shop.musicserver.cz
Xindl X - I přízeň pirátů mě těší

Xindl X - I přízeň pirátů mě těší

Vydáno: 13.11.2012 08:00 v sekci Rozhovory - Lukáš Benda | foto: facebook interpreta

Kluk s kytarou, který byl příslibem alternativní veřejnosti, se po úspěchu debutového alba proměnil v konzumní modlu. Jenže na kolik se změnil on a na kolik okolní svět? Xindl X v tom má jasno. "Když je někdo úspěšný, začneme říkat, že už vůbec není tak dobrý, jako když hrál kdysi pro tři lidi," tvrdí.

Xindl X - Nejlepší kuchař
© facebook interpreta
Nacházíme se v sídle Universal Music. Za jakých okolností skončilo spojenectví s Championship Records - labelem, který vydával tvá dosavadní alba? Proslýchá se, že došlo k názorovému rozkolu.

Nejen názorovému. Kdybych to měl říct ve zkratce - vůbec se mi nelíbilo, jak v Championship Records dělali svoji práci, ani jejich chování ke mně a ke klukům z kapely.

U Universalu jsi tedy dnes spokojenější?

Určitě. Sice je brzy cokoliv hodnotit týdny po vydání desky, ale rozhodně jsem spokojený jak s přístupem, tak s podmínkami, které byly v průběhu natáčení alba nastaveny. Dřív jsem říkal, že nemá smysl spolupracovat s jinýma než malýma labelama. Bál jsem se, že u velkého vydavatelství bych byl nucen dělat všemožné umělecké kompromisy. Ale pokud to tak platilo dřív, přístup vydavatelství se hodně změnil. Desku jsem mohl udělat úplně svobodně podle svých představ a vydavatelství mi pro to poskytlo zázemí. Takže nebyl důvod takovou spolupráci odmítnout.

Xindl X

Xindl X je Ondřej Ládek. Ondřej Ládek je novopečený otec - na začátku listopadu se jeho manželce Monice narodila dcera Alice. Kromě hudby se třiatřicetiletý Ondřej věnuje i literární, divadelní a filmové tvorbě. Jako Xindl X vydal alba "Návod ke čtení manuálu" (2008), "Praxe relativity" (2010), "Xpívánky" (2011) a "Lá$ka" (2012).

Tvrdíš, že musí velká vydavatelská jména uzavírat kompromisy. Cítíš tedy nyní u Universalu úplnou autorskou svobodu?

Asi by to bylo jiné, kdybych za sebou neměl dvě alba a teprve bych s hudbou začínal. Takhle ale Universal mou tvorbu znal a víceméně věděl, co ode mě může očekávat. To mi vyhovuje. Nemám rád, když mi do hudby mluví moc lidí, když mi někdo něco diktuje. Kdybych debutoval, byla by má pozice dost možná jiná, a pak bych to asi neskousl.

Píseň "Dysgrafik" se nejprve objevila na debutu, následně na druhé desce, poté na té akustické, nyní vyšla ve zpěvníku "Xpěvníku" a vlastně mě mile překvapilo, že se už - čistě ze setrvačnosti - neobjevuje na nové desce "Lá$ka". Baví tě pořád recyklovat své staré texty? Neztrácí opakovaný vtip tak nějak pointu?

Když se písnička objeví ve zpěvníku, je to přece něco úplně jiného, než když se objeví na desce. U zpěvníku se přece čeká, že tam budou písně, co lidi znají z desek.

Xindl X
© David Cysař
To ale nic nemění na tom, že se "Dysgrafik" objevil na třech po sobě jdoucích albech.

Já "Xpívánky" nepovažuju za svou řadovou desku. Měla posloužit jen jako instruktážní nosič ke "Xpěvníku" - rozumíš, aby se lidem ty písně lépe učily. Přece jen doprovod se odposlouchává lépe, když máš k dispozici nahrávku jen s kytarou. Bohužel se ale nepovedlo vydání "Xpěvníku" a "Xpívánek" sesynchronizovat. Nejdřív mi došly peníze, takže jsem zpěvník nemohl vydat vlastním nákladem, pak jsem dlouho hledal vydavatele. Když jsem ho konečně našel, chybělo jen pár měsíců do vydání nového alba, tak jsme do zpěvníku přidělali i ty nové písničky a s vydáním počkali.

