Před deseti lety poprvé Rod Stewart zabrousil do říše popových a swingových standardů. Od té doby vydal celkem pět desek věnovaných tomuto specifickému žánru, a tak není překvapením, že došlo i na výběr z těchto nahrávek, který nese název "The Best Of... The Great American Songbook".
5/10
Rod Stewart - The Best Of... The Great American Songbook
Vydáno: 31.1.2011
Celkový čas: 50:36
Skladby: Long Ago And Far Away, Someone To Watch Over Me, They Can't Take Away From Me, Beyond The Sea, You'll Never Know, Time After Time, I Can't Get Started, The Way You Look Tonight, Bye Bye Blackbird, These Foolish Things, But Not For Me, What A Wonderful World (featuring Stevie Wonder), My Foolish Heart, I'll Be Seeing You
Vydavatel: Sony Music
Rod Stewart vydal od roku 2002 sedm desek a všechny jsou plné coververzí. Dvě z nich - "Soulbook" a "Still The Same... Great Rock Classics Of Our Time" - se věnují jiným žánrům, zatímco zbývající -
"It Had To Be You",
"As Time Goes By",
"Stardust",
"Thanks For The Memory" a
"Fly Me To The Moon" - nesou společný přídomek "The Great American Songbook".
Tento výčet není samoúčelný. Především měl naznačit, že měl tento původem anglický punkový zpěvák opravdu z čeho vybírat, a pak také znovu položit otázku, zda už toto téma jaksi nepřečerpal. Tím nemyslím, že by byl americký songbook tak chudý na skvělé věci, ale přeci jen mohl oněch pět desek rozložit na delší časový úsek a jednotlivá alba proložit i něčím původním.
Když jsem si pročítal recenze Pavla Parikrupy na desky, které patří do oné pětidílné ságy, pak už od druhého pokračování bylo v každém z článku jemnější či hlasitější zvolání:
"Už stačí! Je to nuda.". Ono se to dá pochopit, když se vám to stane u páté z desek, ale je zarážející, když to samé nastane při poslechu toho nejlepšího. Jakoby "The Best Of... The Great American Songbook" opravdu shrnovalo vše - Rod Stewart má velké charisma a dokáže jej přenést i na swingové a popové standardy, ale to je tak vše. Za chvíli začne člověk přemýšlet, co by si tak pustil jiného. Zkrátka nuda.
Obávám se, že ten hlavní problém tkví v osobě producenta. Přeci jen i takový
Clive Davis se časem vyčerpá a vzhledem ke svému věku možná bude mít na téma poměrně puristický pohled. Díky
Michaelu Bublému nebo třeba
Renee Olstead víme, že skvěle oživit standardy umí například
David Foster, kterého měl možná Rod Stewart oslovit už po druhé desce. Ale to jsou kdyby. Nám nyní nezbývá než doufat, že tímto výběrem americká standardizovaná sága
Roda Stewarta skončila a bude se věnovat zase jiné a hlavně původní hudbě. A bude-li mít někdy touhu se k tomuto stylu vrátit, udělá to jinak a živelněji.