shop.musicserver.cz
Evanescence, Kongresové centrum, Praha, 17.3.2018

Evanescence s orchestrem v Praze odehráli nezapomenutelný koncert

Vydáno: 18.03.2018 10:43 v sekci Naživo - Jan Trávníček | foto: Tomáš Rozkovec/musicserver.cz

Je toho tolik, co lze k práci mezzosopranistky Amy Lee na "Synthesis" napsat. Jak jí tam hraje kytaristka Jen Majura na theremin. Jak si ve zcela nové písni "Hi-Lo" zahostovala houslistka Lindsey Stirling. Nebo jak pokračuje v boji proti využívání sex-appealu k přitáhnutí pozornosti. Je zkrátka skvělá.

Live: Evanescence

místo: Kongresové centrum, Praha
datum: 17. března 2018
setlist: Overture, Never Go Back, Lacrymosa, End Of The Dream, My Heart Is Broken, Lithium, Bring Me To Life, Unraveling, Imaginary, Secret Door, Hi-Lo, Lost In Paradise, Your Star, My Immortal, The In-Between, Imperfection, Speak To Me, Good Enough, Swimming Home
Fotogalerie

Evanescence, Kongresové centrum, Praha, 17.března 2018
© Tomáš Rozkovec/musicserver.cz
Evanescence za sebou mají další těžké období, a i když ještě ani po sedmi letech stále nedodali plnohodnotnou čtvrtou řadovku, nelze říct, že by se v mezičase nic nedělo. Po loňském comebackovém turné, během něhož zavítali i na hradecký Rock for People jako jedni z jeho headlinerů, se po měsících práce dostala ven deska "Synthesis", na níž staré i nové písně dostaly elektronický háv a aranže byly přepracovány pro symfonický orchestr. Album nevznikalo snadno, a zajímá-li vás kontext, není nic jednoduššího než si kliknout na patřičný odkaz s recenzí.

Zázrakem však není jen vydání této kolekce. Je jím také uskutečnění jejího živého provedení v Praze. Podobně riskantní jednorázový projekt s nejistým výsledkem jistě nebylo snadné uspořádat a organizátorům z Fource patří obrovský dík už jen za to, že se do toho vůbec pustili. Obdobné hudební delikatesy se symfonickým orchestrem, které se nejspíš už nikdy nebudou opakovat, u nás nebývají každý den, a když už tady jsou, jde vždy spíše o zasloužilé umělce se stabilní fanouškovskou základnou, jakými jsou nebo byli například Peter Gabriel, George Michael nebo nepřekonatelný Sting. Tím spíš je fantastické, že i na Evanescence, hudebníky o generaci mladší, bylo v důstojném prostředí Kongresového centra dlouho dopředu vyprodáno.

Evanescence, Kongresové centrum, Praha, 17.března 2018
© Tomáš Rozkovec/musicserver.cz
Namísto předkapely zahrál dvacetiminutové číslo už samotný orchestr, oproti výše uvedeným zpěvákům šlo ale o komornější soubor čítající bezmála třicet lidí. Zazněla například vzletná Mozartova "La Casse", Beethovenova vážnější "Moonlight Sonata" a opět Mozartova "Lacrimosa", jejíž úvod posloužil Evanescence jako základ jejich vlastního songu "Lacrymosa". Následovala bohatě zdobená "Sally's Song" Dannyho Elfamana, autora soundtracku k filmu "Noční můra před Vánoci", což je už dlouhá léta nejoblíbenější snímek hlavní tváře večera a navíc věc, již kdysi hrála na harfu. Nejpůsobivější ale byla stejně až instrumentální verze písně "Together Again", jež svými tesknými tóny klavíru, uplakanými smyčci a vznešenou harfou poprvé začala jitřit emoce.

