Po loňském épéčku
"Parvin" hlásí projekt
Bulp malé změny. Samo Štefanec nedávno odprezentoval sólový set a nechal se slyšet, že plánuje drobet pozměnit svůj tvůrčí proces. První ukázkou tohoto směrování je tanečně přímočařejší track "Mahri", na kterém spolupracoval s Ivanem Ďurkechem.
"První nápady na tuto věc vznikly během jedné večerní jam session s Ivanem, kdy jsme společně zkoušeli kombinace zvuků syntezátoru Moog Sub 37 s různými perkusivními samply. Dalo by se říci, že tento singl volně navazuje na styl produkce, který byl ve skladbě 'Oona' na zmíněném 'Parvin EP'. Méně melodický a více živelný. Chtěl jsem jej ale posunout ještě o něco dál, zejména co se týká práce s basovými linkami a frekvencemi," popisuje Samo.
Svým způsobem tak navazuje i na zvuk již dříve vydaných kompozic "Hiatus" nebo "Mabel". Vlastně i názvem, v němž se opět objevuje ženské jméno. "Mahri" šlape v breakbeatové rytmice s výraznou basovou linií, strukturami melodických linek a vokálními výseky, jež ctí nastolené matematické tempo. Mastering pak vytvořil Tomáš Karásek (z pražského Gargle & Expel Studia) a autorem vizuálu je fotograf Matúš Kaščák.
"Mahri" tak může být zlomovým bodem k novému ípíčku nebo i celé desce - bližší plány zatím nejsou známé.
Bulp se nyní soustředí na plánované lednové vystoupení na showcase festivalu Eurosonic v holandském Groningenu, kam byl vyslán coby slovenský zástupce pod patronací rozhlasové stanice Rádio FM. Ta mimochodem participuje i na hudebních cenách Radio_Head Awards, z nichž si Bulp v roce 2015 odnesl vítězství v kategorii objev roku, dva roky nato se pak jeho debut
"Yrsa" stal vítězem v kategorii nahrávka roku - elektronická hudba.
7/10