Sledujte musicserver.cz také na Facebooku!
Barbra Streisand - Partners

Barbra a její chlapci

Vydáno: 13.10.2014 12:00 v sekci Recenze - Tomáš Parkan

Ruku na srdce, kdo by si nechtěl zazpívat s Barbrou Streisand? Bohužel, tu čest mělo jen pár vyvolených a jeden z nich dokonce kvůli tomu vstal z mrtvých. Ti šťastní, mimochodem samí chlapi, se s ní sešli na albu "Partners". Nicméně - jedna diva a dvanáct mužských hvězd ještě nemusí znamenat bezchybnou desku.

SDÍLET:     Sdílet na Facebook Sdílet na Twitter Odeslat mailem    
6/10

Barbra Streisand - Partners

Vydáno: 15.09.2014
Celkový čas: 50:20

Skladby: It Had To Be You (with Michael Bublé), People (with Stevie Wonder), Come Rain Or Come Shine (with John Mayer), Evergreen (with Babyface), New York State Of Mind (with Billy Joel), I'd Want It To Be You (with Blake Shelton), The Way We Were (with Lionel Richie), I Still Can See Your Face (with Andrea Bocelli), How Deep Is The Ocean (with Jason Gould), What Kind Of Fool (with John Legend), Somewhere (with Josh Groban), Love Me Tender (with Elvis Presley)

Vydavatel: Sony Music

Je to dvanáct let, co Barbra Streisand vydala album "Duets", kde v devatenácti položkách shrnula nejlepší spolupráce své kariéry, takže se na něm objevily duety z různých let. Letos se rozhodla na toto album navázat, ovšem s tím rozdílem, že tentokrát budou všechny písničky nové. Ono nové ale neberte tak doslova. Většina z nich je na světě již více jak třicet let a zrod té nejstarší nepamatuje dost možná ani vaše babička, protože vznikla v roce 1924. Ale na to jsme si už u téhle americké zpěvačky tak nějak zvykli.

Na "Partners" se dá pohlížet dvěma způsoby. Jeden z nich je čistě technický. Pokud se na nahrávku budeme dívat takto, pak tu máme před sebou dokonale vybroušené album zpěvačky, kterou má za vzor kupa dalších pěnic, v kombinaci s pány, o kterých se dá říct de facto to samé. Jak by mohli koneckonců něco zkazit Michael Bublé, Stevie Wonder, John Mayer, Babyface, Billy Joel, Blake Shelton, Lionel Richie, Andrea Bocelli, John Legend nebo Josh Groban? Každý z nich zpívá perfektně a big band, respektive malý symfonický orchestr, který vše doprovází, je excelentní. Zkrátka, nic se tomu nedá vytknout.

Jenže pak je tu ještě další pohled, který už tak jednoznačně vyznívat nemusí. Při něm se sami sebe ptáte, co jednotliví pánové vlastně přinesli a jestli ze společné práce s Barbrou Streisand nevznikl jen profesorský duet, dokonale pozlacený, ale přitom nudný. Zpočátku tak působí už první "It Had To Be You", ale ve chvíli, kdy Michael Bublé začne s Barbrou lišácky koketovat, začne to být celkem záživné. To samé se nedá říct o "People", do níž si přizvala samotného Stevieho Wondera. Nebýt jeho charakteristické harmoniky, skoro by se v ní ztratil a opravdu to začne být zajímavé až na samotném konci, kdy se k nim připojí Babyface. Ten je vůbec pro toto album velmi důležitý, protože několik písniček na něm produkoval a poměrně dost si na něm zazpíval, ať už podpůrné vokály nebo i coby partner v písničce "Evergreen". Ta patří mezi ty velmi povedené. Jemu se totiž podařilo Barbru nalákat na soulovou vlnu, takže se v ní ukazuje v trošku jiné poloze. Jejich hlasy k sobě navíc jdou naprosto dokonale - ladí spolu, ale přitom je mezi nimi příjemný kontrast. Není divu, že na deluxe edici s ním najdete ještě další duet.

