Já jsem věděl, že na někoho zapomenu!
Pětasedmdesát (nejen) hudebních odstínů roku 2024 je venku, ale minimálně jedna důležitá žena v něm není:
Marina Satti.
Rosalía z Řecka mě dostala už na Colours of Ostrava 2022
(na rozdíl od Honzy Trávníčka). Vystoupení na Eurovizi sice zpackala, to ale nic neubírá na faktu, že
"ZARI" (a celé EP "P.O.P.") patří mezi to nejlepší, co v popu za uplynulých dvanáct měsíců vzniklo.
Po jeho vydání a následné účasti ve zmíněném spektáklu se tahle rodačka z Athén stáhla do ústraní. A teď se vrací. A nebere si servítky.
"EPANO STO TRAPEZI" (v překladu "Na stole") je fackou všem, kteří Marině zvyšují laťku bez ohledu na to, co dokázala.
"Dostali všechno, a chtějí víc," zpívá do agresivního beatu, který v pravidelných intervalech prosekávají tradiční lidové nástroje. Tuhle kombinaci umělkyně zvládá a je si toho sakra vědomá.
Ví to i režisérské duo Fa & Fon, které obstaralo doprovodný videoklip o tom, jak se nudná tisková konference v jeden moment zvrhne v krvelačnou performanci.
Protagonistka lascivně tančí kolem tyče, pak visí svázaná u stropu. Stůl hoří, ona pláče, jeden z přítomných slízává její slzy ze země a novináři a novinářky dostávají žádané šťavnaté, krví plněné bonbónky. Divoké prostřihy do řeckých ulic, na záběry z fiktivní hry s Marinou a na malby s ovcemi. Symbol za symbolem.
Tak žerte, vy nenasytové! Královna je zpět. A sleduje vás.
![](//img.youtube.com/vi/qvOHAJF5tWA/0.jpg)
9/10