Přiznávám, že ta neustálá recyklace mi tvou tvorbu svým způsobem znehodnotila.

Netvrdil bych, že se recykluju. Když dáváš za příklad písničku "Dysgrafik", tak ta se na debutovém albu objevila čistě v sólové akustické podobě. Napsal jsem ji totiž před poslední frekvencí ve studiu. Bylo jasné, že s kapelou už ji nesecvičíme, tak jsem tam dal alespoň akustickou verzi. Když jsme k ní pak točili klip, nahráli jsme ji znova s celou kapelou. A byla by přece škoda, aby tuhle verzi fanoušci nemohli mít doma, tak bylo nasnadě umístit ji jako bonus na další desku.

Kdyby neměl "Anděl" přes sedm milionů shlédnutí a "Láska v housce" téměř pět - jaký by byl Xindl X? Jinými slovy, umíš si představit svou hudební kariéru, kdybys nebyl tak úspěšný.

Kdyby, kdyby, kdyby. Nikdo neví, co by bylo, kdyby.

Xindl X
© David Cysař
Představ si modelovou situaci, že debut "Návod ke čtení manuálu" neuspěl. Dal bys hudbě vale?

Asi bych ještě něco natočil, ale hledal bych si jinou práci. Možná bych se zase přeorientoval na psaní scénářů, nevím. Naštěstí se to potkalo a já jsem si koncertováním k první desce vydělal dost, abych měl za co natočit další album a hraním se živit dál. Protože se líbila i druhá deska, mohla se natočit třetí. Pokud "Lá$ka" propadne a lidi přestanou chodit na koncerty, budu muset hledat jinou práci a hudbu dělat jen jako koníčka, pokud na ni zbude čas. I to je možné.

Zůstaňme ještě u té retrospektivy - na kolik Xindlovi k úspěchu pomohlo know-how, které Ondřej Ládek získal předchozími zkušenostmi z televizního a reklamního prostředí?

Určitě mi ta sféra něco dala, něco vzala. Naučil jsem se spoléhat se na sebe. Řekneš si - písničkář, jenže většinu času bohužel netrávím psaním písniček. Je potřeba udělat spoustu organizační práce kolem koncertů, řešit vizuály, věci jako obaly nebo plakáty, přípravu tiskovek, komunikace s médii... Na stranu druhou, možná je to právě jen moje deformace z předchozích povolání. Stal se ze mě vlivem všech těch zkušeností pošuk, který chce mít dohled nad vším, co se kolem děje. Občas si říkám, že to musí být pohoda, nechat všechno na ostatních a jen něco složit, nahrát, přijet, zahrát, odjet a žít jen hudbou. Ale mně to prostě nedá.

Lze na komerčně úspěšné bázi dlouhodobě aplikovat filozofii DIY - udělej si sám?

Já si ale samozřejmě nedělám všechno sám. Spolupracuju se spoustou lidí. Jen potřebuju hlídat celkovou koncepci, aby spolu všechno korespondovalo.

Co to obnáší? Nějaký konkrétní příklad?

Fotky na obal desky dělá fotograf - v našem případě David Cysař, on rozhodne, jaká bude kompozice, jaké světlo... Ale co na těch fotkách bude zachyceno, to už vymýšlíme spolu. Desku samotnou produkuje náš klávesista Dalibor Cidlinský, ale v praxi to znamená, že čtrnáct dní před odevzdáním masteru si každý den do noci voláme a řešíme, co a jak změnit na jednotlivých verzích mixu. Atejně to je i s plakáty nebo třeba s tiskovými zprávami, co se rozesílají do médií.

Není ti jako umělci, který má přirozeně nějak nastavené ego a piluje své výsledné dílo k dokonalosti, líto, že se vzhledem k rádiové rotaci zákonitě znechutí i sebelepší text či píseň většině populace?

