14.12. pokřtili Ohm Square v Roxy novou desku "Remixed". Byl to na delší dobu poslední koncert. Proč? A spoustu jiných věcí se dozvíte z rozhovoru, který jsme s Honzou Čechtickým natočili den poté. K dispozici je i RealVideo celého rozhovoru.
© facebook interpreta
Pokud si rozhovor s Honzou Čechtickým z
Ohm Square chcete pustit celý v Real Videu, stačí kliknout
tady.
Jak to funguje u vás v kapele, kdo má co na starosti?
Všichni dělají všechno. Tady se nacházíme v mým studiu, nalevo je ještě jedno studio, které má Dušan, a přes dvůr je další studio, které má Honza Kleník alias Jan5, takže každý máme své studio, kde si připravujeme věci a dáváme si dohromady nápady a pak je společně doděláváme. Tak jsem to dělali doposud, ale další desku plánujeme udělat zase trošku jinak. Tak, že budeme dělat zase všichni všechno, ale zase trochu jinak.
Jak se na tom podílí Charlotta (Charlie One)?
Charlotta se na tom podílí samozřejmě už od vzniku písničky, alespoň na druhém albu se většinou tak podílela, že už od začátku věděla, co tam bude zpívat. Nebylo to jako na prvním albu, že jsme měli hotové instrumentální verze a ona pak přišla a nazpívala to. Teď už zasahovala do procesu tvorby a dělalo se to tak, aby se jí tam dobře zpívalo. Zpěvy si dělá samozřejmě sama.
Jak jste se k Charlottě vlastně dostali?
No, Wubble U nekoncertují a vlastně se rozpadli. Jejich remix, který pro nás udělali a který teď vyšel na naší kompilaci remixů, je vlastně poslední věc, kterou kdy udělali. Alespoň to tvrdí. A Charllotta tam jenom v několika věcech hostovala a přišli jsme na ni tak, že ona nahrávala s Honzou Muchowem ještě do Extáze (Extasy of saint Theresa - pozn.red.) nějaké písničky, pak já jsem měl s Honzou taky takový projekt, kde ona taky zpívala a pak, když jsme právě s Dušanem a Honzou udělali nějaký instrumentální věci jako
Ohm Square, potřebovali jsme nějaké vokály, tak jsme jí zavolali a bylo to.
Já jsem o tobě poprvé slyšel, když jsi začátkem devadesátých let hrál na basu v kapele Sebastians, jak jsi se dostal od rockové muziky k elektronice?
My když jsme dělali Sebastians, tak už jsme poslouchali podobnou muziku a pak jsme to různě začali zkoušet i dělat.
Mají členové Ohm Square i nějaké vedlejší projekty?
Mají, třeba já s Dušanem máme label Eastauthentic, na kterém jsme vydali onu kompilaci remixů
Ohm Square. To byl náš druhý počin a první byl takový techno vinyl, na jedné straně projekt Mimoň, na druhé projekt Dentist, což je Dušan a já a vyšlo to i v Anglii.
Na čem teď pracuješ?
Teď dělám breakbeat jako Dentist, předtím to bylo techno, předtím jsem dělal se Charllotou soundtrack k "Anděl Exit", což byla zase trošku jiná muzika, z toho mám docela radost, protože myslím, že tam jsou věci, který jsou docela dobrý. To je takový jako trip-hop s kytarou.
Mně se z toho filmu hrozně líbila písnička "Tough Town", nezkoušeli jste to třeba protlačit někam i do zahraničí?
Ne, ne, ne, to jsme udělali speciálně. To byla vlastně poslední věc, co jsme dělali, to bylo někdy koncem srpna a už jsme věděli, že potřebujeme takovou poslední, jako lehkou, do titulků a rychle jsme to udělali a je to docela příjemný, zase něco jinýho.
Když jsme nakousli "Anděl Exit", jak se stavíš ke svému herectví a připravoval jsi se nějak na tuto roli?
Ha ha ha...
Čemu se směješ?
Já se na sebe nemůžu dívat, vždyť to je hrozný, nemám z toho vůbec dobrej pocit, z těch mých hereckých výkonů.
Ale to říkáš po každém filmu…
Ale tak teď mě třeba bavilo, že se tam sešli zajímaví lidi, se kterýma mě bavilo něco dělat a hlavně tou digitální technologií. To jsem fakt chtěl vyzkoušet a všichni říkali, že je to strašně jednoduchý a že se to dá hned smazat. Takže jsem do toho šel a tu práci jsem si užil.
Máš nějaký zavedený postup při skládání muziky nebo to vždycky vzniká úplně jinak? Máš v sobě nějaký pocit, ze kterýho by jsi chtěl udělat skladbu nebo si naopak jenom sedneš a něco zkoušíš a ta písnička vzniká technicky?
