Od března 2003 začalo vydavatelství Media Atack pracovat na projektu, jehož smyslem je vydávat maxisingly nadějným hudebním skupinám, které nemají jinak možnost, jak se výrazněji prezentovat. V dnešním článku se dozvíte něco více o kapelách Boomerang a Vertigo.
Od března 2003 začalo vydavatelství
Media Atack pracovat na projektu, jehož smyslem je vydávat maxi singly nadějným hudebním skupinám, které nemají jinak možnost, jak se výrazněji prezentovat (článek
zde). MusicServer.cz vás bude průběžně o těchto deskách informovat.
V první emisi spatřily světlo světa singly skupin
Matahari,
Boomerang a
Vertigo. Zatímco rozhovor s první jmenovanou partičkou, jejíž deska se jmenuje
"Ve znamení vah", si můžete přečíst
zde, zbylým dvěma formacím je určen tento článek.
© facebook interpreta "Novej den", tak zní název singlu
Vertiga, jehož členy jsou Šimon Kalousek a Martin Švejda.
"Slovo vzory nemáme rádi, protože toto slovo budí zdání, že se někoho snažíte kopírovat. Nazval bych to spíš inspirační zdroje a těch je spousta: Beatles, Kinks, Led Zeppelin, ELO, Clash, Nirvana, Blur, Oasis, z novějších třeba Coldplay nebo Badly Drawn Boy. Že to z naší hudby není možná slyšet ? To je právě ten rozdíl mezi vzorem a inspiračním zdrojem," přibližují hudebníci zázemí, ze kterého projekt pojmenovaný podle sociologa Jefima A. Ogitreva (příjmení pozpátku), vzešel. Oba mají zkušenosti ze studiové práce, neboť v jejich nahrávacím studiu
Vertigo Sound připravovalo svá alba hned několik popových interpretů včetně
Karla Gotta nebo Šimonova bratra Jana. Že o budoucnosti a smyslu singlů nepochybují, je nasnadě, co si od nich ovšem slibují?
"Uvidíme, maxisingl je venku a záleží jen a jen na posluchačích, jak ho přijmou. Doufáme pochopitelně, že dobře a že nás v brzku čeká už jen sláva a peníze," dodávají s humorem. Také na otázku, jaké jsou jejich cíle, odpovídají vesměs vyhýbavě:
"Jedna věc jsou sny, druhá věc jsou cíle. Sny jsou většinou naivní, cíle mohou být reálné. Snem je prosadit se v Británii, cílem prosadit se v Čechách. Ale kdo ví? I sny se výjimečně mohou stát realitou a i cíle mohou být často naivní."
© facebook interpreta Poslední kapelou, která u společnosti
Media Atack vydala v březnu singl, jsou západočeští
Boomerang. V jejich čele zpívá a na kytaru hraje Richard Bílek, který tvorbu souboru charakterizuje slovy:
"Když jsme začali hrát, mysleli jsme si, že hrajeme rock. Pak nám pár lidí naznačovalo, že rock je tvrdej bigbít a že to naše je spíš pop-rock. Ještě později se naše nahrávky začaly sporadicky objevovat v regionálních rádiích s označením pop. Takže pokud chcete, můžete nás označovat jako popovou skupinu. Mně to označení nevadí." Boomerang si uvědomují, že hudba je určena především fanouškům, kteří nejvíce ocení živé koncerty, na nichž uslyší písničky, jež znají. Proto berou možnost vydat singl
"Na zdraví" jako počáteční krok směrem k novým příznivcům.
"Jsme v podstatě kapela z vesnice. Tohle je možnost, jak se naše muzika může dostat např. do Prahy nebo do Plzně. Mít za sebou vydavatelství nám dává větší možnost vejít ve známost - ale samozřejmě o úspěchu či neúspěchu to nevypovídá vůbec nic," shrnuje Bílek. Skutečnost, že deska vyšla s dosti nevydařeným obalem, na kterém je dokonce pokažená diakritika, leader komentuje opatrně:
"Faktem je, že booklet se ani graficky moc nepovedl. Hodně se pospíchalo a na nic nebylo dost času. Vydavatelství se nám již omluvilo. Cenu singlu bohužel nemáme nejmenší možnost ovlivnit. Co je ale podstatné, doufám, že důvod, proč si člověk oblíbí nebo zatratí desku, je ta placka uvnitř, ne papír navrchu." A konečně, co plánují
Boomerang do budoucna, když už mají "albový" zářez na pažbě? Tady je odpověď jednoznačná stejně jako nepřekvapivá -
"Chceme hodně hrát. No a když bude invence a finance, rádi bychom na podzim začali připravovat materiál k dalšímu CD."Hudebníci, kteří by měli zájem se do projektu společnosti
Media Atack přihlásit, mohou tak učinit na
této stránce.