Ohm Square ani po letech neztratili nic ze svého nadšení pro hledání nových zvukových forem. Jejich pátá řadovka "A Curious Place Between Souls And Atoms" nabízí hned několik variant spojení mezi pulsující elektronikou a dření emocí v textech. Milovníci jejich desky "Scion" právě teď mohou začít výskat.
Už samotný název novinky odhaluje mnohé. Naleznete zde pevné vazby mezi křehkou lidskou duší převtělenou v texty a odtažitou, vypilovanou a elektronicky pulsující příměsí atomů coby podobenství hudební složky.
Ohm Square už nějaký ten pátek fungující jako dvojice Jan Čechtický a Charlotte Fairman (na koncertech je doplňuje ještě klávesista Mirek Lacko), návnadou v tvůrčím procesu bylo již loni vydané
"Resist Dance EP", kterému vládla hypnotická "Humanic", která album symbolicky zahajuje. O výsledný zvuk se nakonec strhla menší bitva, neb bylo osloveno hned deset studií napříč kontinenty a pomyslné vítězství si odnesl Američan Michael Schoonmaker. Ten vtiskl "A Curious Place Between Souls And Atoms" pomyslný třetí rozměr dynamiky a ohlídal zvukové puntičkářství Jana 2.
Od vydání
"Taking Shape" uběhlo dlouhých šest let, za tu dobu se však nezměnila touha a nutkání stále objevovat nové věci a ruchy, případně si vyzkoušet i repetice se současnými retro vlivy. Poučeni z vývoje s
Prince Of Tennis (duo Volenec & Čechtický), kdy byla nahrávka
"Urbi And Orbi" elektropopem napěchovaná odysea reality, se Ohm Square vzdali přímých pout k popovým šablonám a vydali se více potrápit experimentálnější roviny. Nevyřčeným základem se stala již v úvodu zmíněná deska "Scion", která i s velkým časovým odstupem funguje a nestala se žádným skanzenem oné éry (umístění remixu "Wounds On A Cherry Tree" má rázem své opodstatnění a zapadá do výsledné mozaiky).
Od počátku s "Humanic" je zcela patrné, že nepůjde o žádné
projasněné popěvky na obehrané téma lásky a s ní spojené peripetie. Pro Charlie One totiž "A Curious Place Between Souls And Atoms" představuje celkem niternou zpovědnici, ve které se pomalým krokem nese stínohra srovnání se s úmrtím blízkého kamaráda. Vedle toho pak řeší problematiku spojenou se závislostmi (na čemkoliv) a všude číhajícího plagiátorství ("Originality (Call Plagiarism's Bluff)" se k tomuto tématu staví celkem vyhraněně). Ačkoliv čitelná a převažující melancholie na první pohled/poslech nemusí úplně pasovat k hudební
alchymii, opak je pravdou. Tento kontrast je citlivě vyvážený a celistvý - v tomto pohledu je tato položka v jejich celé diskografii nejvíce dotažena. "Liam" z tohoto těží jednoznačně nejvíce.
V první polovině je snadné vypozorovat, že se v ní odehrává více
cvičení s důmyslnými rytmy, zvukovými prvky, efekty a naprogramovanými smyčkami. Ať už to bude odhalená známost ve "Sweet Love" nebo hybná
extravagance "Numb To The Gum", jež dá šanci vzpomenout na dávné začátky; do její struktury vštěpené retro vibrace mají své kouzlo. Druhá část jde přímočařeji po okrajích hlubin nálad, ale zároveň si v sobě ponechává uchované dozvuky elektronického laborování, zejména v lehce avantgardní "Contamin 8". Závěrečná (na vinylu) "Vampires (Fight The Parasite)" je jakousi reprízou v použitých přístupech předchozích dějství na desce.
Zádrhelem "A Curious Place Between Souls And Atoms" se pak může zdát jen fakt, že oproti loňské návnadě "Resist Dance EP" (je zde obsaženo kompletně) přináší jen pět nových kompozic, a deska tak nezvykle rychle
uteče. Bonusem je ale pak ona
dualita, vyváženost mezi atmosférami lidských pocitů a hudební hmotou, ve které elementární částice tvoří jednotlivé melodické paralely. Ty jsou pospojovány s logikou po léta platnou, jako čitelný rukopis
Ohm Square.