Snažím se určit takovou emoci, kterou chci, nebo jak chci, aby to fungovalo. Pak si zvolím výrazový prostředky, třeba nástrojové obsazení nebo tempo, a pak se snažím dát dohromady nějaké nápady. Je to o tom říct, co chci udělat, jak chci, aby to na mě fungovalo.
Přemýšlíš, jak to budou vnímat lidi?
Ne, jak to vnímám já. Je to takový docela sobecký, ale ty si to užíváš sám, jseš tady sám v tom studiu, jseš tady deset hodin, tak si to užíváš.
A když to uděláš a pak si pustíš definitivní verzi skladby a jsi s tím ty spokojený, tak to vydáš?
Tak to ne, musíš najít kompromis, protože nejsi spokojený nikdy. To bys to nevydal. A kolikrát se ti stane, že to furt vylepšuješ a vylepšuješ, až tě to přestane bavit, nebo to vylepšíš tak, že už to něco ztratí. Takže to chce najít ten pravý čas a říct si, "takhle to už nechám" a je to, protože za týden bys to udělal jinak a za měsíc zase…
Neplánujete přibrat ještě nějaké živé nástroje, třeba dechy, jenom na koncerty…
My teď nebudeme asi půl roku koncertovat, takže teď neplánujeme, ale asi ne. Spíš budeme řešit další desku.
Už máte nějaký nový materiál?
Včera jsme v Roxy hráli už jednu novou písničku, kterou máme, ještě ne samozřejmě v definitivní podobě. Máme něco rozdělaného, ale zase to chceme udělat trošku jinak, než jsme to dělali doteď. Takže to uděláme minimálně za půl roku. Určitě nevyjde dřív, než září, říjen příštího roku.
Když vidím vybavení studia, tak by mě zajímalo, kolik jste investovali tady do těch všech mašinek?
Hrozně energie.
Myslel jsem peněz, ptám se kvůli lidem, kteří by se chtěli pustit do podobné muziky, kolik by je stálo základní vybavení?
Já bych řekl 30 000,-. To si to jako připravíš do té míry, že pak přijdeš třeba sem a tady to za den smícháš a to tě stojí třeba 5 000,-.
Pronajímáte toto studio?
No jasně. Teď tady třeba dělal
DJ Tráva.
Co budeš dělat na vánoce a na Silvestra?
Nevím, chtěl jsem jet do Anglie, protože Charlota bude dělat v Anglii nějakou party, ale asi tam nepojedu.
Jak moc vás ovlivňuje internet, stahujete si třeba zvuky z internetu?
Máme nějaké zvuky stažené, ale abych řekl pravdu, nijak jsem je nepoužíval. Můžu si tady udělat svoje a myslím si, že ta kvalita zvuků z internetu není úplně taková, jakou bych chtěl. Raději si udělám svoje.
Jak to děláš, vyrábíš zvuky tady ve studiu nebo třeba chodíš venku a nahráváš, co bys chtěl mít na desce?
Různě.
Já jsem koukal na vaše stránky, je tam devět skladeb ke stažení a máte koupenou i svou doménu www.ohmsquare.com. Jak dlouho vám stránky fungují?
(Smích.) No ona to je jenom demoverze, protože my jsme to ještě nezaplatili. To vlastně můžeš mít jeden rok a pak musíš zaplatit nějakých třicet dolarů.
Zaplatíte si to?
Asi jo.
Znáte servery zabývající se muzikou, znáte třeba MusicServer.cz?
Známe MusicServer.cz, Techno.cz,
AlbumCity.cz - ty nám pomáhají třeba s prodejem naší remixové desky.
Když jsme se vrátili k desce, vy jste si ji vydali na Eastauthentic, jaký je současný stav vašeho sporu s vydavatelstvím Next Era?
My máme nakonec smlouvu s Next Erou do září a ta pak vyprší, takže budeme svobodný. To znamená, že když do té doby něco uděláme a chtěli bychom to vydat, tak jim to musíme nabídnout. A když oni to nebudou chtít, můžeme to nabídnout jinam. Ale nevypadá to, že bychom něco do září vydávali.
S deskou remixů byl nějaký problém?
Nejdřív jsme se nemohli dohodnout, kdo je vydá, ale nakonec jsme je vydali my, protože na ně máme publishingový práva, na ty písničky a podle smlouvy my nesmíme vydat jako
Ohm Square remixy od
Ohm Square, ale když to dělají cizí lidi, tak se musí zeptat nakladatele, publishera a to jsme my sami.
Díky za rozhovor.
Jo, díky.