Udělal to už v roce 1995 a teď to zkouší znovu. Sebral několik kousků klasické hudby velikánů své doby a přetavil je ke zvuku svému. Jako by ale William Orbit za těch patnáct let ztratil cit a respekt k originálům. Druhé "Adagio For Strings" na "Pieces In A Modern Style 2" zkrátka nenajdeme.
5/10
William Orbit - Pieces In A Modern Style 2
Vydáno: 23.8.2010
Celkový čas: 55:55
Skladby: Aquarium (Camille Saint-Saens), Nimrod (Edward Elgar), Alto Giove (Nicola Porpora), Peer Gynt (Edvard Grieg), Arioso (Johann Sebastian Bach), Lark (Ralph Vaughan Williams), Sonnambula (Vincenzo Bellini), Paradisum (Gabriel Faure), Pavane (Gabriel Faure), Clavier (Johann Sebastian Bach), Babbino (Giacomo Puccini), Swan Lake (Pyotr Ilyich Tchaikovsky)
Vydavatel: Universal
Můžou za to beaty. A Orbitova znovunalezená fascinace vyčpělými tranceovými basy. Zatímco "Pieces In A Modern Style" byla citlivým ambientním uchopením velkých kusů velkých skladatelů (za všechny třeba "L'Inverno" Antonia Vivaldiho nebo veleúspěšné "Adagio For Strings" z pera Samuela Barbera), kterou
William Orbit vkusně zkombinoval s charakteristickou zvukovou bankou, kterou o jedenáct let později vybrousil k dokonalosti na autorském albu "Hello Waveforms", tady je něco divně.
Divně, protože bez tvaru. Orbit se tentokrát drží jakoby víc zkrátka - mnohdy hledá takové zvuky, které maximálně připomínají klasický orchestr, mnohdy mu to ale ne(vy)jde. Porporovo "Alto Giove" zní, jako by vypadlo z anonymních či bezvýznamných kolekcí z benzínek předělávajících díla Vangelisova či Jarrého, "Peer Gynt" Edvarda Griega je, s prominutím, špatným vtipem ve 3/4 taktu naroubovaným na špatný 4/4 rytmus (jakože WTF?). A to ještě nehodnotíme de luxe edici, kde jsou krom děsivých remixů ještě takové skoro-až-nehoráznosti (ve smyslu provedení) jako Bachova "Prelude" nebo Bizetova "Carmen".
Povedlo se naopak "Anioso" Johanna
Sebastiana Bacha, které navazuje na první Orbitovy "Kousky", krásku můžou mnozí spatřit i za zdánlivě nenápadnou "Paradisum" Gabriela Faureho. Poslední kategorií jsou pak kusy podivně zvláštní. Můžou urazit, nemusejí, asi nenadchnou, i když někoho třeba můžou, zpravidla ale jen nudí. Tam patří třeba "Lark" nebo "Sonnambula".
"Pieces In A Modern Style 2" jako druhý pokus vzdát hold velikánům klasické hudby tentokrát nevyšel. Podivný nepochopitelný a neuchopitelný autorův koncept v kombinaci s (co si budeme povídat) nevýraznými předlohami z alba dělá necudné prznění, které ocení asi skutečně jen málokdo.