Zpěvačka, která v osmdesátých letech plnila koncertní sály a nyní se jí totéž daří ve společenských rubrikách bulvárních časopisů, o sobě dává po delší době opět vědět i hudbou. Ano, Iveta Bartošová vydává novou desku "Hej pane diskžokej", na níž jsou zařazeny předělávky jejích skladeb.
Iveta Bartošová je zpěvačkou, o níž se v poslední době dozvídáme spíše ze stránek bulvárního tisku. Je to vcelku pochopitelné, protože poslední řadová deska "Jedna jediná", která vyšla před dvěma roky, už v žádném případě nebyla takovou bombou (ač získalo zlatou desku), jakou bylo svého času album "Ve jménu lásky". Právě to Ivetu katapultovalo zpět mezi špičku českého popu. A Iveta těží z tohoto díla částečně dodnes.
Jenže Iveta není pouze zpěvačkou "Tří oříšků" a dalších pohádkových songů, jak by se mohlo zdát těm později narozeným, ale také interpretkou hitů, které se zejména v druhé polovině osmdesátých letech hrály snad na každé diskotéce. Právě tyto skladby tvoří páteř "nového" alba, jež dostalo název podle zřejmě nejznámější písně celé kolekce "Hej pane diskožokej". Jaké tedy nové album je? Musím na úvod říct, že vcelku dobré. Samozřejmě, patříte-li mezi náročnější posluchače a hledáte-li v taneční hudbě vždy něco originálního, nebudete s mým soudem souhlasit. Bylo by však bláhové se domnívat, že cílem interpretky a týmu kolem ní (producentská dvojice Miqal P. Eso & Lauter von
Bach, která má na svědomí veškeré úpravy) bylo přitáhnout posluchače současné taneční hudby. To se ostatně nepovedlo ani Báře Basikové ani Iloně Csákové, které se o to nedávno skrze své desky pokoušely. Album je přesně takové, jak je v bookletu slibováno - obsahuje "staré dobré - nové - disko", tedy staré skladby v aktuálně střiženém kabátu.
Album otevírá nová verze skladby "Hej pane diskžokej" - velmi zdařilá a přitom citlivá k originálu, následovaná písní "Víš lásko". Ta je mým tajným favoritem, ke kterému byl natočen dokonce videoklip a který by se při troše dobré vůle rozhlasových editorů mohl chytnout i v tuzemském éteru. Dalšími hity v pořadí jsou např. "Svítá" (tady se domnívám, že původní verze byla lepší), "Když láska schází", latinou inspirovaná "Juanita" nebo "Útoč láskou". Jak vidno jeden hit za druhým. Ale na albu nejsou jen tyto, ve své době, pecky. Jsou tu i písně méně známé, které mohou posluchačům, kteří důkladně neznají diskografii Ivety Bartošové, připadat jako písně zcela nové. Nejodvážnější úpravou prošel "Pěší pták", jenž zní takřka jako Madonnina skladba. Dalším songem je "Párkrát do roka", píseň ze stejného období, jejíž nová verze se též povedla na výbornou. Do této skladby se album poslouchá dobře, nutí vás tančit a notovat si refrény.
Potom ale nastává zlom. Píseň "Václavák" je zbytečně dlouhá a tudíž k závěru nudí, přičemž nepomůže ani nasamplovaný zvuk burácejícího davu. Také "To je naše věc" není nic výjimečného, i když kdejací milovníci Ivety ji budou považovat za skvělou, neboť se vcelku podobá původní verzi (samozřejmě s tím rozdílem, že v této úpravě - naštěstí - nezpívá
Michal David). Největší slabinou alba jsou poslední dvě položky. Duet s Jiřím Kornem "Sladké hlouposti", v originále "Something Stupid", která je z poslední doby známá díky Robbie Williamsovi a
Nicole Kidman. Bartošová a
Korn píseň pojali relativně osobitě, některé nástroje nahráli jen vlastními hlasy, ale skladba se do celkové koncepce alba prostě nehodí. Kdyby byla na jiném albu, třeba plném duetů, nevadila by. Na závěr je vcelku zbytečně přidán ještě "Megamix". Podezřívám firmu, že v tomto případě se jednalo pouze o to, aby album nebylo příliš krátké.
Novinkový výběr Ivety Bartošové je deskou, která si jistě najde své posluchače, neboť stojí na osvědčených postupech, nevrhá se střemhlav kamsi do neznáma, bazíruje na klasických pilířích současné komerční populární hudby. Při jejím poslechu je třeba mít na mysli, komu je určena, neboť její hodnota je ocenitelná pouze pro zasvěcené fanoušky, lidi, kteří mají Ivetu Bartošovou jakkoli rádi. Ti, jimž tato zpěvačka nic neříká, nechť si "Hej pane diskžokej" raději nepořizují, ani nepouštějí.
