Téměř po roce od křestu nahlásila kapela Gaia Mesiah koncert do žižkovské Akropole. Po údajně strhujícím výkonu v brněnské Flédě jsme byli zvědaví, v jaké formě Gaia dorazí do předem vyprodaného Paláce Akropolis, kde měla pražskému publiku představit i dvě nové skladby. Více v našem reportu.
© Lukáš Písek / musicserver.cz DNES VYPRODÁNO PRO VŠECHNY. Cedule s přesně takovým nápisem přivítala ve čtvrtek v Paláci Akropolis každého, kdo si chtěl koupit lístek na koncert pražské kapely
Gaia Mesiah. Neznám mnoho kapel, které mají na koncertech lepší zvuk než na studiové nahrávce, jejichž zpěvák/zpěvačka živě zpívá čistěji než na albu. Jednou z takových je i převážně dívčí, dle mého názoru jedna z nejlepších českých živě hrajících kapel,
Gaia Mesiah. To, co je jejich největší zbraní, je neuvěřitelné množství energie, která z kapely při koncertech proudí.
Akropole se otevírala přesně v půl osmé a již s úderem osmé hodiny byla do posledního místa zaplněna. Kapela nenechala své fanoušky dlouho čekat a už deset minut poté světla zhasla a po krátkém úderném intru se mikrofonu chopila zpěvačka
Marka Rybin a pustila se do úvodní skladby večera "Happy People". Fanoušci již od začátku živelně reagovali na každou skladbu – poskakovali, texty písní zpívali zpaměti, skandovali, prostě si koncert užívali. Po celou dobu koncertu jakoby se neustále skákající Marka se svými hymnickými nápěvy přetahovala o hlavní slovo s kytaristkou Morellou, která na zpěvné a chytlavé refrény odpovídala ráznými kytarovými riffy. To vše prokládal Josh přesnými basovými linkami a bubenice
Misha dynamickou hrou na bicí, které hnaly neustále zvuk kapely dopředu a udržovaly celou show ve vysokém tempu. Přesně taková interakce mezi jednotlivými členy kapely je to, co skupinu dělá tak nesmírně populární a oblíbenou. Kapela je výtečně sehraná, někdy to vypadá jako by hrála úplně poslepu.
© Lukáš Písek / musicserver.cz K jednoznačným vrcholům patřila především akusticky, s ekvádorským hostem hrajícím na jakýsi malý vybrnkávací nástroj rozehraná skladba "White Man", vygradovaná hitovka "Journey To Ixtlan", hymnický "Ocean", s tanečním funky rytmem strhující "Maňana" či temně metalovou atmosférou nasáklé skladby "Black Bridge" a "Apocalypse 5".
Gaia Mesiah zahrála i dvě nové skladby, včetně instrumentálně propracované písně "Muchachita". Tato píseň přesně ukazuje, že se kapela jednoznačně oprošťuje od nálepky české kapely, která hraje jako
Rage Against The Machine říznutí Metallikou, a velice úspěšně hledá svůj osobitý originální styl. Řada písní doznala v živém provedení několika změn jak po stránce textové, tak především instrumentální. Za zmínku stojí především fantastické Morellino sólo uprostřed "Ocean". V setlistu koncertu nemohly chybět fanoušky oblíbené, jednohlasně odzpívané koncertní hity "Legualize Marihuana", "Tasty" či přídavková "San Pedro". Celý koncert pulsoval takovou energií, že kdyby nepřišly přídavky, tak by se vlastně ani nic moc nedělo. Ale ty přišly, a tak skladby mimo již zmíněného "San Pedra", tedy "Blueberry Day" a závěrečná "Reservation", jen potvrdila stoprocentní, živočišnou rockovou show s minimem hluchých míst.
© Lukáš Písek / musicserver.cz Koncerty
Gaia Mesiah nejsou jen o hudbě. Když se zaposloucháte do jejich nikterak složitých, avšak přesto hlubokých textů, pochopíte, že toto není pouze rock'n'roll, že jde o něco víc. Tyto holky (a kluk samozřejmě) to mají v hlavě přesně srovnané, vědí, co dělají, vědí, proč to dělají, a především tomu, co dělají, stoprocentně věří. Pokud lze v textech nějaké české kapely hledat poselství, tak kde jinde než u skupiny, která si říká
Gaia Mesiah.
Gaia Mesiah, Palác Akropolis, Praha, 30.3.2006
Fotogalerie:
© Lukáš Písek / musicserver.cz
© Lukáš Písek / musicserver.cz
© Lukáš Písek / musicserver.cz
© Lukáš Písek / musicserver.cz
© Lukáš Písek / musicserver.cz