V sobotu večer si náctileté přivlastnil hlavně Justin Bieber, a ve stínu jeho zářivé show tak zůstával koncert se stejnou cílovou skupinu. Měla ho na svědomí Melanie Martinez, která ale i tak vyprodala Lucerna Music Bar. Do Prahy přijela značně indisponovaná, ale naprosto dokonale ji zastoupili její fanoušci.
Live: Melanie Martinez
support: Alvarez Kings
místo: Lucerna Music Bar, Praha
datum: 12. listopadu 2016
Setlist: Cry Baby, Dollhouse, Sippy Cup, Carousel, Alphabet Boy, Soap, Training Wheels, Pity Party, Teddy Bear, Tag, You're It, Milk And Cookies, Pacify Her, Mrs. Potato Head, Mad Hatter
© facebook interpreta Ještě než na pódium nastoupila Melanie Martinez, dostala příležitost se ukázat britská čtyřka
Alvarez Kings, která sama sebe charakterizuje jako alternativní indie pop. Nutno říct, že k alternativě mají pánové daleko a to, co znělo v sobotu pražským Music Barem, byl spíš pop-rock s odkazy na
Mumford & Sons nebo
Stinga. Ačkoli tahle kapela není u nás příliš známá, respektive vůbec, v sále to tak rozhodně nevypadalo. Naopak. Fanoušci Melanie Martinez přišli dokonale připravení, a tak si s nimi zazpívali jejich první singly "Fear To Feel", "Tell-Tale Heart", akustickou "Sleepwalking" nebo třeba jednu z posledních novinek "Cold Conscience". Jejich vystoupení mělo takový ohlas, jako by byli hlavními hvězdami večera. Tak se to ale mohlo zdát pouze do chvíle, než na pódium přišla Ona.
© facebook interpreta Melanie Martinez vyskočila na scénu z dětské postýlky krátce po půl deváté a okamžitě, bez jakéhokoli zdržování, spustila svůj největší hit "Cry Baby". Bohužel bylo okamžitě zřejmé, že s jejím hlasem není něco v pořádku. Z reproduktorů se totiž ozývalo všechno od dosti zoufalého sípání, přes skřípání, až ke skřehotání někdy přecházející až do šepotu, jen ne zpěv. Drobná zpěvačka s černobílými vlasy to osvětlila hned po
dozpívání zmíněného hitu. Fanouškům se omluvila, že jí kvůli bolesti v krku prakticky odešel hlas a poprosila je o pomoc. Onu druhou část snad ani říkat nemusela. Fanoušci to vycítili už při prvním songu a zpívali jak o život, přitom by to člověk do nich vůbec neřekl.
Americká zpěvačka totiž má neskutečné příznivce, a to včetně těch českých, kteří přišli do Music Baru. Jejich věkový rozptyl byl zhruba někde mezi sedmi a dvaadvaceti lety a drtivou většinu z nich tvořily dívky, holky a slečny, které patřičně hleděly na styl. Základem byly holčičí šaty nebo alespoň sukně a poměrně temný - hnědý make-up doprovozený nakreslenými slzami nebo textem "Cry Baby". Nechyběly ani různé doplňky jako třeba velké a výrazné mašle, dudlíky na krku, nejrůznější ouška na hlavě, zatímco účesům vládly copánky rozmanitého ztvárnění a sem tam i modrá barva. Zkrátka pop kultura dotažená do dokonalosti.
© facebook interpreta
Za tím vším se ale skrývalo daleko více než jen nějaká fasáda, a sice velmi těsné sepětí se zpěvačkou korunované bezbřehou znalostí celého debutu, včetně dokonalé znalosti všech textů. A rozhodně se nejednalo o nějaké fonetické papouškování; její fanoušci znali písničky slovo od slova a velmi dobře si uvědomovali i jejich význam. Odzpívali s ní celý koncert, a když se Melanie Martinez dostala do úzkých, k čemuž u některých výše položených partů docházelo, mohla se na ně spolehnout. Nikoho ani náznakem nenapadlo pískat nebo vyjadřovat jakékoli rozladění, ale naopak e publikum jako jeden přidalo, aby své Melanie maximálně pomohlo.
© facebook interpreta I přes značnou hlasovou indispozici Melanie Martinez nakonec utáhla kompletní koncert. Časem jí hlas začal přece jenom trochu poslouchat, alespoň v nízkých polohách. Scéna, kterou do Prahy dovezla, byla evidentně určená pro větší pódia než to, které je v Lucerna Music Baru. Hlavními prvky byla obří dětská postýlka i s kolotočem pro hračky na straně jedné a narozeninový dort, který měl dobré dva metry v průměru, na straně druhé. Prostor mezi nimi zaplnil všudypřítomný svítící nápis "Cry Baby". S sebou si přivezla pouze dva muzikanty - bubeníka a klávesistu, který zároveň plnil roli DJe a kytaristy. Z toho je zřejmé, že část hudebního podkresu byla předtočená, což je ale vzhledem k jejímu stylu snad i pochopitelné. V tomto triu odehrála prakticky kompletní deluxe edici "Cry Baby", a to dokonce i v takřka stejném pořadí, jak jdou písničky po sobě na lbu. Pražské publikum bylo ochuzené pouze o přídavek v podobě závěrečné "Cake", ale to mu snad tahle zpěvačka vynahradí příští rok, jak na konci koncertu slíbila.
© facebook interpreta Nezaujatý návštěvník, mezi které bychom určitě mohli řadit několik rodičů postávající u vylidněného baru, musel mít velmi rozporuplné pocity. Zpěvačka, která by se díky hlasové indispozici nedala za normální situace vůbec poslouchat, dokázala svým entuziasmem pobláznit celý dav do takové míry, že jste ve finále nechtěli, aby tenhle koncert končil tak brzo. Všem interpretům bych přál zažít fans, jaké má ona.Navíc i přes to všechno její mix popu, elektroniky, hip hopu, r'n'b, který někdo nazývá jako
šílenství nebo anti-pop, naživo fungoval velmi dobře. A když člověk viděl dav náctiletých a vzpomněl si na
Kelly Family nebo
Lunetic, musel v duchu konstatovat, že se vkus mladých za dvacet let značně vylepšil.
Když už jsme v perexu narazili na
koncert Justina Biebera, soudě podle reakcí je velmi pravděpodobné, že lidi na koncertu Melanie Martinez se bavili o mnoho lépe než ti ve vysočanské aréně. Doufejme, že americká zpěvačka splní svůj slib a do Česka se vrátí opravdu brzo a ve své obvyklé formě, aby mohla ukázat, proč si ji před lety
Adam Levine vybral do týmu v pořadu "The Voice".