Na přelomu listopadu a prosince se v kinech začala promítat romantická komedie "Láska nebeská" scénáristy Richarda Curtise, jenž stojí za takovými hity jako je "Mr. Bean", "Černá zmije" nebo "Deník Bridget Jonesové". Soundtrack je sbírkou všech možných, láskou a Vánocemi nasáklých písniček. Kardinální otázka však zní - je tato kolekce stejně nebesky dobrá jako film?
Nebesky talentovaný scénárista Richard Curtis nám koncem listopadu minulého roku představil svou režisérskou prvotinu jménem "Láska nebeská". Jakýsi moderní "Dekameron" - devět hlavních příběhů o lásce, něco málo epizodních postav, nádherný předvánoční Londýn. Nebeská podívaná, místy však trochu zamotaná. A zamotaný je i nebeský soundtrack. Skladby jsou nasázené bez ladu a skladu, nikdo se asi nezabýval myšlenkou seřadit tracklist podle toho, v jakém pořadí se melodie objevovaly ve filmu. Někdo to třeba přejde mávnutím ruky, ale mně to teda vadí.
Ještě než se začnu pitvat v playlistu, ujasněme si, v čem se všechny skladby shodují - je to samozřejmě láska. Z každého kousku by se dala láska a city doslova ždímat, ale nemyslete si, že by mi to nějak vadilo, já proti lásce vůbec nic nemám. Celou sadu osmnácti songů startuje pilotní singl "Jump (For My Love)" od
Girls Aloud. Docela rychle se dostane pod kůži a refrén máte v paměti na první poslech, ale pokud jste viděli film, tak si při ní hlavně vzpomenete na taneční kreace Hugha Granta na Downing Street.
Sugababes se svým singlem "Too Lost In You" a vítězka America Idol (což je něco, jako bude Česko hledá superstar, ale v Americe)
Kelly Clarkson mě příliš nenadchly. Za to "Here With Me" od
Dido jsem si dal rád. Mimochodem, je to asi nejlépe vmontovaná věcička do filmu. Nebesky dobře vmontovaná. Potom následuje
Billy Mack, respektive jeho představitel, britský herec Bill Nighy. A co zpívá? Pamatujete na hit "Love Is All Around", co hrál na pozadí reklamy jedné nejmenované kávy? Ještě vám napovím, že v té reklamě hrál Marek Vašut. Ale zpátky k soundtracku.
Billy Mack, starý rocker, se prostě snaží o comeback, a tak vzal starý známý hit a (když už máme ty Vánoce) jednoduše zaměnil slovo love za christmas. Po Billym tu máme stále populárnější
Norah Jones s "Turn Me On", pak následuje několik skladeb, které se mi ani po několikanásobném poslechu nevryly do paměti. Když to vezmu kolem a kolem, první polovina mě neoslovila. Proto pro mne bylo posledních osm kousků příjemným překvapením.
Všechno to načíná Otis Redding s "I’m dreaming of a white Christmas...". To je moc hezké. Moc.
Wyclef Jean je příjemným zpestřením. Malá holčička Olivia Olson, do které je ve filmu zamilovaný nevlastní syn Liama Neesona, si tu střihla (snad všem) známou "All I Want For Christmas Is You". Pak je tu ještě předělávka beatlesácké "All You Need Is Love", kde uslyšíte pro změnu jiný herecký hlas - Lynden David Hall. Úplně nakonec jsou instrumentální počiny Craiga Armstronga, který dostal na starost hudbu ve filmu. Je škoda, že mu nedali trochu víc prostoru. Má to pěkné. Však ho také režisér Curtis v bookletu chválí, jak to jen jde.
Jak to říct? Když jsem seděl v kině, hudba podkreslující dění na plátně byla nebesky dobře vybrána. Všechno sedělo. Líbilo se mi to. Ale hudba bez filmu už tak nefunguje. A proto je tenhle soundtrack, pardon, toto skóre leda tak lehce nebesky nadprůměrné.