Nemyslím si, že se moje písničky někomu znechutily, rozhodně ne většině lidí. Naopak, právě díky rádiím se k lidem vůbec dostaly. V Česku máme takový fenomén, že když je někdo úspěšný, začneme říkat, že už vůbec není tak dobrý, jako když hrál kdysi pro tři lidi. Milujeme outsidery. A taky milujeme něco, co si můžeme svým způsobem přivlastnit, co nás jakože reprezentuje a odlišuje. Vše je v pořádku, dokud nějakého interpreta znáš ty a tvých sto kámošů, pro který jsi jej objevil. Ve chvíli, kdy ho značnou hrát rádia, je naopak všechno špatně. Hele, rádia klidně můžou začít točit písničku, která se ti předtím líbila, ale protože už ji teď zná víc lidí, není podle tebe tak dobrá jako kdysi. To je trošku pokřivený pohled na svět, ne? Naštěstí se týká menšiny, ne většiny.

Tak jinak, možná jsem naivní nebo málo empatický, ale nebyl bys přece jen šťastnější, kdyby si tě lidé více cenili pro uměleckou hodnotu, byť by tě to nejspíše materiálně nezabezpečilo tak jako dnes?

To není o umělecké hodnotě nebo nějakém materiálním zabezpečení. Celé to přichází ve vlnách. Na debut se pěly ódy, druhou nahrávku byla móda hromadně zatracovat, takže teprve teď, s deskou "Lá$ka", se ukáže, jak na tom doopravdy jsem. Nemyslím si, že by moje desky měly nějak sestupnou kvalitativní tendenci. Buď lidi přesvědčím, že komerční úspěch nemusí zákonitě znamenat pokles kvality, nebo je nepřesvědčím. Je to částečně na mě, ale celé je to odvislé také od toho, jak moc budou ochotni ustoupit ze své zaslepenosti a předsudků. Je to o přístupu. O ochotě naslouchat.

Patříš společně s Tomášem Klusem a Mandrage k nejoblíbenějším mladým, česky zpívajícím hudebníkům. Na kolik myslíš, že se tvá fanouškovská obec překrývá právě s tou kolem Kluse a kluků z Mandrage?

Tomáše poslouchají úplně všichni, tedy aspoň osobně neznám nikoho, kdo by ho neposlouchal. (smích) Ne, samozřejmě je to nadsázka, ale jeli jsme společně na festivalech, takže jsem postřehl, že lidi, co přišli na Tomáše, zůstali i na nás a užívali si oba koncerty. S Mandrage jsme také absolvovali několik společných akcí, tam si ale myslím, že naše publikum má daleko větší věkový přesah. Chodí na nás i starší lidi než na ně. A taky na nás chodí víc kluků než na ně. Máme tak nějak pestřejší publikum, na stranu druhou, nemyslím si, že tak početné. V tom máme oproti Tomášovi nebo klukům z Mandrage ještě rezervy.

Zdržme se ještě u mládí. Postřehl jsem, že jsi otextoval Voxelův hit "V síti". Kam se vlastně Voxel vytratil?

Voxel, doufám, ještě neřekl své poslední slovo. Kromě té písničky, co jsme mu s Daliborem Cidlinským napsali, má i řadu dobrých skladeb s vlastní hudbou a s texty od Pokáče, kterého považuju za jednoho z nejlepších současných textařů. Slyšel jsem první půlku desky a věřím, že až bude venku celá, tak se neztratí.

Xindl X
© David Cysař
Přezpívanou verzí písně "Něgdy" jsi se také podílel na novince Mňágy a Žďorp "Dáreček". Nepřijde ti, že ta deska neprávem zapadla?

Nepřijde. Naopak. Mám dojem, že se o tom všem hodně mluvilo a vlastně dodnes mluví. Viděl jsem letos hned několik koncertů Mňágy, vždycky bylo vyprodáno, na čemž má tenhle tribute snad taky nějakou zásluhu. Myslím si, že "Dáreček" přesně splnil očekávání - zaujal stávající fanoušky a zároveň oslovil nové, navíc napříč hudebním spektrem.

To ano, ale přemňágováno bylo jen chvíli.

