R'n'b zpěvačka Cassie měla vydat svoje debutové album až na jaře příštího roku, kvůli úspěchu hitu "Me & U" ale firma vydání desky trochu uspíšila. Možná vydělali pár dolarů navíc, ublížili tím ale hlavně zpěvačce, jejíž sotva půlhodinové bezejmenné album zní hodně nedodělaně. I tak je to galapředstavení producenta Ryana Leslieho.
Pop živí nové tváře a nikdy jich není dost. Platí to samozřejmě i pro ten černošský, urban magnáti typu P. Diddyho to vědí moc dobře. Jeho label
Bad Boy se snaží stvořit dívčí r'n'b hvězdu už dvanáct let. Marně. Sestavy Dream a Total skončily po jednom albu a
Faith Evans ho opustila na vrcholu. Teprve ve chvíli, kdy to už vypadalo, že je s Diddym ámen, se mu to podařilo s kvintetem
Danity Kane a sólistkou
Cassie. Modelku s latino rodokmenem tak na začátku letošního roku objevila i mainstreamová média a začalo se psát o nové megastar urban popu. Málokdo ovšem opomněl připomenout, že za jejím úspěchem stojí nemalou měrou autor a producent Ryan Leslie. Nesporně talentovaný muž mnoha řemesel už má za sebou výborné nu-soulové album "Talente Mr. Leslie", které ale nikdy oficiálně nevyšlo kvůli jeho sporům s firmou Casablanca. Frustrovaný muzikant se pak vrhl do produkování skladeb pro jiné interprety. Tak se seznámil s
Cassie, které ovšem původně pomáhal natočit singl jen jako narozeninový dárek pro její matku. Vyklubal se z toho duet "Kiss Me", který uchvátil hudebního magnáta Tommyho Mottolu, jenž jí (jim) okamžitě nabídl smlouvu. Spolupráce
Cassie a Leslie (dokonce se to i rýmuje) samozřejmě pokračovala, druhý jmenovaný napsal, nahrál a produkoval všechny skladby z jejího albového debutu.
Když skončí první skladba "Me & U", říkáte si, že od té chvíle musí jít kvalita skladeb sešupem dolů, což se bohužel ukáže jako pravdivá teorie. Materiál o skromné délce 35 minut má všechny znaky maličko uspěchané desky, jako kdyby se
Bad Boy už nemohli dočkat zisků, které jim přinese. Vysokou laťku drží i rychlejší "Long Way 2 Go", aktuální singl, a následné "About Time", pak už ale s každou skladbou cítíte, jak docházejí nápady a Leslie se uchyluje do poklidných vod předvídatelných r'n'b balad, které jsou pro zpěvaččin slaďoučký (avšak dost nevýrazný) hlas prostě příliš velké sousto. Ke konci vás ještě probudí předpokládaný třetí singl "Ditto". Deska naštěstí skončí dříve, než začne nudit a zjeví se příliš mnoho rapperů (jeden Young Dro stačí).
Nechtěl jsem, aby recenze vyzněla, že "Cassie" je špatná deska. Naopak, ve svém žánru je to rozhodně lepší průměr, za což ale může více Leslie než zpěvačka sama. A srovnání s jejími kolegyněmi bohužel dopadne neslavně,
Rihanna a
Ciara mají více individuality,
Nelly Furtado zkušenějšího producenta a o starších kolegyních (
Mary J Blige,
Faith Evans) a srovnání s jejich hlasovými kvalitami raději pomlčím. Třeba je to začátek skvělé kariéry. I když tentokrát asi spíše pro producenta než pro zpěvačku.