Erik Truffaz, špička evropského jazzu, se vrací do Olomouce s novým programem k čerstvě vydanému albu "Rollin’", které obsahuje úpravy filmových soundtracků. V devíti kompozicích skládá poctu známým snímkům 50. až 70. let minulého století, jako je například "Fantomas", "Silnice", "Kořist" nebo "Výtah na popraviště". Se svým programem vystoupí 5. října v olomouckém Jazz Tibet klubu. Bude to poslední koncert jeho českého miniturné. Předtím zahraje v 2. 10. v Brně a 3. a 4. 10. v Praze (Palác Akropolis a Jazz Dock).
Truffaz natočil bezmála 20 alb a prosadil se po celém světě. Proč patří tento vynikající trumpetista k nejzásadnějším osobnostem současného jazzu, kdysi vysvětlil slavný saxofonista
Michael Brecker:
"Pokračuje tam, kde Davis skončil. Věřte mi, ten chlapík je stejně nezbedně kurážný."
Ve Švýcarsku narozený a ve Francii žijící trumpetista se svým kvartetem spojuje jazzové experimenty, drum 'n' bass a hip hop. Jeho hudba nezná hranice ani meze, je otevřená novým zvukům a možnostem. Kritika přirovnává Truffaze nejen k jazzovému géniovi
Milesi Davisovi, ale také k průkopníkovi ambientu
Brianu Enovi.
"Jazz se šťávou i duší a spoustou otevřeného prostoru," napsal o něm časopis Rolling Stone.
"S použitím minima tónů vytváří extatickou zvukovou atmosféru." Erik Truffaz natočil přes patnáct alb a prosadil se i v USA.
"Inteligentní, nekompromisní hudba současnosti, kterou hrají virtuózní hráči s bohatou fantazií a odvahou," nadchly se Jazz Times.
Absolutní souhra jeho kvartetu tvoří jeden hudební organismus a také dokonalý podklad pro extatickou a zároveň éterickou Truffazovu trubku, poskytující zcela nový, atmosférický hudební zážitek. Není důležité, jakým žánrovým označením bychom ho, je-li to vůbec možné, pojmenovali. Postačí vlastní slova Erika Truffaze:
"Nesnažím se být tím, či oním. Chci být jen sám sebou a čerpat inspiraci z věcí, které miluji," nechal se muzikant slyšet.