Kanadská formace
BadBadNotGood vynikla pro svůj originální přístup k mixování jazzu a hiphopu. K nahrávání si je přizvali
Snoop Dogg,
Tyler The Creator nebo
Denzel Curry. Na jejich skladbách pak hostovali členové
Wu-Tang Clan,
Kaytranada i legendární
MF Doom. Na nejnovější desce "Talk Memory" vydané na labelu XL Recordings se trio hudebníků vrací ke svým instrumentálním začátkům, aby zde vzdalo hold klasickým hudebním vzorům.
V pražském Divadle Archa se představí už 16. srpna. Vstupenky (820 Kč) budou v předprodeji od 3. března v rámci Fource Friends na webu
Fource.cz a od 4. března v prodeji také v sítích GoOut a Ticketmaster.
Nahrávka "Talk Memory" se vrací do formativního období a roku 2010, kdy se trio muzikantů na torontské univerzitě dalo dohromady. Svou hvězdnou dráhu nastartovali o čtyři roky později debutem "III", který více než hudební klasikové ovlivnila hiphopová kultura. Svůj styl pak vypilovali na dalších dvou kritiky oslavovaných nahrávkách "Sour Soul" a "IV".
Svou minulost ale tentokrát nechávají stranou. Mezi hosty se nenachází hvězdy rapové scény, ale například harfistka
Brandee Younger nebo brazilský skladatel Arthur Verocai. Saxofonista BadBadNotGood Leland Whitty o této spolupráci pro magazín Full Moon prozradil:
"Už v minulosti jsme měli štěstí, že nás Verocai pozval na svou tour. Byl to jeden z největších koncertních zážitků naší kariéry. Když se album začalo formovat, cítili jsme v různých místech chuť přidat smyčce. Právě díky pandemii na nás měl čas a tahle sci-fi varianta vyšla. Přišel s tak božím materiálem, že to některé skladby posunulo o tolik levelů dál, než jsme si vůbec představovali."
Po letech koncertování se BBNG rozhodli na chvíli zastavit a provést reflexi vlastní práce. Namísto toho, aby rozepsané skladby testovali na pódiích, pravidelně zkoušeli s tím, že od počátku přesně věděli, co chtějí vytvořit. Na "Talk Memory" zůstávají emocionální a poetičtí, svůj psychedelický narativ neopouští ani tentokrát. Celé album vzniklo v analogickém studiu a jeho hlavní devízou je harmonie, s níž se členové formace snažili zkrotit vlastní ega.
Společně tak vzhlíží k utopické myšlence spolupráce, kolem které se na počátku 20. století v New Orleans formovala jazzová scéna.
"Vznik hudby dvacátého století stál na konceptu spolupráce a spojování komunit. Na myšlence vytvoření vlastního neverbálního jazyka bylo až něco spirituálního," shoduje se formace. Na "Talk Memory" tak BBNG využívá svého privilegia čerpat z hudební historie, aby společně vytvořili dílo navazující právě na jejich oblíbené klasiky minulého století.