Gold Panda je londýnský producent, který všechny své předchozí reinkarnace prožil v Číně. Ta jej pomocí časové smyčky, zakódované v jedné ze zbraní budoucnosti, vyslala jako svého vyslance do Evropy. Asi se tak ani nebudete divit, když vám prozradím, že jeho pražské vystoupení uvedli dva mimozemšťané.
Live: Gold Panda
support: DJ Iva 8Bitová & DJ Menšík
místo: Palác Akropolis
datum: 24. února 2011
© palacakropolis.cz Gold Panda, jeden z největších britských objevů loňského roku, si odskočil do Prahy z Německa, kde se v současnosti nachází na turné, a hned v úvodu je třeba pochválit Palác Akropolis za jeho projekt EuroConnections, který přiváží světové hvězdy ve chvíli, kdy září. A Gold Panda září právě v únoru.
Vloni na podzim vydal svůj urbanistický, britskými médii tolik oceňovaný debut
"Lucky Shiner", který nahrával na opuštěné farmě v opuštěném Essexu. Jak tak městské album mohlo vzniknout na vesnici, budiž paradoxem dějin. Do historického análu elektronické hudby se Gold Panda hluboko zarazil především uhrančivým,
čínským singlem "You", ze kterého byla celá zvlhlá i slavná redakce Pitchforku.
© handsomeclothing.com Vlhko bylo i v Akopoli, to když začal Gold Panda komponovat všechny ty své, městskou džunglí inspirované, elektronické minisymfonie. Ještě před ním ale udeřili zmínění mimozemšťané. Ufoporno měli na svědomí hudební publicisté Aleš Stuchlý a
Karl Veselý neboli duo DJ Iva 8Bitová & DJ Menšík. K jejich futuristické koláži 8bitu, dubu a hip-hopu doporučuji napříště
na uklidněnou podávat pcp, andělský prach.
Plynulá výměna
jablek proběhla záhy po jejich odchodu od stolečku. Cizinci, kteří měli v Akropoli po celý koncert územní převahu, ocenili příchod Gold Pandy k jeho
jablku ohlušujícím potleskem. Obraz nové doby: léta se čekalo, až se hudebníci nazvučí a naladí své nástroje, dnes se čeká na restart přetíženého počítače.
© pitchfork.com Gold Panda je citlivý recyklátor zvuků. Kompostuje a kompostuje. Tvoří tím zvukomalebné koláže a dokáže během okamžiku navodit v maličkém klubu atmosféru ulic velkoměsta. Protentokrát tak ani nevadilo, že si publikum během písní povídalo a lepiče zvuků Gold Pandu dokonale ignorovalo a rušilo. Vlastně vůbec nerušilo, hluk do ulic jednoduše patří, ať ten syntetický, nebo ten živý. A umělců si na ulicích stejně nikdo nevšímá.
Je to zvláštní doba, ve které máme za boha šamana, který umí do uzavřeného prostoru vnést trochu otevřeného, masivního hluku. Snad i proto některé smyčky zněly jako volání o pomoc. Jako kdyby
Gold Panda chtěl ukázat na viníky zkázy lidstva. Na lidi samotné.
© iamgoldpanda.com Na plátně se právě promítala samota. Anonymní jízda anonymním metrem. V melancholičtějších pasážích zněl Gold Panda jako Studio Pankow, kultovní projekt, který mixuje ruchy z tunelů a stanic berlínského metra. V ostřejších tanečnějších partech byl zase znát vliv
Simian Mobile Disco.
Gold Panda byl stále v pohybu, snad i proto jeho produkce fungovala jen jako celek. Když člověk na okamžik vystoupil, měl problém vyškrábat se zpět. Do krajiny tak hlučné, že v ní už všichni ohluchli, a jediný, kdo na té hluchotě může něco změnit, jsi ty a on.