Ikony jako
Peter Murphy z kultovních
Bauhaus nebo
Boy George netřeba představovat. Právě tyto dva hudebníky spojuje nejen vášeň k hudbě, ale nyní také společná píseň. Na "Let the Flowers Grow" se ještě navíc podílel i
Youth z
Killing Joke, který song produkoval a zahrál si v něm na kytaru. Ačkoli skladba vznikla téměř náhodou, Murphy přiznává, že s Boy Georgem chtěl spolupracovat už dlouho.
V prvních pár momentech to vypadá, jako by
David Bowie vstal ze záhrobí, aby zapěl "Cat People (Putting Out Fire)". Netrvá ale dlouho a k vokálu frontmana legendární gothicrockové formace se přidá i Boy George. Písnička v sobě nese prvky osmdesátek, působí velkolepým dojmem a svým způsobem i oslavně. Určitě ale nejde o záležitost na jeden poslech. Aby ji posluchač pochopil a skladba měla šanci se mu dostat pod kůži, je třeba jí věnovat určitou pozornost.
A nebyla by to spolupráce s Boy Georgem, kdyby doprovodný vizuál nepůsobil alespoň trochu výstředně. Víceméně jde o přehlídku barevných a převážně květinových efektů (vážně, Sherlocku!).
"Poprvé jsem se s Boy Georgem setkal, když mě požádal, abych ho pustil do zákulisí a setkal se s Howardem Devotem, když Bauhaus předskakovali Magazine," prozradil Murphy.
"Připadal mi jako superoriginální, samozvaný floutek ze 17. století. Podruhé jsme se potkali, když jsme přišli do BBC, abychom nazpívali 'Ziggy Stardust' v pořadu 'Top of the Pops', kde Culture Club také debutovali. George mě velmi srdečně přivítal a já zjistil, že je fanouškem Bauhaus."
Ke společnému songu došlo vlastně docela náhodou. Murphy při nahrávání svého nového sólového alba ve Španělsku s Youthem uslyšel jeden z Georgových nedokončených demosnímků a rychle do písně přidal vlastní části.
"Během dvaceti minut jsme měli 'Flowers' hotovou a zahráli ji Boy Georgeovi, který to nečekal," vzpomíná Murphy.
"Moc se mu to líbilo a já jsem za to moc rád."
"Vždycky jsem miloval Petův hlas a jeho rukopis tomu dodává krásnou temnotu," dodal ke skladbě druhý protagonista.
7/10