Sledujte musicserver.cz také na Facebooku!
JCKPT - 111 (EP)

Jackpotova záhrobní zpověď "111" si podmaňuje mladou Prahu aneb Čím víc sebevrahů, tím míň sebevrahů

Vydáno: 02.02.2018 13:00 v sekci Recenze - Lukáš Benda

Co čtyřicet sekund je na Zemi úspěšně dokonána sebevražda, dokazují to data studie suicidality publikovaná WHO. Celosvětově až milion lidí ročně si z vlastní vůle sáhne na život, potažmo na smrt. Do loňské bilance se žel započítává též pražský rapper JCKPT (†30), vydávající nyní post-mortem intimní EP "111".

SDÍLET:    
9/10

JCKPT - 111 (EP)

Vydáno: 11.01.2018
Celkový čas: 24:16

Skladby: Moje nová hoe je dope, Futruju, Lóve, Versace Vibe, Co když zbejvá jen tejden, Astronaut

Vydavatel: Milion +

Důsledek: opojný, hřejivě mrazivý pocit absolutní blaženosti, následovaný vášnivým, téměř až postkoitálním potáhnutím si z vítězné cigarety. Příčina: v pravou chvíli padla ta pravá karta a Vesmír do našich pařátů přihrál vytoužený balík trumfů, co nám zázračně umožní zvrátit zdánlivě ztracenou hru. A to zatraceně zásadní hru! Vsazeno v banku je totiž naše bytí, či nebytí. All-In.

Statistická pravděpodobnost velí, že to přece neodvratně musí přijít nutně právě nyní - po všech těch nastřádaných, jako bouří polámané stromořadí věčnost i nekonečno lemujících, částečně již přeléčených a vstřebaných, povětšinou však nadále až přespříliš živých prohraných životních válkách. Pravděpodobnost se ale krucinálně plete. JCKPT o labutí noci svého pozemského života nedychtil po žádné jiné realitě, než jakou nabízí právě výše vylíčená vítězná kauzalita. Onen zimomriavkový pocit spasení však poznal leda až po lupnutí vazu, když byl vyprovázen anděly (mno samozřejmě také andělkami) na onen svět. V tom našem totiž dohrál. A prohrál.

Vymahači karmických dluhů se mohou při svém konání jevit jako nesnesitelně pomalí břídilové, jenže všechno má svůj čas. Vše souvisí se vším a každý Faust Mefistovi jednou zaplatí. Anebo snad lze ze třicet let trvajícího večírku bez povšimnutí odejít bez urovnání plot připomínajícího účtu?

Po dobu několika svých posledních let posvátně trpělivě, uzlíček po uzlíčku, vázal si při svých privátních hazardních áftráftr smyčku okolo mohutného krku, tenhle charismatický sexy bouřlivák s hromovým hlasem, ohromujícím uměleckým potenciálem, ale také nezkrotným, neurotickým, démonickým, všezničujícím vnitřním dítětem, jež by si pořád jen hrálo. Se vším - od vlhkých dívčích klínů až po blikající tlačítka beden. A tak se to vloni v zimě stalo. Nadešel 11. leden a utažená smyčka se už nemohla dočkat závěrečného pohoupání. A přitom stačilo tak málo, jen aby se v ten jeden osudový den neprohrálo. Anebo by se tím nezvratné domino jen oddálilo?

Aby se vymanil z neutěšené finanční tísně, v posledním tažení prodal své auto a vyzískané prostředky se obratem pokusil - přiznejme si, dosti riskantně a pro negemblery naprosto nepochopitelně - investovat, rozumějte namnožit u zeleného pokerového stolu. O tíži několikamilionových potíží a devastujícím, ba fatálním vlivu na Jackpotovu pod pěstěným plnovousem schovanou hlavu nejlépe svědčí fakt, že právě motiv psychoprachů prostupuje jako neviditelné, ovšem o to více slyšitelné vlákno u každé z novějších písní. Jak doslova životní All-In dopadl, netřeba rozpitvávat, následky znáte sami. Sázka na sudou se ukázala jako lichá. Všechno, nebo nic. Tak nic. Královská postupka nepřišla. Čas na restart. Čas odejít.

