Britský muzikant
Matthew Herbert letos pokračuje v cestě hledání nových zvuků a neotřelých nástrojů. Na konci května vydá desku "The Horse". K jejímu natočení mu posloužila mimo jiné kompletní kostra koně.
Herbert je podobnými experimenty známý - podobné koncepty používal pro své řadovky už dříve. Alba natáčel například výhradně ze zvuků lidského těla ("Bodily Functions"), různých potravin ("Edible Sounds") nebo zvuků, jež vydává prase od narození až po smrt na jatkách ("One Pig").
© facebook interpreta Pro svůj nejnovější počin využil prakticky každou kost z mrtvého zvířete. Některé byly vhodné jako bicí nástroje, z jiných vyrobil flétny, další se společně se žíněmi staly základním materiálem pro smyčce.
K nim pak přidal na sedm tisíc terénních nahrávek koní z internetu a nakonec do studia pozval i
nekoňské hudební kolegy - tiskové materiály uvádějí jména jako
Shabaka Hutchings a Theon Cross z kapely
Sons Of Kemet, Evan Parker,
Danilo Pérez, Seb Rochford a Edward Wakili-Hick. Finální sound v některých kusech dozdobil London Contemporary Orchestra.
Výsledná kolekce vyjde 26. května a bude obsahovat těchto patnáct kompozic: The Horse’s Bones Are In A Cave, The Horse’s Hair And Skin Are Stretched, The Horses Bones Are Flutes, The Horse’s Pelvis Is A Lyre, The Horse Is Prepared, The Horse Is Quiet, The Horse Is Submerged, The Horse Is Put To Work, The Rider (Not The Horse), The Truck That Follows The Horses, The Horse’s Winnings, The Horse Has A Voice, The Horse Remembers, The Horse Is Close, The Horse Is Here. Prvním singlem se stala skladba "The Horse Has A Voice" s Theonem Crossem. Poslouchejte níže.