A emocí tentokrát bylo opravdu hodně. V hlavní části večera zaznělo kompletní album "Synthesis" s jen nepatrně přeházeným pořadím jednotlivých skladeb a kromě samotných Evanescence mu ještě zvuk dokresloval hudební režisér schovaný za hradbou elektronických hraček. A byly to právě ony, které se s podivně nazvučenými bicími Williama Hunta často s orchestrem praly o to, kdo bude více slyšet. Zejména kusy jako "Never Go Back" nebo "My Heart Is Broken" v úvodu show tak vyzněly poněkud rozpačitě. Stačilo ale, aby si Amy Lee sedla za klavír a koncert se přehoupl do prostřední části, a už jste kněžce gotického rocku s mixem pop-metalu viseli na rtech.

Evanescence, Kongresové centrum, Praha, 17.března 2018
© Tomáš Rozkovec/musicserver.cz
Úchvatné vokální exhibice, jakých se fenomenální zpěvačka dopouštěla ve skladbách jako "Lithium", opulentně velkolepé "Imaginary" nebo novinky "Hi-Lo", jež s pozměněnými aranžemi a působivými světly vystřelujícími do publika neskutečně rozkvetla do krásy, patřily k zážitkům, na jaké se nezapomíná. To ale pořád nebylo nic ve srovnání s baladou "Lost In Paradise", kterou frontwoman naplnila tolika emocemi, až si z toho mnozí museli utírat slzy dojetí.

A co teprve "My Immortal", jíž předcházel proslov o tom, jak je život těžký a že je dobře, že prostřednictvím muziky můžeme tu bolest sdílet? Měl jsem tu čest slyšet ji naživo už popáté a vždy to byl ohromný zážitek, ovšem v takto pěvecky vyšperkované a hlavně neuvěřitelně čistě andělsky odzpívané verzi to tentokrát bylo vůbec nejlepší. A dokonce ani nevadilo, že se v jejím závěru nepřidala celá kapela. Pro něco takového se těžko nachází slova a po tak emočně drásající chvíli už bylo jasné, že se nebudeme bavit o vystoupení jen aspirujícím na koncert roku. To by bylo i s přihlédnutím k neméně fascinujícím přídavkům "Speak To Me", "Good Enough" a "Swimming Home", z nichž každá píseň byla špičkovým uměním zkoncentrovaným do čtyř minut, příliš málo.

Evanescence, Kongresové centrum, Praha, 17.března 2018
© Tomáš Rozkovec/musicserver.cz
Mohli bychom sice diskutovat o tom, jak moc chyběly velkoplošné obrazovky a že celá úvodní předehrávka byla vlastně zbytečná, když po ní pak následovala čtyřicetiminutová pauza, že mohly zaznít i rockovější věci jako "Going Under", "Everybody's Fool" nebo "What You Want", ale bylo by to zbytečné otrhávaní květů z rostliny, která je sama o sobě tak krásná, že se jí jen stěží něco vyrovná. Takže žádný koncert roku. Tohle byl jeden z těch nejlepších koncertních zážitků vůbec. Za celý život.

  • Malá připomínka, co se orchestrů týče byli t... (Anonym, 18.03.2018 13:11) Reagovat

    Malá připomínka, co se orchestrů týče byli tu i odvážnější projekty, které se dočkaly živého předvedení v Česku. Vyzdvihl bych především Serje Tankiana a jeho Elect the Dead Symphony. Označit to v případě Evanescence za riskantní je hodně velkej přestřel. A opak je v tomhle případě pravdou, je to spíš sázka na jistotu.

  • amazing (Amy, 19.03.2018 15:29) Reagovat

    Byl to snad nejlepší koncert, na kterém jsem kdy byla. Amy byla skvělá, neuvěřitelně čistá hlasově, milá osobnostně.
    Moc se mi líbila i vokalistka a celé to bylo jednoduše andělsky krásné a čisté.

