Uplynul sotva měsíc, co domácí neo-psychedelická formace
Olaf Olafsonn and the Big Bad Trip vydala společné
rituální album se spřízněnými Poláky
Bön s názvem "Eclipse One", a už je tu další. Tentokrát je pod nahrávkou "Selenopolis" podepsána jen kapela sama, ale i tak jsou věci na ní poněkud jinak, než na co byli fanoušci dosud zvyklí.
"Selenopolis" je i nyní pojaté jako koncepční album - tentokrát jako mystická cesta podivným časem a prostorem. Devět skladeb sleduje cestu od zavržení profánního světa až k apoteóze, která se nalézá uvnitř chrámu v ruinách města ztraceného v bažinách. Na rozdíl od předchozích řadovek je novinka zcela netradičně natočená na akustické nástroje a jde o úplný odklon od dřívějšího zvuku formace. V sestavě rozšířené o perkusistu se místo elektrických kytar objevuje akustická kytara a loutna, místo bicí soupravy blízkovýchodní doumbek, tamburíny a šamanský buben. Skupina také poprvé ve větší míře využívá vokály a celé plejádě netradičních nástrojů vévodí altová příčná flétna.
"'Selenopolis' poměrně paradoxně vytvořil covid," popisuje frontman kapely vystupující pod přezdívkou Olaf Olafsonn.
"Místo hraní koncertů jsme se zavírali na venkově a mohli tak nerušeně celé dny a noci objevovat sonické možnosti nástrojů, které nám do té doby nebyly tak blízké, a skládat novou hudbu. Zhudebnění archetypálního příběhu o cestě k zapomenutému městu byl už jenom další krok."
Dílo bylo z větší části nahráno živě během dvou dnů ve studiu Golden Hive u Amáka Goldena. Na den zimního slunovratu, tedy 21. prosince, vyšlo prozatím digitálně na všech hlavních streamovacích platformách. Velkorysé vinylové vydání bude následovat během zimních měsíců.