Nedělní SuperStar postihl jakýsi tematický pelmel. V první řadě se zpívaly písničky, které vybrali diváci. Poté došlo na aktuální hity a nakonec se zpívaly i velmi oblíbené duety. Výsledkem těchto tří témat je konec Martina Šafaříka. Jak k tomu došlo? A ztotožní se s tím i redaktoři musicserveru?
Live: SuperStar 2013
kolo: Finále - Top 4
téma: Volba diváků & Současné hity & Duety
datum: 19. května 2013
Předchozí kolo
© nova.cz Výběr diváků - to zní tak vznosně! On to byl vlastně výběr produkce, která dala na web čtyři písničky, obvykle dosti podobné, a pouze z nich potom diváci volili tu jednu. Že někomu pomohli a někomu pořádně zavařili, možná netušili ani oni sami.
Právě toto téma otevřel
Adam Kukačka s "Pretty Woman"
Otise Reddinga a já chvilku přemýšlel, co mi to připomíná. Pak mi to docvaklo. Občas zajdu do jedné vietnamské samoobsluhy, kde jim hrává jakási obdoba našeho Talentu, a tamější vystupující jsou takoví zakřiknutí a vystrašení, ať už zpívají či předvádějí cokoli. A přesně takhle působil Adam. Je téměř jedno, že občas udělal chybu, ale byla to fakt nuda, jako by mu úplně došla šťáva.
© nova.cz Buď má
Štefan Pčelár hodně poťouchlé fanoušky, nebo možná hlasovali spíše příznivci ostatních finalistů. Jinak si nedokážu vysvětlit, že zrovna jemu, který neoplývá rozsahem, zvolili písničku
Shontelle, která naopak rozsah má. V tu chvíli to bylo pro Štefana opravdu "Impossible". Nicméně, netuším, jestli právě to ho tak nakoplo, ale výsledek byl skvělý. Takový tlak, emoce, energii, naléhavost a feeling jsme od Štefana ještě nezažili. A nejlepší je, že to přišlo všechno v jedné chvíli.
V případě "Cry Baby"
Janis Joplin naopak šli diváci
Sabině Křovákové vysloveně na ruku. Bylo poznat, že tohle je její srdcovka, kterou chce odzpívat co možná nejlíp. A to se jí povedlo. Ne že by všechno sedělo úplně dokonale, ale celkový dojem z jejího vystoupení dokonalý byl. Těžko vyzdvihovat nějaký fragment nebo část jejího projevu. Její "Cry Baby" se jednoduše zařadila mezi nejlepší SuperStarovské vystoupení.
V případě
Martina Šafaříka použiju opět jeden z mála latinských citátů, co znám -
Timeo Danaos et dona ferentes. V případě Martina tím danajským darem byla "Love Me Tender"
Elvise Presleyho. Když pominu, že to byla jediná klidná písnička v první části, pak v ní není v podstatě co ukázat. A už vůbec ne v téhle folkové úpravě. Elvis, potažmo
Karel Gott, si ji mohli dovolit zpívat, protože jim fanynky visely na rtech, ale v téhle pozici Martin ještě není, takže to byla docela nuda. Přemýšlel jsem, jak tuhle písničku oživit a napadla mě pouze operní verze. Ale pak jsem si vzpomněl, že i když ji zpíval
Andrea Bocelli, bylo to lepší jen o to, že šlo o orchestrální verzi. Čili totálně blbý výběr a chudák Šafa.
V druhé části se měl
Adam Kukačka vytáhnout k výšinám se "She's So High" Kurta Nilsena. Upřímně, už když jsem to četl, že jí má zpívat, zhrozil jsem se a bohužel on moje obavy nerozptýlil. Sloky byly celkem slušné, ale ty refrény... Adam si evidentně s falsety moc nerozumí, protože zněly, jako když taháte kočku za ocas. Jednoduše otřes. Adamovi se holt ani tohle kolo příliš nepovedlo.
To rozhodně nelze říct o
Štefanovi Pčelárovi, který naopak exceloval. "Hollywood Hills"
Sunrise Avenue sice rozjížděl pozvolna, i když se skvělým chraplákem, ale postupně gradoval a gradoval. Dalo by se říct, že tohle je přesně jeho styl a tohle mu sedí - kytarovky, ať už anglické nebo severské.
© nova.cz Ten z produkce, kdo vybral
Sabině Křovákové Adele a její "Rolling In The Deep", by měl dostat padáka na hodinu, protože je to zločinec. Stylově se vůbec nepotkávají, a tak to i skončilo. Čert vem, že vůbec neznala text, ale písnička a styl, které jsou založené na soulovém feelingu, dostaya v jejím punkovém podání řádně na prdel. Opět se ukázaly všechny její nectnosti, kdy některé pasáže přeřvala, rytmicky se dosti ztrácela a opět se objevilo její zalykání ve stylu
Michala Davida.
Martin Šafařík dokonale vymazal výkon z "Love Me Tender", když spustil "In My Head" Jasona Derüla. Jak správně poznamenala porota, konečně někdo přivedl do SuperStar hudbu 21. století. Bylo to moderní, plné energie, dokonce i pohybu. Martin (nebo kdosi jiný) ji mírně zrychlil, přihodil do ní něco bělošského a výsledkem byla verze o třídu lepší než originál. Ačkoli mu to asi moc nesedí, po Justinovi a tomto výkonu je evidentní, že americký styl popu je pro Martina ten pravý žánr, ve kterém působí naprosto přirozeně a který ho dokonce zbavuje většiny zlozvyků.