To samé platí i Johnu Mayerovi a Blaku Sheltonovi. Oba dva svým způsobem dostávají americkou zpěvačku z její komfortní zóny a nutí ji se trošku přizpůsobit jejich stylu, nehledě na to, že je velmi příjemné poslouchat odlišné zabarvení jejich hlasů, což platí především u Sheltona. Mezi další ty povedené se pak bezesporu řadí "New York State Of Mind", kde je jí parťákem samotný autor téhle písničky Billy Joel. V jeho případě bych si dokázal představit i celou desku těchto dvou. U něj vlastně platí veškerá pozitiva, která jsem zmínil u předchozích zpěváků.

Takže kde jsou ty horší a nudné duety? Jsou koncentrované především na druhé půlce desky. Počínaje Lionelem Richiem v "The Way We Were" a konče "Love Me Tender" Elvise Presleyho vám vše profrčí hlavou, aniž by to zanechalo větší dojem. Hlavní vinu na tom nese koncepce této části, kde jsou sice krásné písničky, ale natočené jedna jako druhá se stejným zvukem, v takřka identických aranžích. Většina z nich je pomalá a ani takoví výborní zpěváci jako Andrea Bocelli nebo Josh Groban je nevytrhnou z letargie a jisté profesorské sterility. Alespoň tedy ne dostatečně. Trošku jiné je to v případě posmrtného duetu s Elvisem Presleym, kde Barbra Streisand jednoduše přebývá. Těžko říct, zda je to i o zvyku, nicméně Elvis na tuhle písničku stačí bohatě sám - podpůrné vokály netřeba.

Barbra Streisand je za ta léta už rutinérka a vysloveně špatnou desku by nevydala. Platí to i o "Partners", které významně pomohla spolupráce s Babyfacem a pochopitelně i některými zpěváky. Bohužel ale nebyl jediným producentem, a tak je část až příliš konzervativní a potěší především fanoušky zpěvačky samotné, případně příznivce jejích partnerů, kteří se na dané songy cíleně zaměří. Ostatní v nich získají jen dokonalý podkres k jakékoli všední činnosti.

NÁZORY

Vložit názor

Povinné položky jsou označeny hvězdičkou. E-mail je třeba pouze pokud budete chtít zasílat reakce a nebude zveřejněn.

Zasílat reakce e-mailem na vaši reakci, článek nebo nezasílat.

Antispam: * Napište první dvě písmena ze slova musicserver
Bez správné odpovědi na tuto otázku nebude názor přidán. Přihlášeným se tato otázka nezobrazuje.

DOPORUČENÉ ČLÁNKY
Manon Meurt - Manon Meurt (reedice 2019) 8/10
Recenze: Mlhou zastřený eponymní debut Manon Meurt funguje i po letech Rakovničtí Manon Meurt za sebou mají velmi úspěšný rok. (Konečně) vydali svou první velkou desku "MMXVIII", šestiminutový singl "Beyond Beside" a nedávno na narozeninových oslavách klubu Roxy odehráli svůj dosud největší koncert... čtěte zde
Vydáno: 14.11.2019 12:00 v sekci Recenze
0
J.A.R. - Byli jsme na správným místě ve správný čas
Rozhovory: J.A.R. - Byli jsme na správným místě ve správný čas Funková senzace J.A.R. slaví 17. listopadu nejenom třicet let svobody, ale i své existence - v osudný den sametové revoluce totiž uspořádala první koncert. Je sestavena z věhlasných muzikantů, kteří mají svým způsobem všechno na... čtěte zde
Vydáno: 13.11.2019 17:30 v sekci Publicistika | Rozhovory
1
Nové desky 46/2019 - od Simply Red přes Stinga po Blind Guardian
Nové desky 46/2019 - od Simply Red přes Stinga po Blind Guardian Tento týden budou hudebním novinkám vévodit s novým albem Simply Red, se živákem Sting, tvrďáci Blind Guardian, Ital Zucchero, irští The Script či domácí Vertigo. Neopomeneme zmínit nastupující hvězdu Luka Combse, vánoční Celtic... čtěte zde
Vydáno: 13.11.2019 06:41 v sekci Novinky | Nové desky
0
Charli XCX - Charli 7/10
Minirecenze: Charli XCX na "Charli" představuje svou verzi futuristického popu Deska "Sucker" sice vyšla už v roce 2014, těžko bychom ovšem mohli Charli XCX nařknout z lenosti. Právě naopak. V mezičase vydala spoustu singlů, spoluprací či mixtapeů a i třetí řadovka by vyšla už před dvěma lety, kdyby ji... čtěte zde
Vydáno: 12.11.2019 17:00 v sekci Recenze | Minirecenze
0
Highly Suspect - MCID 4/10
Recenze: Spasitelé rocku Highly Suspect natočili multižánrový paskvil "MCID" Highly Suspect byli v minulých letech vysoce podezřelými adepty na ovládnutí kytarového trůnu. Štafetu rockových velikánů se však z neznámých důvodů rozhodli zahodit a na třetí desce "MCID" představují multižánrový guláš,... čtěte zde
Vydáno: 12.11.2019 10:30 v sekci Recenze
0
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
- Naživo: Michael Bublé v Praze kradl mobily a srdce (18.09.2019 20:31)
- Nové desky 33-34/2019 - od Slipknot přes The Regrettes po Lionela Richieho (20.08.2019 17:00)
- Nové desky 18/2019 - od The Cranberries přes P!nk po Marinu (01.05.2019 06:44)
- Nové desky 46/2018 - od Michaela Bublého přes Mumford & Sons po Zaz (19.11.2018 09:00)
- Nekončí: Michael Bublé se po pěti letech vrátí do Prahy (17.11.2018 08:40)
- Nové desky 44/2018 - od Prodigy přes Barbru Streisand po Wohnout (07.11.2018 09:04)
- Nové desky 43/2018 - od Toma Odella přes Monkey Business po Pentatonix (31.10.2018 00:02)
- Končí, nebo nekončí? Michael Bublé naznačil odchod ze scény, podle jeho mluvčí však pokračuje dál (16.10.2018 12:57)
- Nové desky 38/2018 - od Suede přes Xindla X po Joshe Grobana (25.09.2018 06:00)
- Publicistika: Čtyřicet nejlepších zahraničních desek roku 2017 podle musicserveru (40-31) (25.01.2018 13:00)

