Když ebm temně večeru vládlo

11.03.2006 13:00 - Dan Hájek | foto: facebook interpreta

Zcela atypicky se ve čtvrtek 9. března Rock Café ponořilo do temných elektronických nálad. Určitým rozveselením byl křest desky "Big Brother" brněnské formace Beamship. Fandové potemnělých nálad ale uvítali i apokalyptičtější ráz tvorby projektů No Name Desire a Disharmony. Podrobnosti naleznete v našem reportu.
Disharmony, Beamship, No Name Desire, Praha 9.3.2006 small c
© Tomáš Břínek / musicserver.cz
Olympiáda už nám dávno dala velké sbohem a i nějakou medaili jsme dovezli. Čtvrteční večer 9. březen však patřil hokejovému derby pražských S, takže to chvílemi v Rock Café vypadalo s návštěvností dost bídně. Zcela dle jiných regulí se tu objevila elektronická hudba, která zdejšímu zvukaři udělala nemalé vrásky. Nechci nikterak zatracovat práci a snahy mistra zvuku, ale nedalo se přeslechnout to, že nebyl zcela na tyto hutné plochy připraven, a nastavit aparát podle představ prezentujících se kapel se mu nepovedlo. Večer zahajovali pražští No Name Desire, svůj debut pak křtili Beamship a vrcholem bylo vystoupení hostů ze Slovenska Disharmony, kteří oslinili i na loňském kladenském festivalu Dark:Live:Fest. Do černých hábitů zahalené obecenstvo se dokonale v mírně nasvíceném prostoru ponořilo do tmy. Tuto ponurou atmosféru dále podpořila mašinérie zvuků, které útočily v smršti neovládnutého elektrizujícího vlnění.

Disharmony, Beamship, No Name Desire, Praha 9.3.2006 small a
© Tomáš Břínek / musicserver.cz
No Name Desire si nachystali díky skluzu jen krátký, zhruba půlhodinu trvající set, který představil i nový materiál z chystaného alba, které by mělo vyjít nejpozději na začátku příštího roku. Z trojice "Sacred Blood", "To The Bone" a "Kingdom Of Cries" nejlépe vyzněla prostřední "To The Bone", ta dává jasnou naději v to, že následník desky "Wastelands" nebude nikterak ve stínu a rázně vykročí dál. No Name Desire patří ke stálicím pražské scény a mají své fanoušky, kteří si s chutí užili i skladby "Relic" a "Graven Image" právě z "Wastelands". Jejich jasně zaběhnutý ebm sound upevněný v dobře zabetonovaných pilířích nemohl nikoho zklamat. Takže když se náhle po "Kingdom Of Cries" rozloučili, tak to pro některé z fandů bylo smutné povzdechnutí, i když sál v Rock Café nebyl zrovna přeplněný. Čas však tlačil a policejní hodina, v Rock Café je striktně dodržována, kynula zaťatou pěstí.

Disharmony, Beamship, No Name Desire, Praha 9.3.2006 small b
© Tomáš Břínek / musicserver.cz
Po úpravách pódia a výměně techniky nastal malý prostor pro křest debutu Beamship, ten dostal název "Big Brother" - recenzi si přečíst zde. "Velký bratr" si pochutnal na finské vodce a vyslechl si jeden krátký komentář o současném světovém dění v politice a tak různě. Z publika se však ozvaly hlasy, aby se spíše hrálo, než mluvilo. Beamship svůj set postavili hlavně na kompozicích z křtěného opusu. Po úvodním instrumentálním kusu "The Fall" na scénu přišel zpěvák Ondřej Václavík. Ten si zprvu spíše zvykal na pódium a publikum pod ním, působil strnulým dojmem, než se dostal do pořádné formy. Takže do skladeb "Factory", "Big Brother" a "Despotic" toho ze sebe moc nedal. S každým momentem se však zlepšoval a za protiamerický flák "Mind Control" si celé trio užívalo větších ovací. "Welt Gegen Welt" o jakési nenávistí vůči mimozemšťanům byla fajn, dobře šlapala, ale v rámci gradujícího setu byla zbytečně dlouhá (i když na desce působí velmi dobře), posledním trackem byla hutně nabitá "Forsage". Beamship však nejvíce vyžrali pověstného Černého Petra ohledně bídného zvuku, který byl ještě poznamenám výpadky a občas ztrácejícím se vokálem Ondřeje.

Disharmony, Beamship, No Name Desire, Praha 9.3.2006 small g
© Tomáš Břínek / musicserver.cz
Bez sebevětšího otálení se rozjelo vystoupení bratislavských Disharmony, kteří vsadili na povedenou projekci a ze všech kapel se jim dostalo nejlepší světelné improvizace, která k necelé půlhodince pasovala. Základem byla zatím poslední deska "Collapse", z ní se stihla odehrát titulní záležitost a vynikající "Enemys". Úvod setu však patřil mysterióznímu "Intru", do kterého vplul jejich remix skladby "Idealism" pro spřátelený projekt Polygon, ti jim naopak zremixovali "Travel" z prvního alba "Moonflower" - ten též zazněl. Tento rozjetý set měl dopřáno od organizátorů domluvený přesah přes policejní hodinu o deset minut, bohužel tomuto excelentnímu vrcholu večera nebylo dopřáno. Takřka fatální chyba jednoho fotografa a fandy elektronické hudby tento set ukončila shodou okolností přesně v deset.

Večer to byl příjemný, škoda nepovedeného zvuku a onoho přesného utípnutí jako podle bedlivě střežené časomíry. Rock Café prostě potřebuje přestavbu jako sůl a určité zadostiučinění s onou hloupou policejní hodinou omezující skoro cokoliv ve středu města. Nezbývá než vyrazit na nějaké další blízké vystoupení těchto kapel, každá oslovila určitý počet lidí a Disharmony byli jasným vrcholem celého večírku, i přestože se to na konci takto vymknulo kontrole.

Setlisty
No Name Desire: Intro / Sacred Blood, Relic, To The Bone, Graven Image, Kingdom Of Cries
Beamship: The Fall, Factory, Big Brother, Despotic, Detoxin, Mind Control, Welt Gegen Welt, Forsage
Disharmony: Intro (Gratification) / Idealism (Disharmony Remix), Collapse, Enemys, Travel (Polygon Remix)

Disharmony, Beamship, No Name Desire, Rock Café, Praha, 9.3.2006

Fotogalerie:

Disharmony, Beamship, No Name Desire, Praha 9.3.2006 small d
© Tomáš Břínek / musicserver.cz

Disharmony, Beamship, No Name Desire, Praha 9.3.2006 small e
© Tomáš Břínek / musicserver.cz

Disharmony, Beamship, No Name Desire, Praha 9.3.2006 small f
© Tomáš Břínek / musicserver.cz


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY