Slavná dcera slavného otce - Lisa Marie Presley - se vzdala věčných nikam nevedoucích pokusů v domácím studiu a konečně natočila debutové album "To Whom It May Concern". Ač je na něm patrna snaha o vyváženou nahrávku a spousta práce, přece jen výsledek není ničím, bez čeho by hudební fandové nemohli žít.
Být potomkem nějaké hodně slavné a hodně bohaté hvězdy showbusinessu, je asi snem spousty dětí a dospívajících. Všechny ty prachy, večírky, obdiv...
Lisa Marie Presley si toho jako dcera krále rock'n'rollu asi užila dostatek. A i když by mohla celý svůj život jen sedět na zadku, poskytovat rozhovory o svém otci a vůbec (ale naprosto vůbec) nic nedělat, přesto nahrála sólovou desku. O jejím debutu "To Whom It May Concern" se v žádném případě nedá říci, že by to byla nějaká rychlokvaška, jak se svěřila v několika nedávných rozhovorech, měla hudební studio snad ve všech domech, kde kdy bydlela, a stále něco nahrávala. Nakonec se však k albu dostala až po třech manželstvích (ta s Michaelem Jacksonem a Nicolasem Cagem byla médii hojně propírána) a dvou dětech. A ačkoli to žádná výhra v loterii není, deska se docela povedla.
Pokud od Elvisovy dcery čekáte sbírku řízných rock'n'rollů, rychle na to zapomeňte. Za skladatelského přispění Glena Ballarda a dalších hudebníků nahrála Lisa Marie album plné poprockových skladeb, které občas dají vzpomenout na
Alanis Morissette, ale přesto si v nich (nyní už i) zpěvačka zachovává vlastní tvář. Netváří se na desce jako popová princezna, stejně tak si nehraje na drsňačku, i když nějaké to
"fuck" jí z pusy přece jen občas ujede. Po svém otci rozhodně zdědila zajímavý hlas, který má patřičně "vychlastaný" charakter, ačkoli pochybuji, že by se k němu dopracovala tou formou, jaká je v jeho popisu...
Kladem nahrávky je několik vskutku výtečných písniček, jaké musí každého příznivce měkčího rocku chytnout za srdce, ať už se jedná o úvodní vypalovačku "S.O.B.", pilotní singl "Lights Out" či nádhernou baladu "Nobody Noticed It". Ale někde to neklape tak, jako v těchto případech. Jakkoli celé album výborně zní a má hlavu a patu, ve výsledku si po několikerém výsledku odnesete poznání, že na něm vlastně o nic nejde a kromě pár příjemných chvil vám nic nedalo. A těch příjemných chvil není zas tolik, aby vyvážily výsledný rozpačitý dojem. Není zde sice špatných skladeb, ale bohužel také ne moc těch, které se vám zavrtají do uší a nepustí.
Svým sólovým počinem si Lisa Marie ostudu rozhodně neudělala, ale za pár měsíců po téhle desce pravděpodobně neštěkne ani pes. Poslouchá se to dobře, bohužel to je tak vše, co se o "To Whom It May Concern" dá napsat. Jen trošku lepší nadprůměr zaštítěný slavným jménem.
P.S.: Pro pořádek je nutno dodat, že na desce najdete i dvanáctý bonusový track, také videoklip k "Lights Out" a dokumentík o jeho natáčení.