Nemyslím si. Rozhodně to celé ještě nekončí - Mňága teď na podzim jede turné a na dvou koncertech s ní budu také jako host zpívat "Něgdy". Už se na to těším. Jsem moc rád, že jsem se mohl na "Dárečku" podílet a stejný pocit mám i z ostatních zúčastněných interpretů, kteří Mňágu přezpívali. Myslím, že je to nadšení z té desky dost znát.

Umíš si představit, že bys dal přezpívat své písně jiným interpretům?

Jasně, že si to umím představit, asi jako každý. Ale na místě je pokora a nemyslím si, že mám na podobný projekt nárok. Mňága je tady pětadvacet let a za tu dobu její písničky zlidověly. U mě by to bylo jen nějaké umělé tlačení. Když si představím, že bych někoho oslovil, aby mě přezpíval, úplně v klidu by mi taky mohl říct - jako co po mně chceš, cucáku, hraješ teprve pět let, prober se.

Na nové desce ti přitom hostuje Karel Gott.

To je dlouhá historie. Když jsme vydávali debut "Návod ke čtení manuálu", chtěli jsme jako druhý videoklip natočit písničku "Cool v plotě", která popisuje nemožnost prorazit v pomyslném českém rybníčku. Naše idea byla taková, že v klipu budou hostovat samé hvězdy, samé symboly úspěchu. Třeba Leoš Mareš nebo Karel Gott. Tehdy jsme ho ale ještě nepřemluvili, protože mu vadilo, že část té písně, kterou měl zpívat, podle jeho názoru, propaguje alkohol. A on proti tomu vlastně celý život bojuje.

Karel drogy nebere, ten si šetří hlas.

Právě. Navíc jsme natočili "Dysgrafika" a k té realizaci už nedošlo. Když jsme pak měli připravovat něco speciálního na vyhlašování Českého slavíka, napadlo nás ten nápad s Gottem oprášit a on kupodivu napodruhé souhlasil a kývl. Píseň jsme přearanžovali a přišlo nám škoda, že by v téhle podobě zazněla jen jednou. Tak jsme ji nahráli ve studiu a přidali jako bonus na naši novou desku.

...na níž naopak nakonec nedošlo ke spolupráci se slovenským rapperem Benem. Proč?

Vlastně ani pořádně nevím. Původně jsme se dohodli, že společně natočíme písničku "Kluci na plakátu". Bene napsal na moji hudbu text ke dvěma slokám, já napsal ty další dvě a refrén, posílali jsme si to, jenže on se pak nadlouho odmlčel, nakonec napsal, že je to na něj až moc popový. Jeho část textu jsem tak byl nucen nahradit další svojí částí, chtěl jsem totiž tu písničku na albu mít, protože to tak prostě cítím. Doufám, že Bene tu svou část třeba zužitkuje v nějakém jiném svém projektu, protože by byla škoda, kdyby ji psal nadarmo, když se nakonec neobjevila na "Lá$ce".

Uživíš se hudbou?

Teď to jde. To ale neznamená, že příští rok nemůže být všechno úplně jinak.

A je to dnes v tvém případě přežívání nebo užívání si?

Takhle nepřemýšlím. Nepotřebuju si užívat. Jsem svým způsobem lehce workoholní, takže na sobě pořád pracuju. A tím pádem se pokouším nesyslit vydělaný prachy, ale zase je do hudby investovat, abych ji mohl dělat více podle svých představ - hrát s větší kapelou, s lepším zvukem. Za to, co jsem loni vydělal, jsem nakoupil vybavení pro kapelu, vlastní pult, vlastní mikrofony. Lidi už dneska při zvukovkách nečekají hodinu a nepískají. Je třeba nepřešlapovat na místě a někam se posouvat. Samozřejmě, pokud možno kupředu.

Xindl X
© David Cysař
Rozhodně se také nedá říct, že bys nějak šetřil na klipech.

V době YouTube k hudbě neodmyslitelně patří. Sice mám na videa určený určitý budget od vydavatelství, ale rozpočet na všechny klipy k desce jsem utratil za první dva a další tři si tím pádem platím ze svého.

Vrátí se to?

