Od Basement Jaxx se již čeká jen a pouze kvalita. Vydobyli si pozici klubových hitmakerů, kteří vždy sáhnou po něčem trochu jiném, ale přitom si dokážou udržet svou tvář a smysl pro skvělou skladbu. Povedlo se jim to i na "Crazy Itch Radio", kde mísí svůj sound i s balkánskou dechovkou nebo banjem.
7/10
Basement Jaxx - Crazy Itch Radio
Celkový čas: 51:12
Skladby: Intro, Hush Boy, Zoomalude, Take Me Back To Your House, Hey U, On The Train, Run 4 Cover, Skillalude, Smoke Bubbles, Lights Go Down, Intro (Reprise), Everybody, Keep Keep On, U R On My Mind
Vydavatel: EMI
Basement Jaxx se ve své tvorbě posunují neustále dopředu. Minulá deska "Kish Kash" byla téměř dokonalá. Housové rytmy se prolínaly s téměř rockovým feelingem a díky své pestrobarevnosti zněla skvěle a neotřele. Bylo velkou otázkou co dál, jestli
Basement Jaxx natočí druhý "Kish Kash", nebo půjdou opět jiným směrem. A vzhledem k tomu, že to jsou novátoři ve všem a za každých okolností, šli na to i tentokrát z jiné strany. Od lesa. Albem "Crazy Itch Radio" se prolíná jedno téměř hodinové vysílání ulítlého pestrobarevného rádia. Bejsmenti se, prosím pěkně, vrhli i do vod balkánských dechovek, které umě našroubovali na své dupající a skladatelsky výborně zkomponované spodky.
První a hodně chytlavý singl "Take Me Back To Your House" je ideální ukázkou. Banjo není jediným nezvyklým nástrojem na novém albu. Dechová sekce s příměsí balkánu na vás dýchne z "Hey U", která zní jako remix
Boban Markovič Orkestaru a
Black Eyed Peas. Náboj jí jistě dodává i bezchybný projev švédské zpěvačky
Robyn. Ano, hosté především dělají z "Crazy Itch Radio" tak zábavnou a rozličnou desku. K nejlepším momentům patří i Lady Marga ve výborně groovující "Run 4 Cover", kde se v refrénu ujmou slova trumpetky a ona mele sexy vlezlým způsobem dokola:
"Run for cover...". Tohle vlezlé kolečko mi dokonce rotovalo v hlavě tak dlouho, až jsem díky němu nemohl usnout. Jenže u "Run 4 Cover" jako by nastal zlom a album spadává do průměru.
Ne že by "Smoke Bubbles" nebyla dostatečně vypointovanou skladbou, ale najednou tomu chybí jiskra. Nudná a usínací "Lights Go Down" (s hostující legendou Lindou Lewis) a poté i přebasovaná a beznápadová "Everybody" to jen potvrdí. Stoprocentně je tak silnější materiál na první polovině alba, v čele s r'n'b "Hush Boyem". Škoda že
Basement Jaxx nevydrželi nahozené tempo z první poloviny udržet, druhá půlka je totiž až příliš stereotypní, ale zase o to víc ukazuje na jejich minulost, kdy ještě byli králi britských klubů.
Felix Buxton a Simon Ratcliff natočili tradičně silné album, které nepostrádá originalitu. Všechny ty balkánské vychytávky jsou super, i když připomínají třeba pokusy
Soulfly na albu "Prophecy", ale pokud vím, nasunout tyto prvky přímo na klubovou pop-dance music se ještě nikdo nepokusil.
Basement Jaxx mají pořád vynikající smysl pro složení aranžérsky výborné písně, která se chytne jak v undergroundovém klubu, tak v profláklých popových hitparádách. Natočili několik velmi silných tracků, ale s ubíhajícím časem alba je již ke konci znát, že jim pomalu docházejí nápady.