V Hlase Česko Slovenska jde už opravdu do tuhého. V nedělním kole zpívalo osm finalistů a jejich snažení dopadlo tentokrát tak napůl. Půlce se dařilo a jak to tak bývá, půlka byla slabší. Díky tomu se ale jasně vyprofilovali adepti na postup do GrandFinále a navíc - jejich snažení podpořili i Sunrise Avenue.
Live: Hlas Česko Slovenska
kolo: Top 8
datum: 27. května 2012
Předchozí kolo
© nova.cz Nevím, jak v případě ostatních diváků, ale pro mě byla účast finské kapely zmíněné v perexu opravdovým překvapením. Zatímco, když v americkém "The Voice", nebo třeba v bristkém X Factoru vystoupí světové hvězdy, zvláštní mi to nepřijde, host evropského kalibru, navíc aktuální, v naší televizní show je věc nevídaná.
Sunrise Avenue, respektive jejich polovina akusticky zazpívali svůj "Hollywood Hills" a během večera pak ve stejném duchu představili ještě aktuální singl "I Don't Dance". Nemyslím, že u nich je potřeba jakékoli hodnocení. Jestliže to bylo pozvání na jejich koncerty, pak se mají návštěvníci Benátské noci na co těšit.
Po
Sunrise Avenue už přišly na řadu hned dvě finalistky, konkrétně tedy torzo týmu Pepy Vojtka.
Barbora Švidraňová a
Markéta Poulíčková si společně střihly "Single Ladies (Put A Ring On It)"
Beyoncé. Bylo by to výborný, nemít jednu vadu, a sice Barboru Švidraňovou, která nezpívala ale spíše napůl ječela a napůl mečela. Vyjma pasáží
o oh, o oh měla děsně nepříjemný hlas.
Markéta Poulíčková ji naopak dala skvěle a neskutečně Barboru přezpívala.
Dara Rolins vybrala
Zuzaně Mikulcové naprostou geniální záležitost - "Vision Of Love"
Mariah Carey. Na to, že jí Zuzka před tím vůbec neznala, jí dala naprosto úchvatně a to i přesto, že ji nevyzpívala stejně jako samotná Mariah. Ona a Anna Veselovská mají totiž dar si písničku přetvořit tak, že to zní naprosto přirozeně. Její verze měla potřebný tlak a vtiskla si do ní ten svůj signifikantní feeling.
Netuším, co na televizní diváky zkoušel zvukař, ve chvíli kdy začal
Juraj Zaujec zpívat "Livin' la Vida Loca"
Rickyho Martina, ale první půlku písničky ho nebylo skoro vůbec slyšet a lidi v televizi poslouchali hlavně vokalisty. V půlce se to ale naštěstí trošku srovnalo a teprve potom se dá mluvit a jednom z jeho nejlepších vystoupení. Jeho sytý hlas k ní seděl a jediné, co v ní přeci jen chybělo, byl takový ten španělský plamen.
Juraj Zaujecna pódiu hned zůstal, aby společně s
Annou Veselovskou předvedli nejlepší duet tohoto večera. Jejich výhodu bylo, že "More Than Words" od
Extreme měli už dávno nacvičené. Jejich video z hotelového pokoje už nějaký čas obíhá internetem a už v něm je to dokonalý duet. Nejinak tomu bylo i v soutěži - výborně vyladěné hlasy, které se snad ještě dokonaleji doplňovaly. Na téhle písničce bylo jasně zřetelné, že Juraj Zaujec je více než sólista spíš muzikant.
Podobně luxusní výběr předvedla i
Markéta Poulíčková s "Black Cat"
Janet Jackson. Tahle písnička měla předpoklady přesně pro její naturel - energická, rytmická a silná. Předpoklady se potvrdily, "Black Cat" ji sedla přesně podle předpokladu. Víc netřeba dodávat. Jedině snad, že netancovala, jako Janet, ale o tom Hlas není.
Do doby než přišel na pódium
Brunno Oravec, to bylo celkem dobré, ale jeho "Right Here Waiting" Richarda Marxe, byla fakt průšvih. Originál, který je už sám o sobě na hraně, roztahal ještě víc. Nesedělo mi ani jeho frázování, nehledě na to, že místy zpíval falešně a chvílemi i tak trochu zpíval jinou písničku. V jeho případě bohužel naplatí to samé co u Zuzany Mikulcové.
