Symbolicky přesně na den výročí narození slovenského zpěváka a kytaristy
Deža Ursinyho, tedy v pátek 4. října, vyšla další reedice, která rozšiřuje řadu znovu vydaných počinů tohoto umělce, o jejichž vydávání se stará vydavatelství Provisorium. Po albech
"Provisorium" a
"Modrý vrch" a studiové nahrávce nevydaného muzikálu
"P+L" nyní vydavatelé sáhli do minulosti a připravili kolekci "Pevnina detsva".
© facebook interpreta Ta je výsledkem první spolupráce Ursinyho s básníkem Ivanem Štrpkou, který se od té doby stal dvorním zpěvákovým textařem, ale i velmi dobrým přítelem. Zároveň je do jisté míry deskou přerodovou, přechodnou fází mezi art-rockovým a písničkovějším obdobím. Podobně jako "Provisorium" je vystavěna pouze kolem čtyř rozsáhlejších skladeb (a krátké, úvodní "Vtáci"), oproti němu jsou na něm pouze texty v češtině.
Dílo vzniklo za čtyři dny v roce 1977, vyšlo v roce následujícím. Zvukově drží nahrávka se soudobými světovými prog-rockovými tendencemi, nicméně nepatří mezi nejoblíbenější a nejznámější Ursinyho počiny. Jak se píše v tiskové zprávě k vydání:
"Je to album pro fajnšmekry, náročné na pozornost, ale odměňující se neutuchající intenzitou." O tom, že se jedná o něco speciálního, svědčí i fakt, že je to jediná Ursinyho řadovka, na které nezazní žádná kytara. Je postavená na rytmice, řadě klávesových nástrojů (včetně cembala) a také hostujícím smyčcovém kvartetu.
Deska vyšla na 140gramovém černém vinylu ve vydavatelství Provisorium ve spolupráci s Deadred Records, Starcastic Records a Vinyl Lab. Zachovala si původní design obalu, jehož autorem je Jozef Pernecký, pro nové vydání ho upravil jeho syn Samuel.