V desátém letošním díle se ohlédneme hlavně za hudbou devadesátých let. Zmínka padne o téměř deset let staré desce Zuluville, irské kytarovce Whipping Boy, elektronice v podobě Leftfield, uklidněné Madonně a téměř čtyřicet let starém počinu Milese Davise.
To Radek Hendrych (gosim, 08.03.2008 13:46) Reagovat
1. Teo Macero spolupracoval s Davisom uz ovela ovela skor a na mnohych predchadzajucich projektoch a vie to kazdy, kto sa o jazz aspon trochu zaujima.
2. Neviem z akeho dovodu nie je spomenuty John Mclaughlin, ktory bol evidentne hlavnym tahunom Davisovej koketerie s fusion a zvuk jeho gitary je charakteristicky pre cele toto obdobie (a inak bol to prave Williams a Mclaughlin, ktory Milesa ocarili a priviedli k fusion, po tom ako Miles videl nazivo Tony Williams´ Lifetime).
Nehraj sa na znalca Davisa, ked o nom preukazatelne nic nevies. Ked chces vyzerat ako intelektual, aspon nepis bludy. Tvoj cely prispevok je smiesny. Milesova "elektricka" tvorba vyvrcholila Bitches Brew, ktory je zapisany v analoch kazdej jazzovej encyklopedie. Pamatny je aj koncert na Isle of Wight. To boli skutocne vrcholy a prielomy, vdaka ktorym sa podarilo rozsirit fusion do mainstreamu. In a silent way bol len zaciatok a On the corner koniec. To co bolo medzi tym je dolezite.
Re: To Radek Hendrych (Radek Hendrych, 09.03.2008 23:01) Reagovat
Která předchozí alba produkoval? Zbytek vašeho příspěvku je plácání prázdné slámy. V textu zmíním to, co je pro mě důležité. Že někdo (zbytek hudebně publicistické scény) zmíní Bitches Brew jako vrchol, je pro mě zcela nepodstatné. Protože In A Silent Way je asi tak desetkrát lepší album. Plácání o Bitches Brew se s Davisem táhne do dneška, zatížené nekritickým přístupem adorantů a otrockých čtenářů encyklopedií.
Re: To Radek Hendrych (Radek Hendrych, 09.03.2008 23:10) Reagovat
Pochopitelně spolupracovali (s Macerem) již mnohem dříve, ovšem až na "In A Silent Way" je jeho role opravdu signifikantní. Každopádně se ale omlouvám, protože jsem to zkrátka a jednoduše napsal špatně.
Re: To Radek Hendrych (maceo, 10.03.2008 07:17) Reagovat
Takze mam tu pred sebou zadnu stranu platne Seven steps to heaven. Je tam napisane: Produced by Teo Macero - a je z roku 1963. Neviem aky chces este dokaz.
A prispevok nebol o nicom. Mclaughlin je dolezitejsi ako vacsina osob ktore boli spomenute a za tym si stojim. Bez neho by sa asi nepodarilo dosiahnut zvuk taky, aky je.
Adorovanie Bitches Brew nie je len tak pre nic za nic. Samozrejme, je tazsie pristupny ako ostatne fusion albumy a vyzdaduje viac posluchacovej interakcie, napriek tomu je to vrchol toho obdobia a fusion sceny vobec. To som si nevymyslel, to je v jazzovych kruhoch proste jasny fakt. Jeho komplikovanost a struktura vyzaduje cas, za to sa ten album bohato odmeni.
A na zaver. Keby si pisal o nejakej avantgardnej kapele alebo malo znamom projekte, chyby by sa dali ospravedlnit. Vzhladom na to, ze sa jedna o najznamejsieho jazzmana je pritomnost kardinalnych chyb neospravedlnitelna. Preboha, ved staci tak malo a je to bez problemov. Informacie su vsade. Inak ti mozem len odporucit biografiu Milesa (ak to teda s nim myslis vazne), ktora tusim vysla aj v ceskom preklade a je to velmi zaujimave citanie. A nabuduce by bolo lepsie menej vseznalectva ale prispevok aj skonfrontovat s faktami a zbytocne nezavadzat ludi, ktori o jazze nemaju az taky prehlad. Nie je to zas az tak vela...
Zdravim
Re: To Radek Hendrych (fishGuy, 15.03.2008 13:12) Reagovat
pocuvaj chlapce... mozem sa ta spitat kolko krat si tu jeho biografiu precital? podla mna urcite si jej venoval viac casu ako pocuvaniu milesovej hudby... to ci je bitches brew vrcholom tvorby je diskutabilne, ale ja napriklad suhlasim, je to urcite najkomplexnejsie dielo jeho fusionovej tvorby. To ze On The Corner bol pre kritikov nestravitelny je tiez fakt. Predaje boli mizive ale kazdym rokom sa zvysovali a dneska patri urcite medzi najvplyvnejsie jazzove albumy (co sa tyka vplyvu na ine, ty by si asi pouzil vyraz "nizsie" zanre - hip hop, rock, funk a pod.). A co je take katastroficky zle na zopar faktografickych chybach... ako zober si to takto... nie je to jedno? Dolezita je muzika a cloveku ktory sa s tym cedeckom bude zoznamovat bude 15 ako sa vola bubenik. Jazzovy snobizmus povazujem za epidemiu. Masturbovat pred zrkadlom, pocuvat jednym uchom dnu a druhym von Milesa alebo Coltranea, ale hlavne ze vies aku znacku toaletneho papiera si kupoval ;)
Tweet