ALBUM TÝDNE 45/2019

Alphabeat
Don't Know What's Cool Anymore

Dánská šestice Alphabeat vydala tři desky nabité hity a energií a posléze se na několik let odmlčela, aby se její členové mohli věnovat i jiným projektům. Nyní jsou ovšem všichni zpátky s novou studiovkou "Don't Know What's Cool Anymore", která opět přináší spoustu slunce do našich (občas) temných životů.

8/10

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY (za poslední týden)

FILMSERVER.CZ PÍŠE

FULLMOONZINE.CZ PÍŠE

SPARK PÍŠE

CO, KDY, KDE   (doporučujeme)

Čt 14.11.
Jeremy Loops (JAR) (Lucerna - Velký sál, Praha)
Čt 14.11.
Charli XCX (UK) (Roxy, Praha)
Čt 14.11.
Tropical Fuck Storm (AU) (Café V lese, Praha)
Pá 15.11.
Alec Benjamin (USA) (Palác Akropolis, Praha)
Pá 15.11.
Doctor P.P. + Smola a Hrušky (SK) (Malostranská beseda, Praha)
Po 18.11.
Incognito (UK) (Sono Centrum, Brno)
Út 19.11.
Welshly Arms (USA) (Lucerna Music Bar, Praha)
Út 19.11.
Ólafur Arnalds (ISL) (Sono Centrum, Brno)
St 20.11.
Mark Lanegan Band (USA) (Lucerna Music Bar, Praha)
St 20.11.
Cigarettes After Sex (USA) (Roxy, Praha)

» zobrazit všechny akce «

OBLÍBENÍ INTERPRETI (za poslední týden)

Kryštof Rihanna The Cure Ewa Farna Coldplay Sia Lady Gaga Beyoncé Adele Madonna AC/DC Lenny Karel Gott Marek Ztracený Metallica Chinaski Ed Sheeran Jitka Šuranská Depeche Mode Shawn Mendes
filmserver.cz na Facebooku filmserver.cz na Twitteru filmserver.cz na LinkedIn filmserver.cz na YouTube
musicserver.cz - hudba od začátku do konce
©2010-2019 IMEG s.r.o.
Kontaktní informace | Informace o inzerci | Redakce | Volná místa | Zásady ochrany o.ú. | Mobilní verze | ISSN 1803-6309
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí článků je bez souhlasu IMEG s.r.o. zakázáno.
smile music: spark | fakker | czech blade | musicserver | full moon | xplaylist | day after | filmserver