Letošní Prague Music Week poprvé ocení výjimečné počiny v českém hudebním průmyslu za rok 2024. Vyhlášení a předání cen zahájí 31. října konferenční a veletržní část akce na Výstavišti Praha. O oceněných v sedmi kategoriích (venue, počin, festival, novinář/novinářka, osobnost, inovativní dodavatel a Best Border Breaker Artist) rozhodne odborná veřejnost - členové nejrůznějších hudebních profesních sdružení.
O akci roku, ať už jde o koncert, festival či párty, rozhoduje veřejnost svým hlasováním. Již 28. října proběhnou ale první dvě akce zahrnuté v rámci nabídky Prague Music Week Passu, který za vstupenku v ceně 990 Kč umožní navštívit do 7. listopadu celkem čtyřiatřicet zahraničních i domácích koncertů a tři divadelní představení ve třinácti pražských klubech - včetně například vystoupení Johna Mause,
Starset, Lucky Love,
Moimira Papalescu & The Nihilists nebo vyprodaných
Call Me Karizma. 31. října se pak také na tři dny na Výstavišti otevře veletrh s prezentacemi třiadvaceti vystavovatelů z oblasti inovativních technologií.
Konference nabídne po čtvrtečním předání cen 1. a 2. listopadu na třech scénách přes čtyřicet diskusí, prezentací, workshopů a panelů o aktuálních tématech, které hýbou světem hudby, s více než sto řečníky od nás i ze zahraničí. Přesný program, informace o hostech, předprodej vstupenek na konferenci i Passů najdou zájemci na
www.praguemusicweek.cz.
"Smyslem Prague Music Week Awards je poukázat na hudební počiny, které odborná veřejnost považuje daný rok za výjimečné. Které vystoupily z řady, které nějakým způsobem přispěly k rozvoji našeho oboru," vysvětluje ředitel Prague Music Weeku Marek Vohralík důvod pro vyhlášení nových cen.
"Chceme tím také vyzdvihnout někdy pro veřejnost neviditelnou a samozřejmou práci pořadatelů i dodavatelů, která za všemi hudebními akcemi stojí," zdůrazňuje Vohralík.
Letošní podtitul konference, který zní All You Need Is Music…And Money!, odkazuje k hlavnímu tématu, na který se pořadatelé zaměří - kde v hudbě jsou finanční prostředky, kde je hledat a získávat. Nebudou chybět ale témata jako ekologie a nové zálohování plastových lahví a plechovek, hluk z koncertů ve městech, bezpečnost, jak skloubit kariéru v hudbě s rodičovstvím nebo třeba závěrečná FuckUp Night aneb písně, které nezazněly.
Jako řečníci přijali pozvání domácí i zahraniční zástupci a zástupkyně festivalů, labelů, klubů, managementů kapel, médií i kreativních profesí - ze zahraničí například viceprezident hudebního festivalu SXSW (South By Southwest) James Minor, zakladatel velké promotérské agentury Charmworks Nick Hobbs, booker a dramaturg významného rumunského festivalu Electric Castle Adam Dobie, ředitel velké promotérské agentury Concerts East Siyabend Suvari, ředitel sítě Musichelp Peter Astedt, Áron Farkas ze společnosti TicketSwap nebo jedna z nejvýraznějších osobností v oblasti rozvoje umělců Rev. Moose.
Pozvání přijali ale i hudebníci - například
David Koller,
Albert Černý z
Lake Malawi, Ondřej Dostál z kapely
Jamaron nebo Rony Janeček z formace
John Wolfhooker. V programu nebudou také chybět praktické workshopy právě pro hudebníky včetně Spotify for Artists Masterclass.
Konference a veletrh jsou určeny hudebním profesionálům a všem, kdo se hlouběji zajímají o dění v této dynamicky se rozvíjející oblasti. Technologický veletrh inovací na ploše až 1 500 m2 představí firmy a produkty, které posouvají hudební svět. Budou zde vystavovat technické i technologické firmy, venues, dodavatelské i produktové firmy. Vstup na veletrh je zdarma.
Prague Music Week navazuje na úspěšné hudební konference Nouvelle Prague a Beats Evolution Conference a bere si z nich to nejzajímavější. Konal se poprvé v roce 2023 v Národním domě na Smíchově a přidruženém Futurum Music Baru. Loni jej navštívilo celkem 2 500 lidí.