Prachy. Buchty. Fet. Navoněná mršina aka fejkový luxus. Poker. Automaty. A zase ty prachy. Toť nosné pilíře Jackpotovy tvorby. Myslete si o tom cokoliv, myslím, že Jackpota to nechává docela chladným. Když se mě nedávno Zdenda Lichnovský z Radia 1 ve Vlkovce zeptal, co bych mu doporučil jako nejzásadnější české mladé jméno, šetřil jsem slovy a pouze gestem dlouuuze pokynul směrem k reproduktorům, ze kterých už nějaký ten den každou noc Žižkovem valí se oběšencův diktát. "To mi do vysílání asi neprojde," pousmál se DJ kultovní alternativní stanice. A já se ptám proč? To by jako dle dramaturgů realita neměla obsahovat vulgarismy? No ty vole.

JCKPT byl mluvčím generace, tedy minimálně určité generační množiny pražské mládeže, jeho tvorbu tak lze pojmout jako poznámkový aparát kolektivního vědomí, deníček nočníček jednoho místa, jednoho města. Výpověď jednoho života, který ovlivnil nespočet dalších životů. Samotné EP "111" je plné temných symbolů, tajemných odkazů, podprahových i mimoprahových sdělení, ale především nevyslyšeného volání o pomoc. Manifest generace Y s hodnotnou výpovědní hodnotou. Před čtyřletím vydané Orionovo "Noční vidění" věrohodně zrcadlilo včerejší Prahu, Jackpotův příběh je v tomto kontextu aktualizací pro dnešní zítřky. A proč právě "111"? Protože 11. ledna, v den vydání nahrávky, uplynul přesně rok od úmrtí jednoho z nejzajímavějších hlasů tuzemské mladé scény. Jackpotův život byla hra a EP "111" nabízí vhled do jejích pravidel.


NÁZORY

Vložit názor

Povinné položky jsou označeny hvězdičkou. E-mail je třeba pouze pokud budete chtít zasílat reakce a nebude zveřejněn.

Zasílat reakce e-mailem na vaši reakci, článek nebo nezasílat.

Antispam: * Napište první dvě písmena ze slova musicserver
Bez správné odpovědi na tuto otázku nebude názor přidán. Přihlášeným se tato otázka nezobrazuje.

  • Neposlouchatelný (Mám rád hip hop, 02.02.2018 16:03) Reagovat

    Katastrofální produkce, otřesné frázování a intonace hlasu, nekonkrétní texty bez nějakýho slovosledu a nechutně přeslazenej master. 9/10 za co? Tohle není posun v žánru, tohle trhá naprosto uši. Oldschoolovej hip hop je bohatej na zvuky, syrovej a má nějakej význam, tyhle newschool produkce zněj naprosto stejně, genericky...

  • ?? (???, 02.02.2018 22:33) Reagovat

    Tolik canců o takovém shitu? Si děláte prču, ne? :D Co tu je za recenzenty, proboha!

    • Re: ?? (Anonym, 02.02.2018 23:26) Reagovat

      To víš no, póza. Když se oddělal Chester, najednou každej kdo linkin park poslouchá, začal vidět v textech volání o pomoc, a tak podobně. Přitom to tam bylo vždycky, alespoň první dvě, tři alba byly dost emocionální, úplně si vyřvával hlasivky do textů, kde se snažil najít sebe samotného. I ten vztah jakej měl k písničkám tomu nasvědčuje, ale lidi to objevují teprve až po jeho smrti. Přečti si znovu tu recenzi a uvidíš, že najednou tam recenzent vidí volání o pomoc v těch textech. Já tam žádný ani nevidim, byl bych rád kdyby tam uvedl nějaký příklady....připomíná mi to díl south parku, jak ti kluci napsali knížku o hovně a pak z toho tam každej dělal umělecké dílo a hledal podtexty, přitom tam žádné nejsou :-D

