejném programovém schématu. Mnoho programových prvků je stále nosných a osvědčily se, ovšem jakožto celek program stále vycházel ze situace, kdy měla stanice FM frekvence," uvádí k programovým změnám šéfredaktor stanice Tomáš Turek.
"On Air": Denní proud Radia Wave od 8.00 do 17.00 hodin je rozčleněn na tři tříhodinové bloky, přičemž každého z nich se ujme jeden moderátor. Do denního vysílání je začleněno více živých, krátkých vstupů a osobních postřehů redaktorů. Významnou součástí denního proudu je nadžánrový hudební playlist, který od února 2012 připravuje nově jmenovaný hudební dramaturg Aleš Stuchlý.
"Princip dramaturgie Radia Wave zůstává stejný: budeme dávat prostor hudbě, kterou v Česku nehraje téměř nikdo jiný. Podstatou našeho playlistu ale nyní bude větší žánrová pestrost a výraznější reflexe nových trendů, které k nám pronikají ze zahraničí. Rád bych při selekci položil větší důraz například na elektronickou hudbu, která v současnosti zažívá zlatý věk," dodává Aleš Stuchlý.
Ve večerním programu se několik pořadů přesouvá do nových časů pro vyváženější dramaturgii hudebního a publicistického obsahu. Do programu stanice vstupují také tři nové pořady: texty skladeb v širším kontextu odkrývá Lament, příběhům mladých úspěšných lidí se věnuje magazín Za vodou a nový hudební pořad Meotar se zaměřuje na abstraktní elektroniku. Proměnou prošel také zvukový obal Radia Wave, který vychází z moderního sound artu. Novým hlasem stanice se stal herec Roman Zach. Vizuální prezentace Radia Wave je vystavena na principu překvapení, novosti a intenzity podnětu. Vytvoření originální, na daném trhu neobvyklé vizuální kampaně se zhostili grafičtí designéři Olga Benešová a Radek Sidun.
Spolu s úpravami programové struktury a novou vizuální a zvukovou image hlásí Radio Wave odvážný a výstižný slogan "Děláme vlny", na nějž navazuje kampaň s cílem posílit identitu Radia Wave. Radio Wave upřednostňuje inovátorství a kvalitu, proto si pro svou kampaň vybralo tváře české progresivní kulturní scény. Jako první svou podporu vyjádřili laureát Ceny Jindřicha Chalupeckého Mark Ther, herečka, performerka a hudebnice Johana Švarcová (
Kazety), hudebník
Václav Havelka (
Please The Trees), designérka, šperkařka a hudebnice Markéta Lisá (Midi Lidi), architekt, kritik, teoretik a propagátor architektury Adam Gebrian a hudebník
Bonus.
Radio Wave začíná novou etapu svého vysílání s vědomím toho, že je stále více zapotřebí
"dělat vlny" - čeřit hladinu jednotvárné mediální a umělecké scény.
"Nejsme tu proto, abychom jen vytvářeli neškodnou kulisu, ale proto, abychom vysílali hlubší podněty, ponoukali k přehodnocování osobního vkusu a názorů na stav věcí," poznamenává Tomáš Turek.