Pokud bychom měli vypíchnout tu nejpodstatnější věc, kterou Alice Cooper dal světu, jednalo by se o jeho jedinečné propojení rockové muziky a hororového divadla. Položil základy, na kterých svoje spektákly staví mnozí další. Spoustu divadelních prvků přivezl Cooper i do Pardubic - a k tomu téměř dokonalé best of.
Live: Alice Cooper
support: Jamaron
místo: enteria arena, Pardubice
datum: 17. června 2024
setlist: Lock Me Up, Welcome to the Show, No More Mr. Nice Guy, I'm Eighteen, Under My Wheels, Bed of Nails, Billion Dollar Babies, Snakebite, Be My Lover, Lost in America, Hey Stoopid, Drum Solo, Welcome to My Nightmare, Cold Ethyl, Go to Hell, Poison, Feed My Frankenstein, Black Widow Jam, Ballad of Dwight Fry, Killer (band only), I Love the Dead (band only), Elected, School's Out
Fotogalerie
Praha už naštěstí není jedinou destinací velkých koncertů. Rockové hvězdy míří
do Brna,
do Plzně i do Pardubic, kde to s Alicem Cooperem nekončí - za pár týdnů zde přivítají i
Scorpions.
Hlavní město perníku sice není na velký nápor návštěvníků úplně dobře připravené - už tak dopravně poměrně dost zatížené Pardubice dostaly s příjezdem aut snad s celou abecedou na SPZtkách docela zabrat -, každopádně tamní enteria arena nabízí právě pro tento typ vystoupení velmi důstojnou kulisu.
© Tom Jajo Rozkovec / musicserver.cz Volba předskokana vzbuzovala rozpaky. Domácí
Jamaron, sourozenecká pop-rocková formace se slušným drivem a potenciálem růstu, přece jen není něco, co by člověk před rockovou legendou Cooperova formátu čekal. Nicméně s nelehkým úkolem a až děsivě nepřístupným publikem si muzikanti poradili se ctí a s dravou energií. A bylo by dost nefér tvrdit, že ne. Jakkoliv by asi většina haly nesouhlasila, Jamaron, kteří se navíc nedávno dokázali
oklepat z osobní tragédie, by si bývali zasloužili i větší prostor než jen vymezenou půlhodinu.
Bývaly doby, kdy show
Alice Coopera strašila a bořila hranice. Dnes už působí
jen jako zábavný pouťový kabaret, kdy jednotlivé divadelní prvky vyvolávají spíše úsměv než mrazení v zádech. Švihlého doktora Coopera novým kouskům nenaučíš, a tak došlo na živého hada na pódiu ve "Snakebit", gejzír dolarových bankovek a konfet v "Billion Dollar Babies", přerostlou smrtku ve "Welcome To My Nightmare" i klasický trik s jednookou Marii Antoinettou a gilotinou v kapelou hraném tandemu "Killer" a "I Love The Dead". Vše starosvětsky pojaté, trochu očekávatelné, ale stále zábavné. Jen ten
shock už se za ty roky poněkud otupil.
© Tom Jajo Rozkovec / musicserver.cz Cooper vyplnil hodinu a půl v podstatě pouze hity. Svou diskografií se probral důkladně, hned ve druhé skladbě "Welcome To The Show" se - škoda, že jen letmo - dotknul i povedené albové novinky
"Road". Hojně provětral klasická alba "Billion Dollar Babies", "Hey Stoopid", "Killer" a "Thrash" a velmi rychle dal zapomenout na to, že tomuhle hubeného chlapíkovi už táhne na sedmasedmdesát. A pokud před halou zněly historky o shrbeném starém pánovi, který se nechal i na krátkou vzdálenost převézt v limuzíně, energie, kterou dokázal svou pódiovou prezentaci nasytit, na ně dala velmi rychle zapomenout.
Jistě, klíčový prvek tu tvoří charisma Vincenta Damona Furniera. Ten se prezentuje jako někdo mezi cirkusovým principálem, pirátským kapitánem a démonickým dirigentem, přičemž nejvíce pohybu za něj obstarala kapela, na jejíž pomoc se mohl spolehnout i v případě vokálních harmonií. Zpěvákovi by bohatě stačilo sedět na trůně a jen celý ten cirkus řídit, nicméně po jevišti toho nachodil a nezbytnou špacírkou
prošermoval a
prodirigoval spoustu. Nemluvil, držel se role, kterou mu jednotlivé fáze koncertu předepisovaly. Jednou byl za vyšinutého prezidentského kandidáta, jindy za blázna ve svěrací kazajce nebo za drsného chlapíka, který si podal jen spoře oděnou dominu s bičem.
© Tom Jajo Rozkovec / musicserver.cz Tohle groteskní divadlo ke Cooperovi patří. Ale i když se od efektních výstupů odstřihneme, zůstane jedinečný koncert upečený z poctivého veteránského těsta. Navzdory divadlu totiž šlo především o hudbu a těch dvaadvacet songů, které
Alice Cooper a jeho výborná kapela - bubeník, dvě pirátské inkarnace Johnnyho Deppa, s nímž Copper hraje v
The Hollywood Vampires, a velkou pozornost na sebe strhující kytaristka
Nita Strauss - dokázali do hodiny a půl vměstnat. Odejít z pardubického koncertu nespokojen? Nemožné.