Zmatení jazyků se táhne historií lidstva jako červená nit. Například význam některých slov se v ostrovní a zámořské angličtině může diametrálně odlišovat. A s deskou, která pod supervizorským dohledem samotných Good Charlotte vyšla v závěru loňského roku, k nim přibylo další - remix.
4/10
Good Charlotte - Greatest Remixes
Vydáno: 24.11.2008
Celkový čas: 55:43
Skladby: Los Angeles World Wide (JNRSNCHZ Remix), Anxiety, Broken Hearts (Marshall Arts Remix feat. Philieano and Tabi Bonney), Fight Song (Jay-E Remix feat. The Game), Keep Your Hands Off My Girl(Bubba Sparxx & Jung Tru), I Just Wanna Live (Teddy Reilly Remix), The Anthem (Million $ Mano Remix feat. Hollywood Holt), All Black (The White Tie Affair Remix feat. Mat Devine of Kill Hannah), Little Things (Patrick Stump Remix), I Don`t Want To Be In Love (Dance Floor Anthem) (As Covered by Metro Station), Predictable (Stress The Whiteboy Remix feat. Rahzii Hi Power), Girls And Boys (Ed Banger All Stars Remix), Young And Hopeless (Remixed by Mr. Hahn), Hold On (The Academy Is Remix), Where Would We Be Now (Troublemaker Remix)
Vydavatel: Sony Music
Good Charlotte dokážou díky nadhledu a vtipu svými nahrávkami pobavit. Tedy až doteď, neboť humor u kompilátu "Greatest Remixes" končí u obalu. To, co se skrývá uvnitř, vyvolává spíše údiv včetně spekulací nad smyslem vydání. Už samotné označení
remix je značně zavádějící, když jeho parametrům odpovídají dva kousky z patnácti. Na zbytek by se dala použít nálepka
cover nebo, jak se výstižně uvádí v bookletu,
reworked.
Přitom jméno matadora taneční scény Juniora Sancheze, který album producentsky zaštiťoval a jedním kouskem také přispěl, slibovalo zajímavé spojení. Nakonec je z toho stejně nudný zážitek, jako když se potkali
Coldplay a
Jay-Z. Důvod? Výběr umělců.
Good Charlotte je nejspíše vybírali pouze z čirého kamarádství, což dokládají i v obalu připojené vysvětlivky. Vše je jimi navíc dovedeno ad absurdum, když se v nich zmiňují i jejich nová alba, která by si měl posluchač jít nejlépe ihned koupit.
Poté, co odezní dvě novinky "Los Angeles World Wide" a "Anxiety", dostává se k mikrofonu série kamarádů z hiphopové komunity, kteří skladby
Good Charlotte "vylepšili" o povětšinou stupidní beat a rapovou vložku. Nejlépe dopadl vklad dua Million Mano & Hollywood Holt, které track "The Anthem" alespoň trochu zvukově ozvláštnilo. Největší potíž s "Greatest Remixes" je totiž právě v absenci aranžérské nápaditosti. Potvrzuje se, že hvězdný seznam jmen ještě nemusí být zárukou kvality.
Metro Station,
The Academy Is, Patrick Stump z
Fall Out Boy nebo Mr. Hahn z
Linkin Park. Zajímavá sestava pro festival či párty, ale pro desku označenou jako remixovou? Nejdále se ze zmiňované čtveřice dostal snad jen ten posledně jmenovaný, když dokázal, že i
Good Charlotte mohou znít jako jeho domovská skupina.
Veskrze promarněný čas poslechem této desky vynahrazují dva příspěvky v poslední třetině. Jednak je to práce, kterou na songu "Where Would We Be Now" odvedl Troublemaker, ale tím hlavním vítězem jsou mistři zvuku z francouzského labelu Ed Banger Records. Ti si pohráli s hitovkou "Girls & Boys" a výsledkem je aktuální elektronikou šmrncnutý sound, ne náhodou podobný například nahrávkám
Justice. Zkrátka necelá dvouapůlminutová jízda, která udělá po tom předcházejícím marastu hodně radosti.
"Greatest Remixes" je ideálním příkladem alba, kterému by slušel pouze internet. Jeho název odrazuje skalní fanoušky kapely a jeho obsah zase naštve milovníky skutečných remixů. I když kdo ví, třeba právě to šprýmaři z
Good Charlotte chtěli. A třeba si tím jen připravují půdu pro novinkové album, které by se mělo letos objevit. Každopádně je lepší věřit této verzi, než té, že tuhle kolekci mysleli skutečně vážně.