      • Re: ?? (???, 03.02.2018 00:17) Reagovat

        Naprostý souhlas! Chester byl opravdu vždy emocionální a z těch prvních songů mě mrazilo už před tím, než se oddělal. Na mě naopak album One more light působilo úlevně, jako by našel světlo ve tmě a pak bum, nenašel, už bylo pozdě... A zpětně v tom něco hledat, v tom se asi ostatní vyžívají a kniha o hovně to vystihuje :D Jen u OML např. Heavy bylo o depresi a sebevražedných myšlenkách a titulní píseň byla věnovaná ženě, co umřela na raka a symbolicky to ostatní nacpali na Chestera. Nicméně o depresi, hledání a černých myšlenkách zpíval už dávno, takže volal o pomoc už dlouho, pokud to teda chce někdo tvrdit a ne jen posledním albem. Spíš na to lze pohlížet jako na rozloučení, než volání. Každopádně zde u Jackpota to tak nevidím a myslím, že svou situaci mohl řešit s hlavou vzhůru a ne svěšenou, neměl gemblit v prvé řadě...

  • hele, (tik, 03.02.2018 00:48) Reagovat

    co uzivate za drogy k sepsani tehle recenze na tohlo ? Ja chci taky..

DOPORUČENÉ ČLÁNKY
Pohled do českých hitparád - 41. týden 2018
Twenty One Pilots triumfují s deskou "Trench", v rádiích díky Mirai a Lipovi boduje česká hudba Zatímco rádiím aktuálně kralují tuzemští interpreti, jako jsou Mirai a Lipo, v albovém žebříčku naopak září zahraniční hvězdy. Pomyslné zlato si mohou na krk pověsit Twenty One Pilots, kteří uspěli se žhavou novinkou... čtěte zde
Vydáno: 17.10.2018 15:30 v sekci Novinky | České hitparády
0
Jess Glynne - Always In Between 7/10
Recenze: Jess Glynne zpívá i na druhé desce "Always in Between" pořád tu samou písničku. Ale pěknou! Po obřím úspěchu debutové desky nesešla Jess Glynne z cesty a ani na albové dvojce neskrývá ambice vyhrávat ze všech rádií. Novinkou "Always In Between" si určitě pojistí svou pozici na evropském trhu, snad jen škoda, že při její... čtěte zde
Vydáno: 17.10.2018 08:10 v sekci Recenze
0
Nové desky 41/2018 - od Toma Morella přes Erica Claptona po Martu Jandovou
Nové desky 41/2018 - od Toma Morella přes Erica Claptona po Martu Jandovou Aktuálním hudebním novinkám vévodí debutující Tom Morello s albem plným hostů, jemuž sekunduje vánoční Eric Clapton, debut Marty Jandové, po nemoci se navrátivší Elvis Costello, Angličanka Jess Glynne, australští Parcels a Dorota... čtěte zde
Vydáno: 16.10.2018 08:00 v sekci Novinky | Nové desky
5
Český mejdan s Impulsem, O2 arena, Praha, 13.10.2018
Naživo: Český mejdan s Impulsem přinesl zábavu decentní i pokleslou Už třetí rok si rádio Impuls přichystalo mejdan v O2 areně. Označuje ho jako výběr toho nejlepšího na naší hudební scéně. Berme to jako omluvu pro rozháranou dramaturgii, ta je však asi tím nejmenším problémem, který tato akce... čtěte zde
Vydáno: 15.10.2018 08:43 v sekci Naživo
6
Noah Cyrus - Good Cry 7/10
Recenze: Noah Cyrus se na "Good Cry" ubírá cestami smutku a melancholie Noah Cyrus svůj debutový singl "Make Me (Cry)" vydala už v roce 2016 a byl to hned zásah do černého. Od té doby sice sází jednu písničku za druhou, velké desky jsme se od ní však zatím nedočkali. Nyní nám to vynahrazuje alespoň... čtěte zde
Vydáno: 14.10.2018 12:30 v sekci Recenze
0
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
- Český rapper Jackpot spáchal sebevraždu (12.01.2017 08:12)
- Fotogalerie: První den festivalu Mezi ploty v obrazech (31.05.2016 08:42)
- Naživo: Radio 1 oslavilo pětadvacáté narozeniny po česku (09.02.2016 12:03)
- K pětadvacetinám Radia 1 zahrají Ecstasy Of Saint Theresa a Manon Meurt (06.01.2016 11:52)
- Vladimir 518 vyváží kompletní BiggBoss stáj na velkolepé turné (15.09.2015 12:58)
- Orion posílá jarní překvapení. Remixové album nese název "Noční vidění V2.0" (10.04.2015 17:34)
- Video: Dárek k Vánocům od Bigg Bossu? Společný singl "SLAP!" (24.12.2014 14:10)
- Dj Doemixxx a Rack Rokas pokřtí v MeetFactory desku v čele s Vladimirem 518 (14.05.2014 13:11)
- K(r)ávoviny: na další dva měsíce slávy Sary McLachlan! (10.04.2014 09:00)
- Orion se s novou deskou vrací na rapové výsluní (04.04.2014 15:47)