-
DĚLÁTE SI SRANDU??? (Lukáš, 13.11.2002 15:36) Reagovat
Děláte si srandu??? Jsem fandou I. B., ale tahle deska je naprosto PŘÍŠERNÁ!!! Dobrá tam není ani jedna písnička. Všechny byly v originále 100x lepší. Nic proti autorovi recenze - ale poslouchal jste někdy taneční muziku? Vždyť ty základy jsou naprosto zastarlý a vůbec to není moderní! A co se týče písničky "Víš lásko" - ta vůbec nemá hitový ambice. Všichni rádiáci to odmítají hrát s tím, že to má zvuk jako kdyby to hrál někdo na klávesy z tržnice! Tak to se Vám opravdu něco povedlo, napsat, že tahle deska je dobrá. Při vší úctě k Ivetce - tohle se opravdu nepovedlo!!!
-
To lezete firmě do zadku? (Eda Spáčil, 13.11.2002 20:09) Reagovat
Až do teď jsem si myslel, že tento server má slušnou úroveň díky recenzentům s vkusem. Ale považovat Ivetu Bartošovou jen chviličku za kvalitní pop? Proboha lidi, kde to žijete? Na Planetě Nova a nováckých zábavních pořadech? Nikam jinak se Iveta B. nehodí. Možná nejsem tolerantní, ale z takových sraček se mi vždy chce zvracet. Opravdu se Vám (to myslím recenzenta) ta deska docela líbí, nebo darovanému cédéčku nemůžete dát méně než 6 bodů, abyste pak dostali další? Tak nevím, která varianta je horší, jestli nevkus, nebo vlezpdoprdelkovství.
-
IB (ClimbVibe, 14.11.2002 08:18) Reagovat
Nebudu se moc vyjadřovat k recenzi - myslím si své o udílení hvězdiček v hodnocení (to vlezdoprdelkovství tu má velkou tradici).
Ivetka mi teď silně připomíná zmatené jehně, které neví, kterým směrem se má vydat. A tak skáče po lese, hází bokama a hledá si svou cestičku.. nebo se jen tak producíruje. Je pěkně mimo. Ať si říká kdo chce co chce - tohle rozhodně moderní (a ještě ke všemu taneční - to chcete srovnávat IB třeba s Underworld, nebo Leftfield?) muzika není. To je otvírání hrobů starých pop hvězdiček na velikém hřbitově naší pop-radio-mjůzik.
-
Souhlasím (klukmorava, 14.11.2002 08:49) Reagovat
Naprosto souhlasím s předešlým názorem od Lukáše. Také jsem měl kdysi Ivetu rád, ale od dob, kdy se nechává raději "unášet" a pak to medializovat jsem trochu poopravil na tuto "hvězdu" názor. Co se týče desky poslouchal jsem ji nezaujatě. Jedinou skladbou, která byla trochu na úrovni byl "Letní déšť". Jinak vše příšerně smíchané, nástroje opravdu zastaralé, aranže hrozné. Písnička "Sladké hlouposti" je snad ta nejhorší verze která kdy byla natočena. A videoklip k písničce "Víš, lásko" to je teda opravdová síla. Ten kdo jej viděl mi dá za pravdu, že Iveta opřená o zeď v úplém sexy kostýmku vypadá spíše jako dívka lákající své zákazníky do domku s červenou lucernou. Takovou desku raději Iveta vydávat neměla. Cítím, že spousta našich zpěvaček se snaží kopírovat nejen zahraniční hvězdy a v našich podmínkách si na ně hrát, ale pokud zůstaneme doma, snaží se kopírovat i třeba Helenu Vondráčkovou, které se poslední dvě řadové desky povedly. Ale to chce mít potom vedle sebe ty správné lidi, kvalitní studio a pak by se něco možná mohlo podařit.
-
Velka sr.... (Timmi, 15.11.2002 15:11) Reagovat
Tahle deska, tahle "zpevacka", tenhle hudebni styl a hudebni prumysl, kterej to produkuje je jedna obrovska sra... Takove vesele zvuky co jsou na tomto CD neboudou hrat ani na pouti, leda ze by chteli odradit zakazniky. Vubec nechapu, ze to nekdo natocil, produkoval, vydal, koupil a doma si pustil. A ke kvalite recenzi: obcas se vam povede (viz. vyberovka Stounu nebo Up od P. Gabriela), ale vetsionou propadak (viz. tohle nebo Lavina), zkuste si ty desky poslechnou vicekrat a byt vice kriticti. Novinky jsou na tom posledni dobou podobne, prijde mi, ze ctu MusicBlesk atp. Jediny co ma jeste slusnou uroven jsou souteze (ve kterych uz jsem dlouho nic nevyhral:-) a zazitky z akci a zivacu. Peace