Kdyby Kabát uzavřel svou kariéru velkolepým koncertem na Vypichu, odešel by se ctí a vytřel by zrak všem škarohlídům, kteří jej stále mají zaškatulkovaný jako přízemní partu vypitých hlav ze čtvrtý cenový. Jenže Kabát neodešel. Na začátku prosince se vrátil. S "Banditi di Praga". Vypelichaný víc než kdy předtím.
Vydáno: 10.12.2010
Celkový čas: 43:47
Skladby: Banditi di Praga, Matky & závity, Lady Gag a Rin, Kdeco nám zachutná, Kávu si osladil (pro Frantu), Ebenový hole, Projdu zdí, Narvi tam ten styl, Don Pedro von Poltergeist, Potkali se v Paříži, Nesahej na můj drink, Kdo neskáče není Švéd, Mouse Decadence, Peří prach a broky, Schody
Vydavatel: Parlophone
Dynamická komprese (Ijon, 20.12.2010 07:46) Reagovat
Nevím, jestli mi to jen připadá, ale nepřehnal to trochu zvukař s dynamickou kompresí? I v relativně klidnějších pasážích jde "ručička za roh". Ve výsledku je pak zvuk taková přebuzená koule. Ale možná to je úmysl, aby to byl prostě pořádnej rachot.
Re: Dynamická komprese (Kompresor, 20.12.2010 20:19) Reagovat
To je typický zvuk toho venkovského studia, kde se "tvořilo".
Trochu závodníci v soutěži "kdo dochčije dál".
Gratulujeme.
Re: Dynamická komprese (Panda, 21.12.2010 02:12) Reagovat
Jestli myslíte "typický zvuk pro SONO", tak buď jste od nich nic jiného nikdy neslyšel nebo jen nemáte uši :-). SONO studio patří mezi špičky v Evropě. Nabuzenost alba bych spíš hledal ve snaze zavděčit se posluchačům, kterým taková "koule" stačí...
Re: Dynamická komprese (Kompresor, 21.12.2010 11:22) Reagovat
A v tom pravé spočívá ta do nebe volající demence.
Když tam neni přirozená inteligence tohle neudělat, tak to pak zní, jak to zní. To můžete mít třeba Abbey Road, ale bez HLAVY je to k ničemu.
Pokud neexistuje dynamický rozdíl mezi předehrou, slokou a vrcholem písně, pak je něco špatně. A v okamžiku, kdy jsou vśechny písně na albu stejně nahlas, tak taky.A tohle je bohužel typické pro Sono produkty.
Re: Dynamická komprese (TiS., 02.01.2011 11:06) Reagovat
Album je přebuzené, ale stejně tak na to byla Corrida. Podle mne to není studiem, kromě toho ten problém vzniká obvykle až při konečném masteringu (a nevím, jestli to dělali také v Sono, ale to nic). Stejný problém ovšem je třeba u Tří sester a řady dalších komerčních ikon dnešního šoubyznysu. Mám zato, že je to požadavek nakladatelství, jinak to pochopit nedokážu. Prostě ta nahrávka je tak aspoň o 3 dB minimálně hlasitější, než by bylo snesitelné maximum, čehož však nelze dosáhnout jinak než dynamickou kompresí, limitací atp. Stejná hlasitost tišších pasáží je příšernost. Tahle nahrávku není dělatá pro normální poslech, ale pro pouštění v autě, na ulici, v barech a podobně. Tam to bude hrát dobře. Doma ne. Jinak spíš pak záleží na tom, jestli lidé, kteří se podílejí na nahrávání ve studiu, jsou dost zásadovití a na tvorbě takovýchto zmetků jsou ochotni se podílet. Jenomže tady jde o prachy. Když to nebudou chtít takhle masteringem zprasit, udělá to někdo jiný. Smutné je, že se tento neštvar čím dál více rozlézá i do alternativní scény, kde k tomu vůbec není nikdo tlačen.
Tweet