IFPI, mezinárodní organizace, která shromažďuje data o prodaných fyzických i digitálních nosičích hudby, zveřejnila seznam deseti komerčně nejúspěšnějších digitálních singlů minulého roku. Královnou prodejů se stala
Camila Cabello, bývalá účastnice dívčí kapely
Fifth Harmony, ze které za dosud nevyjasněných okolností odešla (respektive kolem jejího odchodu kolují spíše ničím nepodložené drby).
Cabello nezpívá o kubánském hlavním městě jen tak - před dvaadvaceti lety se tam narodila a karibské vlivy jsou výrazně slyšet na celém jejím
velmi povedeném debutu nazvaném jednoduše "Camila". V singlu "Havana" hostuje (dle nepsaných pravidel pro úspěšný megahit) rapper, v tomto případě
Young Thug, a svými karibskými prvky skladba alespoň trošičku vybočuje z často zoufale nevynalézavého mainstreamového popu. Song je mimochodem také rekordmanem: v srpnu 2018 se stal historicky nejstreamovanější písní od ženské interpretky - celkový počet streamů se nyní blíží hranici 2,6 miliardy.
Celý seznam nejprodávanějších skladeb roku 2018 vypadá následovně:
1. Camila Cabello (feat. Young Thug) - "Havana" (19 milionů prodaných singlů)
2.
Drake - "God's Plan" (15,3 milionu)
3.
Ed Sheeran - "Shape Of You" (14,9 milionu)
4. Ed Sheeran - "Perfect" (13,5 milionu)
5.
Maroon 5 (feat.
Cardi B) - "Girls Like You" (11,9 milionu)
6.
Luis Fonsi (feat.
Daddy Yankee) - "Despacito" (11,8 milionu)
7. Tia Ray - "Be Apart" (10,9 milionu)
8.
The Chainsmokers &
Coldplay - "Something Just Like This" (10 milionů)
9.
Marshmello &
Anne-Marie - "FRIENDS" (9,6 mlionu)
10.
Post Malone (feat.
Ty Dolla $ign) - "Psycho" (9,2 milionu)