Faithless patří do kategorie inovátorů taneční scény. Po tříleté pauze jsou zpět s deskou "No Roots", na které Sister Bliss, Maxi Jazz a Rollo vrtají do politiky, mezilidských vztahů a hudebně proplouvají pestrou paletou hudebních nápadů. Na nové album jsme se koukli podobněji v naší dnešní recenzi.
Faithless, to je stavební pilíř tří nadaných součástí v čele se
Sister Bliss a Rollem Armstrongem, kteří dávněji oslovili Maxi Jazze o spolupráci, první plody společné práce na svět vykoukly na desce "Reverence" (1996). K tomuto triu se přidává nespočet rozličných spoluúčastníků hudebních výprav v otěžích
Sister Bliss a Rolla. Tím nejviditelnějším návštěvníkem tanečních dupaček
Faithless je Rollova sestra
Dido. Deska "Sunday 8PM" (1998) s megahitem "God Is A DJ" vyšvihla tuto formaci do magických výšin. Postup v hudebních experimentech byla zatím poslední deska "Outrospective" (2001). Novinku "No Roots" předznamenal singl "Mass Destruction" a jak je již lehce patrné,
Faithless se rozhodli decentně vrtat do politických šarvátek a pootevřít pokličku mezilidských vztahů od nevraživosti a bezohlednosti mezi lidmi po rasismus. Deska vznikala skoro dva roky a
Sister Bliss s Rollem na ní nechali punc originality a dobře odvedené práce zavedené značky.
"No Roots" není čistě tanečně rozjetou záležitostí, spíše přináší zadumané kompozice pomalejšího tempa. V rapu se střídají Max a
LSK. Pokud očekáváte stejně vydařenou hitovku, jako byla "One Step Too Far" z "Outrospective" s hostující
Dido, pak ji nečekejte.
Dido si na novince
Faithless jen odskočila z nahrávání své desky a zapěla hrst vokálů v titulní "No Roots", která má slibný singlový potenciál. Bude však těžké vybírat úderné hity, "No Roots" je jeden velký propletený koncept a každý singl bude jen vytrhnutým fragmentem.
Pilotní singlík "Mass Destruction" zde naleznete hned dvakrát, albová verze je spíše pomalejší a "P*Nut And Sister Bliss Mix" je verzí, která doprovází povedené video. Dvojdílná "I Want More" je sólem pro
LSK, jehož druhá část asi nejblíže připomene klasické
Faithless se samply Niny Simone z písně "Tell More And More And Then Some". Jedinými čistě instrumentálními kolážemi jsou "Pastoral" a "Sweep", která volně přejde ve velmi pestře znějící duet Maxe a
LSK "Miss U Less, See U More". Závěrečná část desky se nadmíru vydařila, od "Swingers" do úplného závěru v podobě melodramatické kompozice "In The End" přichází jeden vydařený hudební nápad za druhým. Nad tímto vrcholným závěrem se blýská vydařené duo písní "Everything Will Be Alright Tommorow" a "What About Love", které v sobě nesou určité poselství s nadějí.
Sister Bliss a
Rollo dali dohromady zajímavé experimenty zvuků, syntenzátorových linek, klavírních sól, přidali přehršel dalších živých nástrojů a s chutí se pustili i do samplování, které je zde velmi vkusně zastoupeno. Hudebně zkusili paletu rozličných nápadů, které do sebe zapadají tak, jak mají a sem tam využitý klasický kulinářský postup
Faithless není na škodu, protože i to k tomuto dílu jménem "No Roots" sedí.
Pokud jste očekávali od
Faithless roztančené a sladké synťákové linky dřívější tvorby a chtěli jste, aby vám vyhověli a vrátili se k tomuto soundu, vaše přání nebylo vyslyšeno.
Faithless se s "No Roots" vydali do vážnějších řečišť témat a své původně originální nápady rozvinuli do jiných vod. Je otázkou, jak dalece toto vše ovlivnilo hostování rapera
LSK, protože "No Roots" je inteligentně nápadité a není snadno oposlouchatelné.
Faithless natočili zajímavou desku, která není zcela jasná na první poslech a potřebuje vaše silnější vnímání toho, co vám chtějí tímto vším říci a vlastně vzkázat celému světu. "No Roots" je zadumaným příchodem nové etapy tvorby této taneční formace a samotní
Faithless mají stále co říci do daleké či blízké budoucnosti.