  • Přemýšlím, kdy jsem byl naposled svědkem ně?... (Petr, 19.03.2018 17:42) Reagovat

    Přemýšlím, kdy jsem byl naposled svědkem něčeho tak hudebně úchvatného naživo...smekám smekám smekám a ještě teď jsem v úžasu.

  • Evanescence (Ivan Mikšaník, 19.03.2018 19:43) Reagovat

    No nevím, ale řekl bych, že ten Mozart obsahoval ukázky z MALÉ NOČNÍ HUDBY... B-)

  • Za mě nejlepší co jsem kdy zažil. (Petr, 20.03.2018 09:03) Reagovat

    Na rozdíl od recenze, mne konzert přikoval do sedačky už hned od prvního tónu vystoupení Evenascence, nikdy jsem nic podobného nezažil. Seděli jsme dost vzadu, ale vždy jsem byl schopen slyšet přesně tohokterého muzikanta jsem viděl, každý tah smyčcem.... doteď mě z to mrazí... nádhera je slabé slovo....

    Jo a nevíte někdo co to bylo za orchestr a kdo dirigoval???

DOPORUČENÉ ČLÁNKY
Kato (Prago Union) - Nejraději bych založil hnutí za poslouchání desek
Rozhovory: Kato (Prago Union) - Nejraději bych založil hnutí za poslouchání desek Letos vyšla Katovi rovnou dvě alba: na "A)Týmu" pracoval s Restem, druhé "Zvukoloď" připravil pro Prago Union. Na konci listopadu navíc začne výstava jeho obrazů. Do toho se podílel na rapovaném muzikálu "Noc zlomených nehtů", ve... čtěte zde
Vydáno: 18.11.2024 15:30 v sekci Publicistika | Rozhovory
Poly Noir - K mýmu ohni nesedej 8/10
Recenze: Osamělý jezdec Poly Noir sice říká "K mýmu ohni nesedej", jeho temný svět ale za návštěvu stojí Frontman crossoverové Insanie má rád westerny, noirové kriminálky, zádumčivou atmosféru děl Cormaca McCarthyho i temnou country. Záchvěvy těchto lásek můžeme letmo zachytit i v jeho domovské kapele, nicméně plně toto podhoubí... čtěte zde
Vydáno: 18.11.2024 00:00 v sekci Recenze
Linkin Park - From Zero 8/10
Recenze: Album "From Zero" je velkolepým znovuzrozením Linkin Park Sedm let po tragickém odchodu jedinečného a nezaměnitelného zpěváka se Linkin Park vracejí. V pozměněné sestavě, s novým bubeníkem a hlavně s výraznou vokalistkou za mikrofonem přicházejí s čerstvou studiovou nahrávkou "From... čtěte zde
Vydáno: 17.11.2024 08:00 v sekci Recenze
Sleep Token, Bilmuri, O2 universum, Praha, 15.11.2024
Naživo: Kometa inovátorů metalu jménem Sleep Token zazářila i nad Prahou Organizátoři z Rock For People se se Sleep Token patrně už stihli skamarádit. Během dvou let je do Česka, tentokrát do O2 universa, přivezli potřetí a určitě ještě ne naposledy. Zatím největší koncert party fungující teprve od... čtěte zde
Vydáno: 16.11.2024 13:00 v sekci Naživo
Album "Protection" od Massive Attack zůstává i třicet let po vydání stále aktuální a hypnotické
Zaprášenosti: Album "Protection" od Massive Attack zůstává i třicet let po vydání stále aktuální a hypnotické Massive Attack patří k největším hvězdám triphopové scény. Kapela, která se na výsluní hřeje už od roku 1988, letos oslavila třicáté výročí od vydání desky "Protection". Pojďme se vrátit o tři dekády zpět a zavzpomínat na... čtěte zde
Vydáno: 16.11.2024 10:00 v sekci Recenze | Zaprášenosti
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
- Naživo: Rock im Park v prvním dni rozzářili Kings Of Leon, speciální duet předvedli Papa Roach s Hollywood Undead (07.06.2023 17:43)
- Video: Klip "Red Districts" kapely Eponine vytvořila umělá inteligence (17.10.2022 11:33)
- Naživo: Nova Rock v prvním dni rozzářili Muse, Evanescence a tuny bláta (14.06.2022 08:21)
- Naživo: Evanescence se v Praze vrátili ke svým rockovým kořenům (12.06.2022 09:29)
- Fotogalerie: Evanescence představili ve Foru Karlín obměněnou sestavu (11.06.2022 09:30)
- Největší hity i nová deska: velkolepý koncert Evanescence proběhne už příští pátek ve Foru Karlín (31.05.2022 16:16)
- Videoklip Evanescence "Bring Me To Life" překonal miliardu zhlédnutí (03.02.2022 17:59)
- V červnu 2022 k nám přijedou Evanescence (25.10.2021 18:26)
- Dvě cesty z (pandemické) temnoty: v Praze vystoupí Henry Rollins i Evanescence (06.10.2021 09:41)
- Recenze: Evanescence se s "The Bitter Truth" vracejí jako staří známí (26.04.2021 00:00)

ALBUM TÝDNE 47/2024

Poly Noir
K mýmu ohni nesedej

Frontman crossoverové Insanie má rád westerny, noirové kriminálky, zádumčivou atmosféru děl Cormaca McCarthyho i temnou country. Záchvěvy těchto lásek můžeme letmo zachytit i v jeho domovské kapele, nicméně plně toto podhoubí rozkvetlo až nyní, na albu "K mýmu ohni nesedej" v bočním sólovém projektu Poly Noir.

8/10

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY (za poslední týden)

FILMSERVER.CZ PÍŠE

FULLMOONZINE.CZ PÍŠE

SPARK PÍŠE

CO, KDY, KDE   (doporučujeme)

Út 19.11.
Juraj Griglák & Company (SK) (Metro Music Bar, Brno)
Út 19.11.
Hot Milk (UK) (Futurum Music Bar, Praha)
St 20.11.
Tigran Hamasyan (ARM) (Rudolfinum, Praha)
St 20.11.
Majkls & Friends (CZ) (Metro Music Bar, Brno)
Čt 21.11.
Warduna (NOR) (Forum Karlín, Praha)
Čt 21.11.
Los Bitchos (UK) (Palác Akropolis, Praha)
Pá 22.11.
Falling In Reverse (US) / Hollywood Undead (US) / Sleep Theory (US) (O2 Universum, Praha)
Pá 22.11.
Rhapsody of Fire (IT) (Masters of Rock Café, Zlín)
So 23.11.
Sepultura (BRA) (O2 universum, Praha)
So 23.11.
Sarah Kinsley (US) (Café V Lese, Praha)

» zobrazit všechny akce «

OBLÍBENÍ INTERPRETI (za poslední týden)

Prince The Prodigy Vladimír Mišík Linkin Park Viktor Dyk Justin Bieber Billie Eilish The Cure Queen Lucie Katy Perry Kabát Charli XCX Rammstein Lights Nebe Honza Ponocný Circus Ponorka Kofe-in Till Lindemann
filmserver.cz na Facebooku filmserver.cz na Twitteru filmserver.cz na LinkedIn filmserver.cz na YouTube
musicserver.cz - hudba od začátku do konce
©2010-2024 IMEG s.r.o. | Vyrobil Prolidi.cz
Kontaktní informace | Informace o inzerci | Redakce | Volná místa | Zásady ochrany o.ú. | Mobilní verze | ISSN 1803-6309
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí článků je bez souhlasu IMEG s.r.o. zakázáno.
Tento server byl v roce 2024 podpořen Ministerstvem kultury České republiky.
smile music: spark | fakker | czech blade | musicserver | full moon | xplaylist | day after | filmserver | webglobe