Většinou ne. Ale zase máš nějakou vizitku. A já se třeba každým natočeným videoklipem přesvědčuju, že nic nešidím, že dávám hudbě opravdu všechno. Jasně, že by dneska šlo natočit desku se vším všudy za sto tisíc a lidem by to asi bylo i víceméně jedno, jenže abych si za svou desku stál, musím ji mít podle svých představ.

Jaké jsou tvé současné představy?

Obnáší pětičlennou kapelu, smyčce, samply, skvělý zvuk a klipy, které vypadají tak, jak vypadají.

Jsi dnes na vrcholu?

Já doufám, že ještě ne. Že přijde ještě něco víc. "Lá$ka" je moje dosud vůbec nejlepší nahrávka. I když si odmyslím sílu efektu, že člověku nové přijde krátkodobě tak nějak lepší než staré, stejně mi vychází, že je nové album pecka a že máme s kapelou v současnosti vůbec nejlepší formu za celou dobu existence Xindla X. Když si vzpomenu na letošní letní festivaly, nikdy to nebylo tak dobrý jak na pódiu, tak pod pódiem. Snad to ještě bude stoupat výš.

Současná sestava kapely Xindla X

David Landštof - bicí a perkuse
Jan Cidlinský - baskytara, kontrabas, housle
Dalibor Cidlinský ml. - klávesy, banjo, kytara, produkce a hudební režie
Josef Štěpánek - kytary
Ondřej Ládek - Xindl X

Na podzimním turné k nové nahrávce se konají koncerty v divadelních sálech. Dá se očekávat komorní pojetí tvých písní?

Vůbec ne. Divadla jsme vybrali, protože mají vynikající akustiku. Navíc chceme během šňůry vždycky zahrát úplně celou desku "Lá$ka". Předpokládám, že seznámení se s novým materiálem, který aktuálně tvoří víc jak půlku repertoáru, bude pro lidi mnohem příjemnější, když budou moci sedět a novinky si patřičně vychutnat. Přesto doufám, že je na konci ze sedadel zvedneme, až začneme hrát staré věci. Bude to pro nás velká motivace.

Nebudete tedy hrát akusticky?

Rozhodně ne. Budeme hrát do plných. Chci lidem nabídnout stejný sound, jaký má nová deska.

Vystupovat plánujete jen v divadlech na území Čech, zcela tak opomíjíte Moravu a Slezsko. Je to záměr?

Ve východní části republiky jsme koncertovali na jaře a přijde mi brzo, vracet se tam po půl roce. Ale po novém roce bychom se rádi na Moravu a do Slezska vrátili.

Turné k nové desce

13.11. Trutnov
15.11. Písek
16.11. Prachatice
17.11. Třeboň
19.11. Tábor
23.11. Slaný
5.12. Praha

Je láska opravdu o dolarech?

To záleží jakou lásku myslíš.

Tak co myslíš, jakou myslím?

Skutečná láska není o penězích. A když si ji zaplatíš, pak to není skutečná láska.

Xindl X
© Dalibor Konopáč a Richard Palkovič
A o čem je "Lá$ka"?

Původně ani neměla být tématickou deskou, ale když jsem před sebe vysypal ty texty sesbírané za půldruhého roku, vyšlo mi, že půlka věcí je o vztazích a druhá polovina o touze po úspěchu a osobní satisfakci. Ve většině textů se tato dvě nosná témata překrývají.

Lze tedy nový materiál chápat jako jakýsi autobiografický deník?

Částečně ano, ale nevycházel jsem jen ze svých zkušeností, jsou tam i příběhy lidí z mého okolí. Nebo jsem často začal nějakou osobní zkušeností a přimyslel si k ní další rovinu...

Kolik se vlastně prodalo debutu?

Asi deset tisíc.

A druhé desky?

Taky tak.

Když se prodá nové desky deset tisíc - je to pro tebe hodně, nebo málo?

Bylo by hezké, kdyby se našlo tolik lidí, co by za naši desku byli ochotni zaplatit, i přesto, že si ji můžou zadarmo ukrást na internetu. Ale pro mě je spíš důležité, ke kolika lidem se ty písničky reálně dostanou. I když bych to před svým vydavatelem raději říkat neměl, tak i přízeň pirátů mě těší.

