Ušní bubínek, tak se jmenuje nová deska rappera Taliba Kweliho. Album zdárně balancuje na pomezí hip hopu a rhytm&blues, umělec si bere k ruce zdatné spolupracovníky, ale tomu všemu chybí pár detailů. Jako by album postrádalo poslední steh, jenž vás přiměje, si ho pouštět zas a znovu.
7/10
Talib Kweli - Ear Drum
Vydáno: 20.08.2007
Celkový čas: 61:52
Skladby: Everything Man, NY Weather Report, Hostile Gospel, Say Something, Country Cousins, Holy Moly, Eat To Live, In The Mood, Soon The New Day, Electrify, Hell, More Or Less, The Perfect Beat, Hot Thing, Oh My Stars, Listen
Vydavatel: Warner Music
Talib Kweli je na undergroundové rapové scéně jednou z nejuznávanějších postav. "Ear Drum" je taková oddechovka: skvělá kulisa, když jen tak sedím, mám chuť nic nedělat, třeba se jen trochu pohrabat na netu, lehnout si do vany nebo prostě přemýšlet o nepodstatných věcech. Mám ale pocit, že se trochu vytratil náboj a jiskra. I když jsou tu rychlejší songy, stejně mně přijdou utahané; není v nich cítit nápad.
Třeba "Hostile Gospel" je potenciální singlovka, ale stejně mi tam něco chybí - je to, jako by vám někdo dal sladkou cukrovou rakvičku, která by byla bez šlehačky a bez sypaného kakaa. Ne vždy to vadí, jak rakvička, tak "Ear Drum" jsou vcelku dobré i bez té šlehačky, ale přece jenom je znát, že to není dotažené do konce.
V podstatě je to celé dobře postavená deska, na majku se představují hosté jako
Sizzla,
Musiq,
UGK, nebo
Norah Jones, která zpívá v "Soon The New Day", což je ale taková utahaná nuda. Neříkám, že se písnička vysloveně nepovedla, ale jako celé album je nedotažená.
Ovšem pro posezení s kamarády v malém r'n'b klubu je to vlastně geniální: nikdo neřve, jen se hezky sedí, popíjí, hraje hudba a když se mě kamarádka zeptá, co že to tady pouštějí, že se to skvěle hodí, tak odpovím, že novou desku Kweliho. Tenhle Newyorčan je ojedinělý v tom, že vytváří kombinaci jazzy hip hopu a rhytm&blues, což není moc obvyklé, ale je to rozhodně zajímavé a možná právě tímhle tvoří svoji atmosféru.
Po stránce flow mu nejde nic vytknout, je to plynulé, má to spád a je mu skvěle rozumět. Ačkoli to je většině lidí na nic, protože americkému slangu neporozumí, přece jen se to poslouchá líp než nějaké mumlání a prskání do mikrofonu. Ani u beatu nemám výhrady, je to sladěné, má to rytmus a skvěle to sedí.
Talib dokazuje, že na vrchol newyorských rapperů patří právem; uznání si zaslouží. Jen mi tam pořád schází ten poslední steh, který by desku dotáhl a došil do takového konce, abych mohla říct, že si ji ještě někdy ráda poslechnu.