Po poslechu českých popových alb z poslední doby (Aneta Langerová, Kryštof atd.) člověk mohl získat pocit, že ta naše popová scéna je na tom vlastně relativně dobře. Pak ale přijde pár takových alb, jako je "Zůstávám dál" Moniky Absolonové, a veškerý dobrý pocit je ten tam.
2/10
Monika Absolonová - Zůstávám dál
Skladby: Pondělí, Mona Absolona, Dál jen při mě stůj, Já a Růža, Už to vím, Zůstávám dál, Jsi krásnej chlap, Čas na lásku mít, Dřív než půjdem spát, Lhal jsi, Dávám, Vyznání, Pár krátkých dnů, Když se chlapi zblázní, Teď královnou jsem já, Mona Absolona (w-track club remix)
Celkový čas: 61:06
Vydavatel: Sony Music / Bonton
Monika Absolonová je v našich krajích populární především díky muzikálům. Za svoji kariéru jich vystřídala hned několik. Začala u "Draculy", posléze se dopracovala ke "Krysařovi" a její zatím životní rolí byla
Kleopatra ve stejnojmenném muzikálu, za kterou byla dokonce nominována na cenu Thálie. Nyní ji můžeme vidět například v "Rebelech" či v "Třech mušketýrech". Před "Zůstávám dál" vydala
Monika Absolonová další čtyři alba a do výčtu jejích úspěchů je nutno počítat ještě cenu Gramy (dnešní Anděl) z roku 1994, kdy byla vyhlášena Objevem roku.
Nepatřím k těm, kteří odsuzují automaticky vše, v čem má prsty
Michal David, ale zde musím napsat, že toto CD se krutě nepovedlo. Zvuk celého alba připomíná desky z konce osmdesátých let a produkce celkově nestojí za moc. Ovšem úplně nejhorší je, že "Zůstávám dál" je i špatně natočeno. Zpěv se občas nesejde s podkladem a co je zcela neomluvitelné,
Monika Absolonová v některých momentech zpívá falešně. Hudební stránka je velice slabá a o textech se nemá vůbec smysl zmiňovat. Stačí snad pouze krátká ukázka:
"Jsi správnej chlap, stačí jen dát si víno. Máš štěstí, že chlastám a nevnímám".Jediné, co lze poslouchat a v podstatě nepřeslechnutelně vyčnívá, je první singl "Mona Absolona", který napsala Monice Absolonové
Alice Springs a je v něm naprosto čitelný její rukopis. Zcela špatná není ani následující "Dál jen při mně stůj", která je vzpomenutím na druhou stejnojmennou desku. Na "Zůstávám dál" najdeme i několik coververzí a zatímco "Vyznání", kterou v originále nazpívala
Marika Gombitová, je snad ještě poslouchatelná, titulní "Zůstávám dál", což je česky předělané "All By Myself" od Erica Carmena, jíž v minulosti nazpívala třeba
Celine Dion, je prostě zvěrstvo. Vždyť i opilá Bridget Jonesová ji zpívala lépe!
Na novém albu Moniky Absolonové je docela zřetelně slyšet vše, co je na českém popu kritizováno. Nedovedu to popsat jinak, než jako odfláknutou práci, a to ve všech směrech. K tomu všemu je "Zůstávám dál" ještě hrozně dlouhé a prokousat se jím na samotný konec mě stálo hodně nervů. Tato deska nejenom že je špatná, ona je dokonce i blbá.
-
HRŮŮŮŮZA!!!! (Miyake, 16.11.2004 15:44) Reagovat
Naprostej souhlas s kritikou za vydávání takovýhlech hudebních počinů by se mělo zavírat!!!!!!
-
Monika Absolonová (Dawe, 16.11.2004 18:47) Reagovat
Titulní "Zůstávám dál", což je česky předělané "All By Myself" od Erica Carmena, jíž v minulosti nazpívala třeba Celine Dion, je prostě zvěrstvo. Vždyť i opilá Bridget Jonesová ji zpívala lépe!////Tato deska nejenom že je špatná, ona je dokonce i blbá.//// Tahle recenze nemá chybu...
-
Dawe, já zírám.. (Rosťa, 17.11.2004 09:18) Reagovat
právě o téhle desce jsem si myslel - aha, zase něco pro Daweho, a Ty ses vzepřel a poukázal na nedostatky. No, tak to je na pováženou, pokud tady všechny zase nevodíš za nos. Však ono se Ti to začně líbit, až to média budou vařit pořád dokola.
-
Tragédie, která se zase bude prodávat... (Rosťa, 17.11.2004 09:29) Reagovat
Nedělám si iluze, že by na něco, co autor článku napsal, přišli koupěchtiví občané. Koupí si kdekterou hovadinu, tak proč ne i tuto. K té desce: Jelikož jsem ji měl možnost slyšet ještě před vydáním, pak musím říci, že zvukařsky je to naprostá tragédie - zvukaře vyhodit, neumí, umět nebude. Kolem popu se motají, koukám, samá nemehla, ale když si tak poplácávají po ramenou a předávají jeden druhému ceny, tak je to asi nezměnitelné. Falešný zpěv Absolonové - žádné novum, ale kdo to pozná, že? Texty - brak nad brak, a to je nemusím slyšet všechny, opravdu nemusím. Není potřeba poslouchat něco, co je blbé, abychom dospěli k tomu, že to blbé je. Tomu se již říká zkušenost v hudbě, a tou, dovolím si tvrdit, oplývám, ať vám to zní namyšleně nebo ne - je mi to jedno. Vznikl další zbytečný počin mezi miliardami dalších, a na tom "stojí" kultura. Gratuluji, slečno Absolonová, nenapadlo by mě prodat to, co vytvořím na záchodě. To vždy splachuju.
-
Re: Tragédie, která se zase bude prodávat... (M., 06.03.2012 14:22) Reagovat
souhlasím...Co dneska stačí, aby člověk mohl být zpěvákem? mě se taky nelíbí jak zpívá. Měla by být radši herečkou, je pěkná, ale zpěv jí nejde. Má zpoždění za rytmem a orchestr má často co dělat, pokud je naživo, aby to vybrali. U zpěvu je udýchaní a pak jí to ulítně do tónu, který tam nemá co dělat...a ne jednou....skoro pokaždé, o není playback...stačilo např. "to byl náš hit"..to byla jatastrofa...ještě že je tak hezká, ale prostě zpívání není to, co by se mi na ní líbilo a nedaří se jí to. jak vidíte, jsou lidi, kteří to taky slyší...jen to nemůžu nijak ovlivnit.