"Eye Candy" Mis-Teeq potěší poprvé pohledem na obal desky, kde na bílém gauči sedí tři svůdné krásky. Deska je ale naštěstí i pastvou pro uši, Mis-Teeq na svém druhém albu dokázaly, že když se jim zadaří implantovat do chytrého popu prvky moderní taneční hudby, nemají v Anglii (a možná ani za oceánem) konkurenci.
Alesha Dixon,
Sabrina Washington a
Su-Elise Nash neboli
Mis-Teeq doma v Anglii poprvé prorazily v lednu 2001 se singlem "Why". Další úspěšné zářezy do žebříčků "All I Want", "One Night Stand" nebo "B With Me" korunovalo album "Lickin On Both Sides", které potvrdilo, že to nejsou hvězdy přes noc. U novinářů si vysloužily přezdívku
anglické Destiny's Child a anglická urban music scéna v nich našla veliké hvězdy. Stejně jako americké trio, i tři krásky z Londýna (plus jejich produkční tým, samozřejmě) dokázaly zkombinovat taneční hudbu a pop s inovativními postupy (ve své době ještě) undergroundových stylů. V případě
Mis-Teeq to samozřejmě byla uk garage a ať se stane, co se stane, navždy budou patřit k vůbec první skupině, která díky tomuto stylu prorazila v mainstreamu.
Mis-Teeq sbíraly za svůj debut ceny ještě loni (nejlepší garageová skupina 2002 na
MOBO Awards, nominace na nejlepší taneční skupinu na
Brit Awards), to už ale ve studiu připravovaly novou desku.
Mis-Teeq ale nejprve neměly s garage nic společného, jejich první singl "Why" uspěl až ve chvíli, kdy dostal remixový kabát od legendy anglického garage Matta 'Tuff' Lamonta. Pak následovaly spolupráce s Edem Casem a
So Solid Crew a z
Mis-Teeq se přes noc staly garageové hvězdy prvního stupně. Jak typické! Stejnou cestu prošli i
Craig David,
Daniel Bedingfield a vlastně také
Ms. Dynamite. Jejich druhé album "Eye Candy" je znatelně méně ovlivněné garage soundem než "Lickin On Both Sides". Důvodů je patrně hned několik. Two stepová scéna poslední dobou mírně stagnuje a
Mis-Teeq se nechtějí vzdát snu prorazit za oceánem se soundem bližším americké contemporary R&B. No a nebo se prostě jen chtějí vrátit k tomu, co dělaly před remixem "Why".
V podstatně jediná jasná garage na nové desce je "Dance Your Cares Away", ve které znalci lehce poznají typické beaty producenta Eda Case. I ten ale poslední dobou hledá inspiraci u drum'n'bassu, důkazem čehož je druhá polovina skladby. Další singl? Velmi pravděpodobně, zvláště ve chvíli, kdy v Anglii dosahuje popularitu vokální DnB. První singl alba "Scandalous" jen těsně minul žebříčkový vrchol v Anglii, když se musel sklonit jen před popidolem Garethem Gatesem. Futuristické beaty, hitový refrén a rapující Alesha jsou ingredience, které je proslavily už před dvěma lety. Kvalitní potrava pro parkety i pro stanice urban music. Na "Eye Candy" samosebou nechybí ani balady - z nich vypíchněme "Strawberrez". Pro
Mis-Teeq ji napsal americký producent
Salaam Remi, který se proslavil prací na "The Score"
Fugees, nedávno také na debutu
Ms. Dynamite a navíc asistoval na pěti sklabách posledního NASova výtečného alba. Remi ještě přidal dvě odpichovější skladby, které nadadily na úvod laťku hodně vysoko. "That's Just Not Me" rytmicky vychází s dancehallu, který na západě zažívá nečekaný revival. Z anglických
luhů a hájů přispěli Mushtaq nebo JD ze
So Solid Crew (drsnější "Nitro").
Mis-Teeq si s velkým rozpočtem poradily dobře (stejně jako u
Ms. Dynamite musím uznat, že zvuk a produkce písní si v ničem nezadá s americkými R&B hvězdami) a na desce těžko najdete slabší moment. Nepříliš podařená je snad jen imitace
The Neptunes v "Home Tonight", pod kterou je podepsaný další
Amík Joe. Narozdíl od dvojky
Craiga Davida je "Eye Candy" odvážnější a znamená pro kapelu velký skok. Na závěr nás ještě čeká hutný hiphopový beat "Just For You" s moderním bhangra feelingem (producent Rishi Rich vyšel z londýnské asijské komunity.
"Eye Candy" je trochu více "dancefloor friendly" než podobné desky
Ms. Dynamite nebo
Craiga Davida.
Mis-Teeq snad ještě více než na "Lickin On Both Sides" ukázaly, že chytrý a nekonzervativní pop nemusí být nesmyslné spojení. Stejně jako u výše jmenovaných anglických kolegů zůstává otázkou, jestli tím, že šláply do zelí americké R&B, neztratí své posluchače. Nemusí se to stát nutně.
Sabrina a
Su Elise mají výborné hlasy, se kterými mohou klidně soupeřit za oceánem, agresivní ragga rap Aleshy odlišuje
Mis-Teeq od zástupu podobných skupin na trhu (a spojuje je s pořád s garage scénou), zároveň ale někdy ruší svojí monotónností. Z garage popu se tedy
Mis-Teeq přeorientovaly na kybernetický pop, proto také počítačové hlasy v intru "My Song" nezní vůbec od věci.
Mis-Teeq lze opravdovost jejich popu kříženého s moderními hudebními postupy opravdu věřit, což se rozhodně nedá říct o většině podobných projektů. Jediný problém, který s nimi můžete mít, je ten, že kdysi dávno (a to sice pár let před
Mis-Teeq) tady byla jistá skupina, která se jmenovala
Destiny's Child...