První album kalifornských Local Natives prorazilo díky unikátnímu spojení afro-popu, trojhlasných harmonií a zběsilého bubnování. Na nové nahrávce "Hummingbird" značně vyspěli a v produkci Aarona Dessnera z The National přinášejí mnohem dospělejší zvuk, aniž by přitom přišli o své původní kouzlo.
8/10
Local Natives - Hummingbird
Vydáno: 28.1.2013
Celkový čas: 44:11
Skladby: You & I, Heavy Feet, Ceilings, Black Spot, Breakers, Three Months, Black Balloons, Wooly Mammoth, Mt. Washington, Colombia, Bowery
Vydavatel: Infectious
Od té doby, co čtyřka
Local Natives vydala skvělý debut "Gorilla Manor", uběhly už tři roky. Na novinku s názvem "Hummingbird" (kolibřík) se ale rozhodně vyplatilo počkat. Po prvním poslechu sice možná trochu zní jako exponát své doby, jako příklad toho, jak indie-rock vypadá v letech 2005-2015, ale nenechte se zmást. Jejich hudbě totiž nechybí unikátní pohodovost a bezprostřednost. Na nahrávce je patrné, že kapela udělala maximum pro to, aby se umělecky posunula o kousek dál.
Po skvělém přijetí debutové nahrávky dostali pánové šanci odjet turné s
The National a
Arcade Fire a na "Hummingbird" je vliv obou těchto formací znatelný. Kytarista a klávesista The National Aaron Dessner byl navíc přizván na producentské křeslo a místo v domovském Los Angeles se album natáčelo v New Yorku. Pro kapelu bylo pro jakýkoliv posun potřeba vystoupit z pohodlné zóny a tentokrát k tomu měli příznivé podmínky. Kromě změny místa natáčení se také museli vypořádat s odchodem baskytaristy Andyho Hamma a silným momentem rovněž byla smrt matky jednoho z členů (tahle zkušenost se pak promítla do skladby "Colombia").
Zcela odevzdaný zpěv Taylora Rice je doplněn o dokonalé harmonie (fanoušci
Fleet Foxes ať nastraží uši), zálibu kytaristy Ryana Hahna v arpegiích, zatímco klávesista Kelcey Ayer má tendence jít do mollových akordů a Matt Frazier mlátit do bicích s přesvědčením, že překoná všechnu beznaděj tohoto světa. A to všechno drží především díky vynikající produkci Aarona Dessnera. Už při práci na albu "Tramp" písničkářky Sharon Van Etten jsme se mohli přesvědčit, že má smysl pro detail. Vytváří kompletní zvukové prostředí, v němž každý kousek hudby přirozeně zapadá do jednoho celku.
Za první singl z alba byla vybrána skladba "Breakers", která se tematicky zabývá zmatkem a hrůzou, ale navenek působí s hojným tleskáním, výbušnými sbory a rychlými kytarovými linkami spíše povznášejícím dojmem. Další výraznou písní je již zmíněná "Colombia", pravděpodobně zatím nejdojemnější skladba Local Natives, v níž je formou milostného dopisu popsán vztah syna a matky. K
Animal Collective (když se jim daří být trochu přístupnější) se přibližují v "Black Spot" a "Black Balloons" je krásným příkladem vývoje kapely a ukazuje, v čem se nová tvorba nejvíc odlišuje od debutu - je mnohem komplexnější, temnější a tvrdší, a přesto všechno působí pozitivně.
Local Natives jsou na desce "Hummingbird" ve skvělé formě - jsou sebevědomí, uvolnění a harmonicky výborně sladění. Zatímco se jim daří zachovat prvky, které je udělaly úspěšnými v prvé řadě, přidávají nové, díky nimž vytvářejí náročnější, ale stále velice chytlavé kompozice. Je to nahrávka, která roste s každým dalším poslechem a dokáže pozorného posluchače odměňovat.