Doby největší slávy, osmdesátá léta minulého století, jsou pro Lionela Richieho v nenávratnu (definitivně, zdá se). Pořád se ale ještě čas od času připomene docela slušnou deskou, i když megahit typu "Say You Say Me" už na ní není. Nejnovější album se jmenuje "Just Go".
5/10
Lionel Richie - Just Go
Vydáno: 16.3.2009
Celkový čas: 58:22
Skladby: Forever, Just Go, Nothing Left To Give, Forever And A Day, I'm Not Okay, Good Morning, Through My Eyes, I'm In Love, Think Of You, Into You Deep, Pastime, Face In The Crowd, Somewhere In London, Eternity
Vydavatel: Universal
V novém století se
Lionel Richie, jeden z nejúspěšnějších sólových zpěváků historie populární hudby, snaží zachytit aktuální trendy. Letošní novinka "Just Go" je už čtvrtým studiovým albem po roce 2000 (a to ještě Richie vydal dvě alba koncertní a vánoční desku) a je na nich slyšet, jak zpěvák osvěžil své písně modernějším zvukem. Velký hlas je tu stále, ale k jeho typickému soulovému projevu přibylo něco ze soudobého r’n’b.
"Just Go" je vyloženě producentská deska zaštítěná jmény jako
Akon, NeYo,
Tricky Stewart,
David Foster etc. Lionel je jako autor podepsán pouze pod jednou skladbou ze čtrnácti. Zvuk desky je vzhledem ke zpěvákově minulosti skoro až minimalistický - akustického nástroje aby jeden pohledal se svítilnou v ruce. Tohle není žádný Motown, písničky znějí, jako by vyjely vysoustružené z Kolbenky. Postačí sexy (asi) beat, jednoduchý opakující se motiv - naštěstí je nad tím zpěvákův jedinečný hlas, jinak tyhle
produkty mohl zpívat klidně
Enrique Iglesias.
Takto je "Just Go" zřejmě nejméně originální nahrávkou v dlouholeté kariéře Richieho. Nejen, že trpí unifikovaným zvukem, ale dobrá polovina skladeb na albu zní téměř identicky. O textech je bohužel v Richieho případě skoro škoda hovořit, protože zůstaly plytké jako vždycky. Na druhou stranu, pro člověka začínajícího s angličtinou je to dobrý začátek studia několika desítek základních slovíček.
Na druhou stranu, mohlo být hůře - pěkně dopadl romantický duet s Trijntje Oosterhuis "Face In The Crowd" a výborné napětí v sobě má "Pastime", která končí téměř gospelově. A hostující
Akon se omezil jen na své naechované halekání v refrénech, trochu jsem se obával, že se dočkáme i šmoulího hlásku. Takže nakonec smíšené pocity: snaha o modernu se cení, panu Richiemu to pořád zpívá po čertech dobře, ale slabší melodický materiál a syntetický doprovod to udusily.