Pak ovšem přišly na řadu duety. Někdo by měl produkci říct, že existují i jiné duety než "Don't Let The Sun Go Down On Me", který tentokrát vyfásli
Adam se Štefanem. První věc: v SuperStar, prosím, už nikdy nepředstavovat druhého zpěváka, zní to směšně. Druhá věc: vybírat s větším citem. Adam totiž působil vedle Štefana jak opelichané ptáčátko a jeho zakřiknuost tak byla ještě výraznější. Štefan naopak byl ve svých partech překvapivě výborný, ovšem dohromady jakoby se neslyšel a zpíval dost falešně. Celkově to byla spíše recese a parodie na duet, než něco, co by stálo za řeč.
© nova.cz O něco líp dopadli
Martin se Sabinou, kteří dostali na starost pro ně stylově hodně vzdálenou "Stay" od
Rihanny a Mikky Ekka. Nástupy sice nebyly úplně dokonalé ani od jednoho, společná část byla opatrná a poměrně krátká, ale přesto to mělo něco do sebe. Šafa byl jednoznačně výraznější než originál a především Sabina tam měla vedle těch přezpívaných partů i několik klidnějších záchvěvů, kde ukázala novou, velmi zajímavou polohu svého zpěvu.
Musím říct, že ačkoli jsem to před začátkem nečekal, bylo to celkem povedené kolo, pro mě s celkem jasným výsledkem. Vzhledem k tomu, že trojice Křováková - Pčelár - Šafařík měla neskutečně silné momenty, byl jasným kandidátem na vyřazení Adam Kukačka, který se už vyčerpal. Stejný názor dokonce měla tentokrát i kompletní porota, ovšem už ne diváci, kteří poslali domů
Martina Šafaříka. Vzhledem k neustálému postupu Adama Kukačky se pomalu začínám obávat, aby se neopakovala třetí řada české SuperStar, kdy zvítězil
Zbyněk Drda. Nechme se překvapit, co přinesou poslední dvě kola.
Jak to viděl Honza Průša
Miluju duety. Většinou při nich dochází k tragikomickým výstupům a i dnes jsme si je měli vychutnat. To, co předvedl Adam a Štefan, bylo asi nejvtipnějším číslem letošní SuperStar. Ale ještě před nimi každý soutěžící odzpíval dvě skladby a diváci mohli zažít nejedno překvapení.
Adam Kukačka začal večer stařičkým hitem "Pretty Woman". Jeho verze se ale nevydařila a zcela jistě by mu při ní všechny nezaplacené holky utekly. Měl problémy s intonací, chyběla mu energie a na člověka, který se dostal mezi čtyři nejlepší, to byla docela ostuda. Nuda. Šeď.
Pak přišla "She's So High". Co k tomu napsat? V moderních vodách se Adam evidentně moc dobře necítil. A jeho falsety toho byly důkazem. Trápil se, nesedělo mu to a vlastně jen díky tomu, že to bylo tak rozbité, to nudilo míň než jeho první písnička.
Štefan Pčelár si trochu stěžoval na výběr diváků, ale nakonec to nebyla žádná Misson Impossible, naopak. Dokázal dát do "Imposible" koule. Povedlo se mu držet napětí, jet a jet a podat super skvělý výkon. Obrovské překvapení.
A protože měl dneska Štefan svůj den, sedla mu i druhá skladba a ačkoliv "Impossible" nepřekonal, perfektně se držel v krajinách "Hollywood Hills", byl uvěřitelný a fungovalo mu to.
Sabina Křováková sice
Janis Joplin miluje, ale sama věděla, že uzpívat "Cry Baby" bude těžké. A jako by se během písničky soustředila na dostatečně odeřvané
Cry Baby (fakt bomba) a ve slokách pak jen nabírala síly. Nebyl to průser, ale už zazpívala častokrát líp.
A i v případě
Adele jsem měl pocit, že to nebylo tak dobré, jak Sabinu známe. Mezi pěknými místy se našla občasná hlasová nedokonalost a docela dost bylo vidět, jak jí to nesedlo. Ale napsat
"zalykání ve stylu Michala Davida", to snad nemyslíš, Tomáši, vážně!
Martin Šafařík má fakt strašnou výslovnost, což právě akustická verze "Love Me Tender" ošklivě odkryla. Vedle toho to byla šílená nuda, chyběl vývoj, chyběla gradace, chybělo cokoliv, pro co by se ta písnička měla poslouchat.
"In My Head" zas bylo o tom, že Martin moc chtěl. Tlačil na pilu, snažil se docela přirozeně tancovat, ale celé to působilo jako jedno velké divadlo. Mám svou roli a hraju ji. Nevěřím tomu, nevadí. Nedám tam nic ze sebe, čert to vem. Třeba si toho nikdo nevšimne.
Duet Adama a Štefana byl příšernej. Se vším, co v něm bylo. A úplně nejhorší bylo, když Kukačka česky vítal Pčelára. A i když se snažili, každej zpíval tak nějak za sebe a ne dohromady. Adam se překvapivě zkoušel tlačit na pilu, Štefan to měl na háku. A tak si každej dělal, co mohl, a těšil se, až to skončí. Oba propotili spoďáry a byl to asi ten nejděsivější výkon v SuperStar. Každopádně to ale stálo za to.
Duet Sabiny a Martina taky nebyl dokonalý, ale oproti předchozí dvojici zcela jiná liga. A zatímco Martin byl hrozně učesaný a ukázněný, Sabina se pohybovala ve svém světě, a tak to i vypadalo. Jako kluk, co je pod pantoflem a bojí se trochu vystrčit růžky. Nevyváženě.
Dnes to byl velký večer Štefana Pčelára, byl bezkonkurenčně nejlepší. A na druhé straně byli Adam Kukačka a Martin Šafařík, přičemž Adam by dle mého soudu do dalších kol jít neměl.