Ani
Miloš Novotný nezvolil příliš šťastně "In The Shadow" od
The Rasmus je mimořádně těžká písnička a to především na rozsah, který Miloš nevlastní. Nebylo proto divu, že se nějak nemohl trefit do těch správných tónů a celkově měl tenhle hit položený úplně jinam. Chtělo to větší naléhavost, výraznější tlak a především vyšší polohy, které dělají tuhle písničku výjimečnou.
Musím se přiznat, že jsem čekal, že tentokrát
Anna Veselovská bude zpívat
Lanu Del Rey, která by k ní dle mého názoru neskutečně sedla, ale ona zariskovala, sáhla po "Wicked Game" Chrise Isaaka a vůbec nesáhla mimo. Její síla pochopitelně tkví v originalitě a osobitosti, která se propsala i do téhle písničky, u níž je to hodně problematické, ale hlavně ukázala, že zvládá jiný duh muziky a umí si se svým hlasem i pohrát, což dokázala v těch různých přechodech a falzetech. Její verze měla i patřičnou tenzi, a tak jediné, co se mi opět moc nelíbilo, byla její artikulace.Stejně ale nevím, kde se to všech v té holce bere.
Opravdu jsem nepochopil, co sledoval ten, kdo vybral
Brunnovi Oravcovi a
Ivanně Bagové "Čau lásko". Předpokládám, že v tom má prsty
Michal David, a vzhledem k tomu, že dva slovensky mluvící nechal zpívat česky, mám pochyby o jeho zdravém rozumu. Když odhlédnu od toho, že tahle písnička by měla zůstat v době, kde byla napsaná a nazpívaná, tak oba dva konfrontoval s opravdu velkými a silnými hlasy. To, že Brunno nemá na
Karla Gotta, muselo být jasné už od počátku, ale ukázalo se, že ani Ivanna nemá sílu Marcely Holanové. Když přišlo ještě menší okénko v textu, průser večera byl dokonán.
To ovšem ještě zdaleka nebyl konec. Když
Barbora Švidraňová spustila první tóny a takty "Marry The Night" od
Lady Gaga, nevěděl jsem co si o to všem myslet. Měl jsem pocit, že jsem se přenesl o dvacet let zpátky a to ještě do jakési pitoreskní parodie na disco osmdesátých let a to tedy včetně vizáže. Bohužel nejsem ani fanda
Lady Gaga ani Barbory Švidraňové a dokonce ani osmdesátek, takže jsem u jejího vystoupení trpěl jako zvíře.
Těšil jsem se, že to vylepší duet zbytku DaraTýmu, ale ani
Miloš Novotný se
Zuzanou Mikulcovou v "Broken Strings"
Jamese Morrisona a
Nelly Furtado nebyli stoprocentní. Sólově jim to šlo výborně, ale pak přišla první společná část, a v tu chvíli jim to ladit přestalo. Jakoby se nemohli dostat na stejnou notu a mám pocit, že za to v tomto případě může více Zuzka a její kudrlinky. Postupem času se to trošku srovnalo a definitivně tenhle pocit přešel až v úplném finále.
Michal David udělal
Ivanně Bagové výběrem "My Heart Will Go On" medvědí službu. V téhle písničce se totiž opět po čase ukázalo, že nemá tak geniální hlas, jak se nám porota snaží namluvit. Začátek spíše odkuňkala a do refrénu jí chyběla plnost, kterou má
Celine Dion, nemluvě o opravdu charakteristické barvě hlasu. Když něco zazpívá Celine, poznáte to ihned; Ivanna má ve středních a vysokých polohách v podstatě tuctový hlas. A hloubku na rozdíl od minula nepoužila. Na druhou stranu, moje výtky patří pouze charakteru hlasu, technika a intonace, byla opět bezchybná.
Závěr bude tentokrát naprosto jednoduchý. Vzhledem k celému průběhu soutěže jsou vcelku jasnými adepty na postup do GrandFinále
Zuzana Mukulcová,
Anna Veselovská,
Markéta Poulíčková a
Ivanna Bagová. Žádný z nedělních výkonů nenaznačil, že by tomu mělo být jinak. Otázkou je pouze, jak s tímto zamíchají hlasy koučů. Doufám, že ve snaze vyrovnat GrandFinále národnostně, nebo dokonce genderově, nerozhodí některý z koučů tyto předpoklady. Uvidíme večer. Zatím nám ale můžete psát, jak to vidíte vy osobně.