© Front Line Assembly D Smack U Promotion oznamuje všem příznivcům kanadské elektronické legendy
Front Line Assembly, že vstupenky na jejich koncert v
Prostoru Abaton, který se uskuteční v rámci oslav patnáctých narozenin
Radia 1 v pátek 1. září, jsou vyprodány. Poslední příležitost budou mít poté už jen šťastní výherci soutěže na Radiu 1.
Kapela
Front Line Assembly je hlavním projektem muzikanta Billa Leeba, který dlouhodobě sídlí v kanadském Vancouveru. Poté co Leeb založil formaci
Skinny Puppy, vytvořil v roce 1986 s Michaelem Balchem
Front Line Assembly. V té době vydali několik kazet (reedice vyšly pod názvem "Terror I & II"), které byly předzvěstí jejich pozdějších nahrávek z roku 1987: "The Initial Command", "State Of Mind" a "Corrosion". Ke konci roku 1988 nahráli minidesku "Disorder", kterou později smíchali s "Corrosion" a vydali pod názvem "Corroded Disorder". Album "Gashed Senses And Crossfire" z roku 1989 upevnilo jejich pozici na industriální scéně a podnítilo první světové turné. V roce 1990 se Balch odtrhl a duo doplnil Rhys Bulber. V této sestavě vydali album "Caustic Grip". Teprve o dva roky později však nahráli desku "Tactical Neural Implant", která pro mnohé představuje vrcholný okamžik tohoto žánru. Dodnes je toto album považováno za esenci toho nejlepšího, co v industriálu vzniklo.
V roce 1994 FLA mnohé své fanoušky roztrpčili, když začali experimentovat se svým do té doby čistě elektronickým zvukem. Album "Millenium" se svými masivními náložemi živě hraných i samplovaných metalových kytar vyzývalo publikum, aby se spolu s kapelou povzneslo nad zavedené hranice industriálu. V roce 1995 FLA opět nastoupili do útoku s deskou "Hard Wired", v níž se spojila znovu objevená industriální forma s kytarou. "Hard Wired" nejen navazovalo na starší album "Implant", ale navíc jej zvukově obohatily prvky z vedlejších projektů kapely. Na evropském turné na podzim roku 1996 vznikla živá nahrávka "Live Wired", která byla vůbec prvním live CD
Front Line Assembly. V témže roce vznikly i dva CD singly, "Circuitry And Plasticity" a kapela vyjela na turné po severní Americe s Numb a
Die Krupps.
V roce 1997 došlo k prvnímu přeskupení kapely od roku 1990. Rhys Fulber odešel a nahradil ho Chris Peterson. Album "FLAvour Of The Weak" z roku 1998 znamenalo počátek koketování s elektronickou hudbou. Ve druhé polovině roku vyšlo dvojcédé remixů "Re Wind". Dále duo vydalo album "Implode" v roce 1999 a "Epitaph" v roce 2001. V epitafu se objevila napínavá intra, tranzové syntetizátorové linky, pulzující beaty a nosné melodie, což se rychle rozšířilo po celé industriální scéně a ovlivnilo její budoucí tvář.
Po vydání alba "Epitaph" došlo k další změně: Chris Peterson kapelu opustil a na jeho místo se vrátil Rhys Fulber (
Fear Factory, Conjour One). Občerstvená kapela FLA nahrála koncem roku 2003 napjatě očekávaný singl "Maniacal". Úspěšný singl se stal základem pro album "Civilization" z roku 2004 a následné EP "Vanished", na kterém vyšly tři dříve nevydané skladby. V roce 2005 konečně došlo k tomu, co všichni očekávali - k fůzi všech členů FLA spolu s novým členem kapely Jeremy Inkelem. Společně pak začali pracovat na albu "Artificial Soldier", které vydali v květnu 2006. Nová sestava kapely dokázala prvním společným albem nejen naplnit očekávání fanoušků, ale dalece je překonat. Pro nahrávku jsou typické dunivé beaty, vybrnkávané atmosférické zvuky, probublávající melodie, dynamické syntetizátorové zvuky a charakteristický hlas Billa Leeba. Úžeji už všechny tyto prvky propojit snad ani nešlo. A jakoby toho snad nebylo málo, ještě si k Artificial Soldier přizvali dva hostující vokalisty, Eskila Simonssona z Covenant (skladba "Storm") a Jean-Luca De Meyera z
Front 242 (skladba "Future Fail"). Říká se, že čas všechno změní, ale FLA času dokázali odolat. Kapela neztrácí zásadní vliv na industriální scénu, do které vnáší vzrušení a adrenalin.