Pavel Bobek byl vždy spojován hlavně s country, ale bylo by velmi zjednodušené mu přisuzovat takovou škatulku. Kořeny jeho lásky k muzice lze hledat v americkém rokenrolu i poslouchání rádia Luxembourg. Zahraniční hudbu velmi miloval a stala se mu v podstatě celoživotní inspirací. Dovolil si prakticky celou svoji kariéru postavit na předělávkách zahraničních skladeb. V dobách totalitních totiž nebylo možné slyšet z domácího éteru originály, a tak se je Bobek snažil přiblížit posluchačům po svém, s českým textem a jeho neopakovatelným přednesem.
Jako zpěvák a interpret nikdy nepotřeboval velká pódia, masivní světelné show a velkolepé projekce. Netančil, nedoprovázel se na žádné nástroje. Působil velmi konzervativně už oblečením, jeho nejčastějším souputníkem totiž bylo sako. Pouze stál u mikrofonu a přednášel. V televizních vystoupeních, kde nepotřeboval mikrofon, častokrát zaujal postoj se založenýma rukama a nechal lidi proniknout do vyprávění svých příběhů.
Na textaře byl velmi přísný, dbal na to, aby slova měla svoji hloubku a nebyla plytká. A nutno podotknout, že v podobě Michaela Žantovského, Vladimíra Poštulky, Michaela Janíka a dalších měl ty nejlepší spolupracovníky. Měl obrovský cit pro vybírání opravdových perel z nekonečného moře muziky, které světová scéna nabízela.
A nelpěl jenom na svých oblíbených interpretech. V mnohahodinových debatách se svým bratrem či přáteli dal mnohokrát i na jejich tipy, proto se v jeho repertoáru objevil i
Bruce Springsteen či
Lou Reed. Důležitý pro něj byl dokonalý přednes a přesné frázování. A stejně jako byl pedant na sebe, to samé očekával i od ostatních. A dostával to.
Co komplet obsahuje
CD 1: Veď mě dál, cesto má:
Pojď stoupat jak dým, Má dívka ‘N’, Tam v dálce, tam v horách, Já býval hodný táty syn, Dík, že smím pár přátel mít, Nedělní ráno, Chvíle, kdy jsem byl s ní, Venezuela, Tak já se loučím, Víš, kdo ti smí z tvých vlásků copy splést?, Já jsem byl bloud, Veď mě dál, cesto má
CD 2: Pavel Bobek Profil 1970 - 1979:
Oh, Ruby, nechtěj mi lásku brát, Křížem krážem, Houston, Krajem já šel, Úsvit, Vincent, Ptačí styl, Lásko, mně ubývá sil, Je lepší vlakem jet, než s tebou žít, Nedělní ráno, Rokenrolu dal jsem všechny nejlepší své dny, Pojď dál a zpívej
CD 3: Zkus se životu dál smát:
Starý sedlář, Drž se zpátky, chlapče můj, Střídám světlem stín, Mít čas pro trochu snění, Píseň pro prázdný sál, Tátovo boogie, Zkus se životu dál smát, Já ti zpívám, Pojď se mnou touhle ulicí, Známe se míň než chvíli, Vím, kdo mi dává chuť žít, Jedem dál
CD 4: The Stranger:
Stranger, Tenterfield Saddler, Coward Of The County, Day Dream, On The Amazon, Walk On The Wild Side, Cow-Cow Boogie, You Decorated My Life, Birthday Song, You´re The Lady, Let´s Take A Slow Walk Down This Street, Wonderful Baby, We´re Going Home
CD 5: Stárnoucí mladík:
Devadesát dnů, Permanentní flám, Mé tělo, má duše a já, Jamajka, Lepší než tvůj manžel, Právě tak, Z pekla štěstí, Ta dáma má sto tváří, Jakou cenu to má, Dej mi šanci poslední, Blázen a král, Zpívat chtěl bych si sám, Stárnoucí mladík
CD 6: Já při tom byl:
Já při tom byl, Láska ze školních let, Víc než sám si přizná, Nechci znát důvod žádný, Muž v zrcadle, Největší blázen, Je víc všedních dnů než svátků, Ona mi věří, Proč nemáš mě ráda, Vím, že jsi jiná, A tak to půjde dál, Můj rodný dům
CD 7: Zvláštní věc:
Zvláštní věc, Z nebe padá ranní déšť, Nepřekročíš svůj stín, Kobylka, Ginny Come Lately, Country Boy, Znáš mě nejlíp, Věž tónů a slov, Je mi líto všech andělů, Otec a syn, Vídeňský waltz, Co můžem víc než věřit, Bůh má mě rád
CD Espíčka:
Sea Of Heartbreak, Jim Bridger, Já bejval hodnej táty syn, Můj koráb odplouvá, Sláma v botách, Dvěstě cest jak sbohem dávat, Proč mám v koutě stát, Vzduch, který dýchám, Nádherná krásko, Zkus se životu dál smát, V městě Babylon, S tím bláznem si nic nezačínej, Závidím, že umíš hrát, K mikrofonu čelem, Co můžu víc, než doufat, Obludárium, Dálniční hlídka, Bowery Street, Muž na konci světa
Své první album "Veď mě dál, cesto má" vydal až ve svých osmatřiceti letech. V té době už měl na svém kontě mnohé hity, nelze se proto divit, že první položky v jeho diskografii jsou napěchované známými melodiemi. V pozdějších dobách kariéry už hitů tolik nebylo, ale kvalita písní rozhodně neupadala.
Zatímco předělávky u drtivé většiny interpretů působí jako dvakrát použitý kondom (výraz půjčený od zpěváka Ondřeje Hejmy, který takto kdysi ohodnotil nově přezpívanou skladbu
Eltona Johna "Candle In The Wind" po smrti princezny Diany), v Bobkově podání máte pocit, že jde o skladby původní, jako by mu hovořily z duše.
Tento komplet pojímá všechna alba, která vyšla na gramofonových deskách a dnes už jsou v podstatě nesehnatelná. Jako vítaný bonus je zde deska singlů a rarit nazvaná prostě "Espíčka". Na ní se nachází důležité písně, které nenašly místo na elpíčkách, ale bez nichž by Bobkova kariéra byla výrazně chudší - viz duet s
Marií Rottrovou "S tím bláznem si nic nezačínej", "Bowery Street" s Karlem Zichem, "Nádherná krásko" nebo "Muž na konci světa". Na samém závěru zcela mimo časový záběr kompletu si svoji polívčičku přihřál i sám editor a producent box-setu
Petr Ostrouchov, který písní "Klub štvanců" připomněl jako
Mirek Tabák i svoji osobní spolupráci s tímto elegánem.
Co víc dodávat, projekt je to nesmírně povedený. Doprovází ho téměř padesátistránkový booklet, ve kterém jsou kromě rozsáhlého průvodního slova editora znovu a větším písmem zobrazeny informace a průvodní slova všech alb a fotografie. Samozřejmostí je digitální remastering všech nahrávek a velmi úhledná
krabička. Mnoho fanoušků
country boye našlo pod stromečkem pěkný vánoční dárek.