Majerovy brzdové tabulky otevírají další kapitolu své již dvaadvacetileté existence. Procházejí několika drobnými změnami, a tak je namístě zrekapitulovat dosavadní pouť. Koncertní album se v tomto jeví jako správný prostředek pro spojení s "novými" Majerovkami.
7/10
Majerovky brzdové tabulky - Noc Ozvěn (live)
Vydáno: 14.04.2008
Celkový čas: 68:07
Skladby: Přízrak z Londonderry, Kotys, Pálava, Paní z vln, Den svaté Anny, Fabián, Mlžná, Červená tma, Nejdek, Princezna, Srpeček, Perychta, Ústa, Rybou ryb, Lucie a slunovrat, Gabréta
Vydavatel: Indies MG Records
"Noc ozvěn" je prvním koncertním albem stálice českého alternativního folku, kapely
Majerovky brzdové tabulky. Ta nepatrně pozměnila své jméno (a v plánu má i jeho následné zjednodušování na Majerovky) a po několika letech hraní bez ženského hlasu (Andrea Landovská odešla krátce po vydání zatím poslední studiové "Pálavy") angažovala jako stálého hosta Alici Holubovou, jinak také zpěvačku Hradišťanu. "Noc ozvěn" tak představuje jakýsi mezistav mezi starými
Tabulkami a nadcházejícími Majerovkami. Přináší největší hity kapely v jejich aktuální podobě doplněné čtyřmi novými skladbami.
Album otevírá hned jedna z nich - irský tradicionál "The Ballad Of Jock Steward", jenž kapelu nadchl v podání Pogues jako "I'm A Man Don't Meet Every Day". Českým textem ("Přízrak z Londonderry") jej vybavil duchovní otec Majerovek a jediný zakládající člen, jenž v kapele působí dodnes -
Petr Linhart. Jinak si ale Majerovky chodí pro inspiraci zejména k tuzemským múzám (i když tu najdeme i odskok do Bretaně v "Den svaté Anny") a podmanivě zachycují svá svědectví o nejrůznějších domácích zákoutích a legendách, které se k nim vážou; neotřele přibližují jejich genia loci. Podobně, jako když v mezidobí výtečně zpracoval Linhart svou sólovou
Sudétu.
Naživo je kapela velmi jistá a březnový večer v brněnském klubu Stará pekárna zachytil Majerovky ve výborné formě. Nelze poznat, že šlo o první společné vystoupení
Alice Holubové s kapelou a výsledek dokládá vynikající schopnosti všech zúčastněných. Hlas (i když výborný) nové zpěvačky přesto působí poněkud nezvykle a konzervativnější posluchače může rušit pro svou přílišnou čitelnost a až křišťálovou průzračnost. Andrea Landoská byla o něco tajemnější a k zpěvu Linharta a Kahleho a k celkově mystickému nádechu Majerovek se hodila trochu lépe - vše je ale hlavně otázkou zvyku.
I tak ale Majerovky na albu zůstávají dostatečně tajemné, tedy své, a nálada sálající z výborného obalu Petra Síse s albem znamenitě koresponduje. "Noc ozvěn" přenáší příjemné, poklidné a magické rozpoložení z pódia do vašich domovů. Čas od času se, v dnešní neklidné době, vyplatí ubrat plyn. A "Noc ozvěn" k tomu může být dobrým společníkem.