  • Repetitory fun (konradox, 13.11.2012 09:36) Reagovat

    Opakujúca sa zabáva, ako skupiny vydávajú "riešenie koncertov, plakáty" apod. za nejakú prácu, za niečo náročné, alebo dokonca za full time job, hahahaaaaa

    • Re: Repetitory fun (canny, 13.11.2012 10:41) Reagovat

      Když to chceš dělat opravdu dobře a seš perfekcionista, ono to všechno na fulltime job klidně vydá. Jasný, taky to můžeš nadlachnit během obědový pauzy, to taky de. Jak si to každej zařídí je jenom na něm, žejo. No. Tyvole chytráci, dycky všude.

      • Re: Repetitory fun (konradox, 14.11.2012 11:06) Reagovat

        Hahahaha, jasne, a D Smack U ma asi 70tich zamestnancov a dalsich 10tich na zahranicne koncerty...fun never stops...

        • Re: Repetitory fun (canny, 14.11.2012 14:41) Reagovat

          přesně... fun never stops...

  • Hmm (lemmy, 13.11.2012 12:12) Reagovat

    Xindl vydal nejhorsi desku a totalne ztratil soudnost...smutny

DOPORUČENÉ ČLÁNKY
Rozálie - Já už nechci 9/10
Video: Rozálie vysílá písní "Já už nechci" jasné poselství Rozálie (Havelková) vydala na podzim minulého roku nahrávku "Láska, hlína, rýč", svou druhou, ryze autorskou řadovku s charismatickým rukopisem, která zrcadlí jeden uplynulý vztah. V souvislosti s deskou vyšel stejnojmenný singl i s... čtěte zde
Vydáno: 09.01.2025 17:00 v sekci Audio / Video | Video
Divokej Bill, Lucerna - Velký sál, Praha, 7.1.2025
Naživo: Divokej Bill se po dvaceti letech vrátil do Lucerny, kde ukončil akustické turné Úvalská formace Divokej Bill se zklidnila - závěrem roku vsadila na kulturáky a akustické turné. O jeho vrchol se zkraje ledna postarala zastávka ve vyprodané pražské Lucerně. Viděli jsme speciální interview, nechyběli rodinní... čtěte zde
Vydáno: 09.01.2025 12:00 v sekci Naživo
Pohled do českých hitparád - 1. týden 2025
Lady Gaga a Bruno Mars slaví vítězný vstup do roku 2025. S "Die With A Smile" vedou žebříček v Česku i USA Nestává se často, aby se první místo českého rádiového žebříčku shodovalo s aktuálním lídrem americké singlové hitparády. V úvodu roku 2025 ale k tomuto jevu došlo. Lady Gaga a Bruno Mars si v tentýž týden podrobili vedoucí... čtěte zde
Vydáno: 09.01.2025 08:00 v sekci Novinky | České hitparády
4 Rockeři a Monika Sommerová, Beseda, Moravské Budějovice, 7.1.2025
Naživo: 4 Rockeři podpořili přístavbu Domu sv. Antonína senzačním vystoupením Řeči o tom, jak se hudebníci a zpěváci mají dobře, se vedou stále. Spousta z nich ale nezapomíná ani na lidi potřebné. Jsou mezi nimi i 4 Rockeři, kteří svým vystoupením před zaplněnou moravskobudějovickou Besedou přispěli na... čtěte zde
Vydáno: 08.01.2025 12:00 v sekci Naživo
Mad Velvet - The Dreamshape Mirror 8/10
Recenze: Pro Mad Velvet, boční projekt frontmana Madhouse Express, se nahrávka "The Dreamshape Mirror" stala svobodnou laboratoří Rok 2024 byl pro Madhouse Express dobrý. Poctivou koncertní aktivitu završili velkolepou oslavou desátého výročí založení a k tomu stačili vydat rovnou tři videoklipy. Do toho všeho si ještě frontman Maxmilián Hruška - coby Mad... čtěte zde
Vydáno: 08.01.2025 08:00 v sekci Recenze
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
- Hudba v tisku: Poutavě psané "Příběhy za písněmi KG" zasazují Gottovy hity do zajímavých souvislostí (21.12.2024 16:30)
- Rozhovory: Tomáš Klus - V každodennosti vidím obrovský dar, ale nerezignoval jsem ani na hlubší témata (16.12.2024 13:00)
- Recenze: I přes nedotaženost ční Gottův výběr "Snění o Vánocích" nad ostatními svátečními tituly jako maják (10.12.2024 19:00)
- Naživo: "Branickému zázraku" je konec aneb Jak se vydařila derniéra muzikálu s Tomášem Klusem (28.11.2024 13:30)
- Nové desky 45/2024 - od Tomáše Kluse přes Primal Scream po Čechomor (14.11.2024 11:30)
- Recenze: Tomáš Klus vydal niternou, veselou a láskou překypující desku "Tady to máš" (13.11.2024 08:00)
- Bárta, Basiková i Střihavka vystoupí v prosinci v O2 areně ke 30 letům od uvedení muzikálu "Jesus Christ Superstar" v Česku (06.11.2024 18:30)
- Fotogalerie: V prosinci se do Prahy po třiceti letech vrátí Ježíš (06.11.2024 18:04)
- Tomáš Klus se na albu "Tady to máš" vrací ke svým počátkům (02.11.2024 09:53)
- Kniha "Příběhy skryté za písněmi KG" odhaluje pozadí vzniku některých hitů Karla Gotta (06.10.2024 18:25)

