Dva ostřílení muzikanti
Jan Holeček a
Pavel Marcel se rozhodli spojit síly a společně odstartovali svůj
Holeček & Marcel Project. Jan Holeček je vokalista a hráč na hammondky v
Livin' Free či
Flamengo Reunion Session a spolupracoval i s legendárním kytaristou Lubošem Andrštem. Pavel Marcel hrál ve svých vlastních skupinách Pumpa a Skinny Molly, nyní působí ve
Framus Five Michala Prokopa.
Oba už se mockrát potkali na řadě koncertů, nyní se jejich spolupráce dočká završení v podobě alba. Bude se jmenovat "Light Up Your Fire" a vyjde v dubnu u vydavatelství Supraphon.
Deska slibuje celkem devět songů - čtyři originály a pětici coverů mimo jiné od
Cata Stevense, Petera Hammilla nebo Murraye Heada. Prolínat se zde bude blues-rockový elektrický sound s akustickými písněmi, na nahrávce se podílela i řada vzácných, byť zatím utajených hostů, kteří přispěli tu bicími, tu foukací harmonikou.
První ukázkou z kolekce se stala hutná bluesrocková titulní skladba. A dostala slušivý, temný videoklip, o který se postaral talentovaný filmař
Michal Skořepa, vyhledáváný autor doprovodných videí například pro Michala Prokopa,
Wohnout nebo
Xindla X. Děj zasadil do vizuálně atraktivního tetovacího studia Davida Szalaye.
"To je tak, když klapne úplně všechno. Skvělá muzika od lidí, co vypadají jak z Tarantinova filmu. Jasná vize a ksicht. Pak tetovací salon, co budí dojem, jako by na něm rekvizitáři strávili tejden, a v něm lehátko, kde se vám frontman před kamerou nechá majitelem pokérovat v přímém přenosu. To nemohlo dopadnout špatně, i kdybych to chtěl točit na mobil," komentuje spolupráci Skořepa, který se společně s Janem Holečkem podílel na námětu klipu a vedle režie se postaral i o střih a kameru.
Vše je zahaleno do mírně psychedelických barev, které místu plnému působivých rekvizit propůjčují zvláštní
duchařskou atmosféru. Intenzitu výsledku umocňuje i náročný fyzický výkon zpěváka, kterého režisér prakticky celou dobu poutá do křesla, pod tatérovu jehlu.
Jan Holeček vidí koncept snímku následovně:
"Moje současné já s přeludem sebe sama z minulosti. Tento přelud symbolizuje temnou stránku každého z nás, ale symbolizuje také ty lidské stránky, které jsou pod vlivem politických ideologií nebo náboženství. V zásadě jde o metaforické vyjádření věčného konfliktu dobra a zla, svobody a nesvobody a hledání vlastní životní cesty. Motem klipu je provolání: 'Najdi si svého boha dřív, než ti ho najdou jiní.' To se opakuje ve skladbě celkem v sedmi jazycích.".
8/10