ALBUM TÝDNE 42/2018

Manon Meurt
MMXVIII

Každá doba potřebuje svoje básníky. Ty zasněné, zadumané osoby, které se citlivě noří do niter vlastních i cizích a dovedou dát tvar i v hloubce ukrytým emocím. Takoví jsou i rakovničtí Manon Meurt, kteří až nyní, po čtyřech letech od prvního EP, vydávají svůj regulérní debut "MMXVIII".

9/10

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY (za poslední týden)

FILMSERVER.CZ PÍŠE

FULLMOONZINE.CZ PÍŠE

SPARK PÍŠE

CO, KDY, KDE   (doporučujeme)

St 17.10.
Manon Meurt + The Ills (SK) (Altenburg 1964, Praha)
Pá 19.10.
Peter Bjorn and John (SWE) (Lucerna Music Bar, Praha)
Pá 19.10.
UpTONE: Solomon Grey (UK) (Cross Club, Praha)
So 20.10.
Definition House: Bioday + Cubik + Tibiza (Roxy, Praha)
Po 22.10.
Yellowjackets (USA) (Metro Music Club, Brno)
Čt 25.10.
The Black Queen (USA) (Chapeau Rouge, Praha)
Čt 25.10.
Jason Derulo + Marcus&Martinus (Tipsport Arena, Praha)
Po 29.10.
Stu Larsen (AUS) + Natsuki Kurai (JAP) (Vila Štvanice, Praha)
Út 30.10.
Dirty Loops (SWE) (Metro Music Club, Brno)
Čt 01.11.
[loveit] sound: Metric (CAN) (Roxy, Praha)

» zobrazit všechny akce «

OBLÍBENÍ INTERPRETI (za poslední týden)

Beyoncé Lady Gaga Coldplay Sia Ewa Farna The Cure Adele Rihanna Kryštof Madonna AC/DC Pokáč Debbi Britney Spears Voxel Linkin Park Avril Lavigne Mirai Tomáš Klus Marilyn Manson
filmserver.cz na Facebooku filmserver.cz na Twitteru filmserver.cz na LinkedIn filmserver.cz na YouTube
musicserver.cz - hudba od začátku do konce
©2010-2018 IMEG s.r.o.
Kontaktní informace | Informace o inzerci | Redakce | Volná místa | Zásady ochrany o.ú. | Mobilní verze | ISSN 1803-6309
Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí článků je bez souhlasu IMEG s.r.o. zakázáno.
smile music: spark | fakker | czech blade | musicserver | full moon | xplaylist | day after | filmserver