Hlavní pódium ostravských Barev v pátek odpoledne otevřela zpěvačka Lenny, po mnoha hodinách ho následně po půlnoci uzavíral Lenny Kravitz. Program třetího dne kvůli absenci Sevdalizy, jež na festival nemohla přiletět včas, organizátoři oproti plánu drobně pozměnili. A takovým Son Mieux to dost pomohlo.
místo: Dolní oblast Vítkovice, Ostrava
datum: 19. července 2024
vystoupili: Lenny Kravitz, Lenny, Emma Smetana a Jordan Haj, Son Mieux, Tangerine Dream a další
Fotogalerie
Report z koncertu Lennyho Kravitze
Zatímco před šesti lety vystupovala Lenny na Colours na malé scéně, tentokrát už přijela jako velká hvězda, která zahájila páteční dění na hlavním pódiu. S ohledem na absenci Sevzdalizy v pátečním harmonogramu a jeho mírným úpravám byla škoda, že se již nepovedlo přeorganizovat její set na pozdější hodinu. Zcela jistě by měla před sebou daleko větší publikum: jednak proto, že by se už v areálu nacházelo více lidí, a hlavně by se velká část z nich nekrčila v jakémkoli myslitelném stínu všude okolo. Navíc by mohla zpěvačka zahrát více písniček a při vší úctě by sedla do programu daleko lépe než JhenYueTang. Kdo si vychutnal celý set Lenny, ochudil se minimálně zčásti o kanadskou zpěvačku Danyku Sioui z Prvního národa Huron-Wendat z kanadského Quebeku, vystupující pod jménem Anyma, na Freshi. Její indie electropop zněl velmi dobře a společně s doprovodným kytaristou a příležitostným beatboxerem sklízeli od početného obecenstva velmi slušný ohlas. Po krátkém intermezzu na Driveu, kde polští Dumai Dunai příliš nezaujali ani mě, ale ani zaznamenáníhodný počet návštěvníků, jsem se vrátil na Fresh na korejské nuMori. Ačkoli oficiální program se v jejich případě zmiňoval o k-popu, měla tahle parta k tomuto stylu hodně daleko. Žánrově oscilovala někde na pomezí psychedelického rocku, world music, jazzu a elektroniky, ale podobně jako zaujala diváky před časem v Českém Krumlově, přitahovala pozornost i zde. Velký podíl na tom měla zpěvačka Jeon Young-Rang a také jejich vynalézavost, kdy se nebáli na chvíli vplout i do vod blues. Pokud se ale někdo vydal na slovenské duo/trio Meowlau x Val, rozhodně chybu také neudělal. O jeden z nejlepších zážitků pátečního odpoledne se postarala tchajwanská hudebnice Sauljaljui, která vystupovala na Drive stagei. V mládí začínala v heavymetalové kapele, ovšem aktuálně se pohybuje na pomezí folku, folklóru, rocku, popu a world music. Společně se čtveřicí opravdu vynikajících instrumentalistů seznámila publikum s asijskými nástroji, které našinec běžně neslyší. Hudební a vlastně i muzikantskou kvalitou zřetelně převyšovala nejen své předchůdce a k tomu všemu navíc ještě výborně zpívala. V nastoleném kvalitativním směru dále pokračovali na Freshi i Onipa. Stylem a energií by možná daleko lépe zapadli na Drive, protože zpěvák a perkusista Kweku Sackey je neskutečný živel - a dokázal to i v Ostravě. Na pódiu skákal, tančil a bubnoval takovým způsobem, že za chvíli strhl nejen publikum, ale i některé novináře a Anymu, která se vydala pařit mezi diváky. Hudba této formace čerpající z afrobeatu, elektroniky a dubu nás opět zavedla ke kořenům Colours. Nutno však poznamenat, že neméně sympaticky, i když ne tak energicky, působilo chorvatsko-slovinské duo z rakouského Grazu freekind. Francouzský hudebník Mouvman Alé se tak dobře nezapsal a pak už většinu lidí čekala největší hvězda festivalu Lenny Kravitz (přečtěte si report Pavla Parikrupy). Pro tu trošku, která zvolila jiný program, byli připravení němečtí technaři Klangphonics a později také slovenští Berlin Manson, kteří kombinují hip hop, rock, punk a synth rock. Na jejich koncert zavítalo poměrně dost fanoušků, což se, bohužel, nedalo říct o setu jazzového klavíristy Cédrica Hanriota s jeho triem, kteří měli NYC stage prakticky prázdnou. Velká škoda pro ty, kteří si oblíbili kvalitní jazz, občas okořeněný o takovou perličku, jako byla třeba coververze "Barbie Girl" od Aquy.
Tweet