Kapela Mean Messiah, to je projekt jediného muže, multiinstrumentalisty Dana Frimla. Na jeho druhé album se čekalo dlouhých sedm let. Nástupce debutu "Hell" se jmenuje "Divine Technology" a je syrovou kritikou přetechnizované společnosti, zabalenou do propracovaného hudebního hávu.
8/10
Mean Messiah - Divine Technology
Skladby: Interment of Ashes/Hello Again!, Divine Technology, The Beast, Blood of Sirens / The Call, Thorn, We Shout, Za světlem
Vydáno: 5.5.2020
Celkový čas: 39:47
Vydavatel: Slovak Metal Army
Obskurní Ježíš na kříži s iPhonem v ruce je velmi povedeným coverartem z dílny všeuměla Michala Skořepy, známého třeba z kapely
Stroy. Ten má poodhalit atmosféru celého díla, bojujícího proti strastem soudobé společnosti. Ponurou až depresivní náladu navozuje epická a velmi zdařilá úvodní pecka "Interment of Ashes / Hello Again!", rozdělená, jak název napovídá, na dvě části. V té první jde o instrumentální klavírní intro, do kterého po chvíli surově
vrazí klasické metalové náčiní včetně brutálního i melodického zpěvu jediného člena
Mean Messiah.
První skladba leccos naznačila, ale teprve titulní "Divine Technology" plně rozvíjí hudební náboj druhé řadovky. Oproti prvotině zní novinka propracovaněji a dotaženěji. Líbivé jsou zjevné inspirace kanadským chameleonem Devinem Townsendem, který si podobně jako Friml pohrává s žánry a aranžemi velmi odvážně. Skvělým kusem je "Blood of Sirens / The Call" s výtečnou rytmikou a pestrou kompozicí skladby, které posluchače drží v neustálé pozornosti. Lepší konec než v mateřštině zpívaná píseň "Za světlem" snad nemohl přijít a skvěle celek zakončuje. "Divine Technology" je zvukově, produkčně a autorsky nesmírně povedená deska, která by si zasloužila pozornost i mimo tuzemské hranice. Rozhodně jde o žhavého adepta na nejoriginálnější metalové dílo letošního roku.