Taylor Swift se v poslední době už tolik nestará o svou
reputaci, a nebojí se vyjadřovat k aktuálním společenským tématům. Stvrdil to (výborný) dokument od Netflixu "Miss Americana", ve kterém třicetiletá zpěvačka mimo jiné vysvětluje, proč tak dlouho mlčela a nevyužívala své vlivné pozice.
Její nově nalezený
protestní hlas našel úrodnou půdu také ve skladbě "The Man" z loňské novinky
"Lover". Taylor se v něm zamýšlí, jaké by to bylo, kdyby byla muž. Této myšlence podřídila i videoklip. Setkáte se v něm s mladší verzí Toma Cruise, který se jako dravý vlk z Wolf Street prodírá na vrchol (ale nikdo se už neptá, zda si to vůbec zaslouží a co má při tom na sobě), klátí jednu ženu za druhou (ale sklízí za to obdiv a nikdo ho neoznačuje za dě*ku), ke svému okolí se chová povýšeně (ale nikdo ho neoznačuje za mrchu), sem tam dá průchod svým emocím (ale nikdo ho neoznačuje za hysterickou krávu, která má asi zrovna své dny) a jako úspěšný muž 21. století na sklonku svého života nachází pravou a upřímnou lásku v podobě o půl století mladší kočičky.
Víc než tato podprahová sdělení diváka celou dobu trápí ale jiná otázka: Hraje neohroženého finančníka sama Taylor Swift? Nejenom že hraje, ale dokonce si celý kousek sama napsala a zrežírovala. Jako správný, věčně nespokojený režisér svého svěřence (sebe) nakonec kárá:
"Nešlo by to tentokrát zahrát o něco víc sexy? Možná kdybys vypadal trochu mileji?"
Klip je rovněž plný velikonočních vajíček, za které zmiňme například narážku na spor s manažerem Scooterem Braunem (viz přelepená značka skútru a plakát s nápisem
"V případě nalezení vraťte Taylor Swift").