ALBUM TÝDNE 01/2025

Saint Etienne
The Night

Jedenáctá řadovka Saint Etienne "The Night" je zvukový experiment, jenž se odehrává v momentech zahalených tmavou nocí, v přesně nespecifikovaný čas. Svým způsobem jde o hudební báseň, jež se noří do ambientních iterací a nikam nechvátá, naopak nechává naplno vyznít daný okamžik. Jen nezapomeňte vždy zhasnout.

8/10

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY (za poslední týden)

FILMSERVER.CZ PÍŠE

FULLMOONZINE.CZ PÍŠE

SPARK PÍŠE

CO, KDY, KDE   (doporučujeme)

Pá 10.01.
Silent Stream of Godless Elegy (CZ) (Barrák, Ostrava)
Čt 16.01.
Silent Stream of Godless Elegy (CZ) (Rock Café, Praha)
Pá 17.01.
Silent Stream of Godless Elegy (CZ) (Pod lampou, Plzeň)
Ne 19.01.
The Music of the Wall in Concert (Kongresové centrum, Praha)
Ne 26.01.
G-Eazy (US) (Forum Karlín, Praha)
Pá 31.01.
Lisa Gerrard & Jules Maxwell (US) (Kongresové centrum, Praha)
So 01.02.
Pantera (US) (Ostravar Arena, Ostrava)
Út 04.02.
Royal Republic (SWE) (SaSaZu, Praha)
So 08.02.
Silent Planet (US) (Rock Café, Praha)
Čt 13.02.
Alessandra ( (Roxy, Praha)

» zobrazit všechny akce «

OBLÍBENÍ INTERPRETI (za poslední týden)

Vladimír Mišík Prince Justin Bieber The Prodigy Lady Gaga Linkin Park Coldplay Ewa Farna Madonna Beyoncé Lucie Vondráčková Viktor Sheen Queen Karel Gott Kabát Vypsaná fiXa Pink Floyd Lucie Mirai Ed Sheeran
filmserver.cz na Facebooku filmserver.cz na Twitteru filmserver.cz na LinkedIn filmserver.cz na YouTube
musicserver.cz - hudba od začátku do konce
©2010-2025 IMEG s.r.o. | Vyrobil Prolidi.cz
Kontaktní informace | Informace o inzerci | Redakce | Volná místa | Zásady ochrany o.ú. | Mobilní verze | ISSN 1803-6309
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí článků je bez souhlasu IMEG s.r.o. zakázáno.
Tento server byl v roce 2024 podpořen Ministerstvem kultury České republiky.
smile music: spark | fakker | czech blade | musicserver | full moon | xplaylist | day after | filmserver | webglobe