Téměř plné spodní patro Fora Karlín ale nepřišlo jen na někdejší hvězdy pop-punku, které svého času stály po boku Blink-182, Sum 41 a dalších. Někteří přišli i kvůli předkapelám, které zdaleka nebyly jen do počtu. O Boston Manor už se mluví čím dál více a Sleeping With Sirens už jsou dávno zavedená značka.
Live: Good Charlotte
místo: Forum Karlín, Praha
datum: 11. února 2019
support: Sleeping With Sirens, Boston Manor, The Dose
Fotogalerie
© Lucie Levá Good Charlotte nám před pár lety předvedli ukázkový comeback. Po velmi špatné desce "Cardiology" z roku 2010 a popovém experimentu
The Madden Brothers se v roce 2016 skupina vrátila na scénu s překvapivě vydařenou nahrávkou "Youth Authority". Na ní pánové hráli daleko dospělejší hudbu, než jakou se proslavili, a místo středoškolského pop-punku přešli spíše do alternativnějšího rocku s občasnými elektronickými elementy. A v podobném duchu se nese i jejich novinka
"Generation Rx", kterou přivezli do pražského Fora Karlín. Sedmá studiovka má sice sotva půlhodinovou stopáž, zato ale nabízí písničky, k nimž se budete chtít vracet. Což vlastně potvrdilo i české publikum, které si především při novinkách vytahovalo z kapes mobily a zuřivě natáčelo.
Ještě předtím ale pódium patřilo předkapelám. The Dose ani Boston Manor jsme bohužel kvůli jiným povinnostem nestihli, což nás zvlášť u druhých zmíněných velmi mrzelo, poslední album je totiž moc fajn.
© Lucie Levá Totéž platí i o aktuální nahrávce
Sleeping With Sirens. Ti nahradili původně avizované
Moose Blood. Výborné emo muzice v podání britské čtveřice už je ale bohužel konec, protože i oni čelili při kauze MeToo kontroverzním obviněním, kvůli čemuž je management Good Charlotte nemilosrdně vyškrtl z line-upu turné, o pár týdnů později se pak kapela pod tíhou veřejného mínění nakonec rozpadla.
Američtí posthardcoristé měli tedy nelehkou úlohu, která byla navíc ztížená i tím, že hrají dost odlišný žánr, než pop-punkové ikony nultých let. Na publiku to bylo vidět, refrény s nimi v jinak velmi slušně zaplněném Foru zpívaly spíše jen desítky lidí.
© Lucie Levá Z formace přesto šla skvělá energie, živelní kytaristé dávali jednu otočku za druhou a speciálně basák si s kytarou spíše hrál, než že by hrál na ni. Bohužel jim ale koncert pokazil nejprve špatný zvuk a následně i výpadek mikrofonů a in-ear odposlechů, takže ke konci setu vokalista Kellin Quinn vypadal dost otráveně a to jeho skočení do lidí na úplný závěr asi nebylo tak úplně upřímné. Nedá se nic dělat, na Novarocku 2017 to bylo lepší, tam své současné souputníky na turné jednoznačně přehráli. V Praze to ale bylo naopak.
Pátá česká zastávka a návrat do Fora Karlín po roce a tři čtvrtě byl pro Good Charlotte úspěšný. Spousta věcí se ale mohla povést daleko více. A to jak nazvučení, tak vizuální pozlátko, které tvořily jen jiskry a pár světel, nebo i zpěv obou dvojčat, který byl přinejlepším průměrný.
© Lucie Levá Přes to všechno to byl ale dobrý koncert a nemalý podíl na něm měli hlavně fanoušci. Oddaní příznivci, ale i dominantní masa těch, pro něž to byla první živá zkušenost s Maddenovic dvojicí, vytvářeli od začátku fantastickou atmosféru plnou zvednutých rukou, rozeskákaných nohou a vykřičených hlasivek. A skupina to dobře viděla.
Joel Madden neskrýval vděčnost a každou chvíli velmi uctivě děkoval za přízeň všem, které jejich hudba stále zajímá. První výrazný moment byl v bouřlivě přijaté "The Anthem", nestrádaly ale ani vzpomínky na úplně první studiovku například v podobě dnes už až směšně jednoduše znějící "Little Things" nebo klasiky typu "Predictable" či "Hold On". Třikrát se formace vrátila k výborné a možná trochu nedoceněné "Good Morning Revival", a pokaždé tím vyvolala mohutnou vlnu radosti.
© Lucie Levá Novinek sice mohlo zaznít klidně více, v těch prezentovaných to ale čtyřicítku atakujícím pánům šlo náramně a ani náhodou se nejednalo o nutné přetrpění, jak to v mnoha případech běžně bývá. Za vyzdvihnutí stojí zejména k aktuální problémům USA vztahující se balada "Prayers", v níž na moment převzal hlavní pěvecký part manžel Cameron Diaz a sběratel luxusních vozů, Benji Madden.
"Co jste dělali v roce 2004? Já vám povím, co jsem dělal já. Seděl jsem někde v backstagei na turné v koutku a vzlykal: 'Proč mě jenom nemiluje?'" komentoval někdejší přítel
Hilary Duff dobu, díky níž dal dohromady úspěšnou řadovku "The Chronicles Of Life And Death". I díky ní už ale může být dnes zeť Lionela Richieho se svým životem spokojený. A s pražským koncertem, na němž mu po nesmrtelné hitovce "I Just Wanna Live" při závěrečné "Lifestyles Of The Rich & Famous" celá hala na povel klekla a vyskočila jako jeden muž, jakbysmet.